Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Letectví u nás do začátku Studené války

14.01.2019

Na území Česka podle dnešních krajů: Karlovarský, Ústecký, Plzeňský, Jihočeský, Středočeský, Praha, Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Vysočina, Olomoucký, Jihomoravský, Zlínský, MoravskoslezskýNa území Slovenska podle dnešních krajů: Trnavský, Bratislavský, Nitrianský, Trenčianský, Žilinský, Banskobystrický, Košický, Prešovský. Na území tehdejší Podkarpatské Rusi.


Letecký provoz do Velké války

mapa_ru.jpg (16108758 bytes) 18.3.1784 učenec a cestovatel Tadeáš Hanka vypustil nad Prahu první mongolfiéru bez posádky a svůj pokus opakoval 12.9.1784 v Židlochovicích na panství hraběte Ditrichsteina. Svůj balón opatřil cedulkou v jazyce českém a německém, na níž žádal nálezce o zprávu kdy a kde balon přistál. Historie. Dne 11.8.1877 první vzlet českého pilota v horkovzdušném balonu. Byl jím učitel Josef Vydra.

Průkopníci: Brno, Trutnov, Plzeň, Praha, Pardubice, Josefov, Mladá Boleslav, Kladno, Terezín. Manévry: Kaplice 1894, Velké Meziříčí 1909, Tábor 1913, Vlašim 1913, Soutice 1913. Výroba letadlových motorů v Kolíně, v Mladé Boleslavi, v Praze. Vzducholodi u nás. Video.

Vzduchoplavci z území dnešního Česka v Rakousku-Uhersku. Disertační práce PhDr. Jiřího Rajlicha (2018) - Příslušníci rakousko-uherského letectva z českých zemí.

Před válkou bylo v Rakousku-Uhersku pouze několik letišť - Wiener Neustadt, Aspern, Fischamend, Prömsel Przemyśl dnes v Polsku, Neusatz Újvidék Нови Сад dnes v Srbsku, Sarajevo Сарајево dnes v Bosně a Hercegovině, Mostar dnes v Chorvatsku, Krakau (Rakowice - Czyžyny) Kraków dnes v Polsku, Görz Gorizia Gorica dnes v Itálii, .... MAPA.

1.2.1914 vytvořeny letecké parky: Flugpark 1 v Fischamend, Flugpark 2 ve Wiener Neustadt, Flugpark 3 v Görz Gorizia Gorica dnes v Itálii, Flugpark 4 v Mostar, Flugpark 5 v Neusatz Újvidék Нови Сад dnes v Srbsku, Flugpark 6 v Mostar, Flugpark 7 v Krakau (Rakowice - Czyžyny) Kraków v Polsku, Flugpark 8 v Aspern, Flugpark 13 ve Wiener Neustadt, Flugpark 14 v Aspern. V červnu 1914 vytvořen Flugpark 10 v Graz-Thalerhof.


Letecký provoz za Velké války

Provoz v Rakousko-Uhersku a provoz u měst: Cheb, Planá, Olomouc, Těšín, Košice, Solivar, Humenné, Užhorod, Mukačevo, Slatinské Doly Opravy letadel v Praze. Výroba letadlových motorů v Praze. Výroba letecké a protiletecké výzbroje.

Naše vojenské letectvo: K.u.k. Luftschifferabteilung, od 8.7.1915 K.u.k. Luftfahrtruppen. Označování letounů. Naše bojové letouny. Dovezené německé letouny. Albatrosy D v barvě. Létající personál. Čeští piloti za Velké války. Nejúspěšnější c. a k. stíhací esa pocházející ze Sudet. Osobnosti. Vyznamenání (English). Protivníci: Rusové, Italové, ..

Ballonkompanien Bk 1, Bk 2, Bk 3, Bk 4, Bk 5, Bk 6, Bk 7, Bk 8, Bk 9, Bk 10, Bk 11, Bk 12, Bk 13, Bk 14, Bk 15, Bk 16, Bk 17, Bk 18, Bk 19, Bk 20, Bk 21, Bk 22, Bk 23, Bk 24, Bk 25, Bk 26 a Bk 27. Školní Ergänzungszug 1, Ergänzungszug 2, Ergänzungszug 3 a Ergänzungszug 4.

Školní jednotky: Fliegeroffiziersschule. Fliegerersatzkompanien Flek 1, Flek 2 (Feldbeobachterschule), Flek 3, Flek 4, Flek 5, Flek 6 (Jagdfliegerschule), Flek 7, Flek 8, Flek 9 (Feflisch Arad), Flek 10, Flek 11, Flek 12, Flek 13, Flek 14, Flek 15 (Feflisch Arad), Flek 16, Flek 17, Flek 18, Flek 19 (Feflisch 1), Flek 20 (Feflisch 2), Flek 21 a Flek 22G

Letecká parky a dílny: Fliegeretappenpark Flep 1, Flep 2, Flep 3, Flep 4Flep 5, Flep 6, Flep 7, Flep 8, Flep 9, Flep 10 a Flep 11. Fliegerwerkstätte 1 v Ajdovšščina, Fliegerwerkstätte 2 v Igalo, Fliegerwerkstätte 3 v ? a Fliegerwerkstätte 4 v Strasshof an der Nordbahn.

Od 1918 to byly Fliegerpark Flip 1, Flip 2, Flip 3, Flip 4, Flip 5, Flip 6, Flip 7, Flip 8, Flip 9, Flip 10, Flip HG Conrad, Flip HG Erzherzog Joseph a Felddrachenstation

Bojové jednotky: Fliegerkompanien Flik 1, Flik 2, Flik 3, Flik 4, Flik 5, Flik 6, Flik 7, Flik 8, Flik 9, Flik 10, Flik 11, Flik 12, Flik 13, Flik 14, Flik 15, Flik 16, Flik 17, Flik 18, Flik 19, Flik 20, Flik 21, Flik 22, Flik 23, Flik 24, Flik 25, Flik 26, Flik 27, Flik 28, Flik 29, Flik 30, Flik 31, Flik 32, Flik 33, Flik 34, Flik 35, Flik 36, Flik 37, Flik 38, Flik 39, Flik 40, Flik 41, Flik 42, Flik 43, Flik 44, Flik 45, Flik 46, Flik 47, Flik 48, Flik 49, Flik 50, Flik 51, Flik 52, Flik 53, Flik 54, Flik 55, Flik 56, Flik 57, Flik 58, Flik 59, Flik 60, Flik 61, Flik 62, Flik 63, Flik 64, Flik 65, Flik 66, Flik 67, Flik 68, Flik 69, Flik 70, Flik 71, Flik 72, Flik 73, Flik 74, Flik 101, Flik 102, Flik 103, Flik 104 a Flik 105. Kapmfstaffel Harja, Kamfstaffel Galanesti, Fluggeschwader I.

Námořní letectvo Kaiserliche und Königliche Seeflugwesen mělo základny Seeflugstation. MAPA. Češi u námořního letectva: Václav Leopold Woseček

Od severozápadu v dnešní Itálii - Grado, Triest dnes Trieste,

v dnešním Chorvatsku - Parenzo dnes Poreč, Cosada dnes Otocic Kozada u Pula, Puntisella dnes Puntižela u Pula, Pola-Santa Catarina dnes Pula-Otok Katarina, Fiume dnes Rijeka, Lussin dnes Lošinj, Sebenico dnes Šibenik, Rogoznica, Sette Kasteli dnes Kaštel (?) u Splitu, Spalato dnes Split, Curzola dnes Korčula, Lagosta dnes Lastovo, Gravosa dnes Gruž v Dubrovníku,

v dnešní Černé Hoře - Teodo Tivat dnes Tivat, italsky Bocche di Cattaro, Cattaro dnes Kotor, Kumbor dnes Kumbor, MAPA, Antivari dnes Bar,

v dnešní Albánii - Durazzo dnes Durrës.

18.2.1916, kdy Italové podnikli bombardovací nálet na Laibach (Lublaň), který byl odvetou za nedávné rakouské bombardování Milána, sestřelil Jindřich Kostrba tři italské bombardéry.

15.9.1916 u Kumboru potopení ponorky Foucault, světové prvenství rakousko-uherských námořních aviatiků.

Video.

Němci poslali Lenina zničit Rusko. To se jim povedlo. Bolševici vytvořili SSSR - Říši zla.

14.10.1918 vyhlášení Československé republiky v Písku, ve Strakonicích, Protivíně, Štěkni.

---------- 17.10.1918 uherský sněm v Budapešti rozhodl, aby se maďarské pluky okamžitě vrátily domů k obraně ohroženého Uherska. ----------


Letecký provoz za První a Druhé republiky

28.10.1918 vyhlášení Československé republiky, takového národnostně malého Rakouska-Uherska.

mapa.jpg (1206410 bytes)

Češi shora osvobození slouhové se stali velkými nacionalisty. Budovali republiku ne na občanském principu jako v Americe ale na národnostním principu. Pojmenovali to Republika Československá, v situaci, kdy Slováky nejdříve museli naučit slovensky. Vylhaný československý národ. Co ta 3,5 milionová německá menšina? Proč ten státní útvar nepojmenovali Republika Českoněmecká? Se sousedy se Češi jenom rozhádali. Ministr zahraničních věcí Beneš podepsal spojenecké smlouvy, které byly jenom jedna velká iluze. Spolupráce se spojenci. Výsledek? Do dvaceti let to zkrachovalo. Zbytek života se Beneš už jen obhajoval a házel vinu na ostatní.

Vojenské hodnosti. Typy letounů. Letecké fotografování. Letecká střelba. Letecké bombardování.

Letecký oddíl Plzeň, Letecký oddíl Strašnice, Letecký oddíl Vysočany, Letecký oddíl Pardubice, Letecký oddíl Olomouc, Letecký oddíl Brno, Letecká setnina Cheb, Letecká setnina Plzeň, Letecká setnina Strašnice, Letecká setnina Vysočany, Letecká setnina Praha, Letecká setnina Pardubice, Letecká setnina Olomouc (Letecký oddíl 3), Letecká setnina Brno.

Polní letecká setnina 1, Polní letecká setnina 2, Italové u nás. Francouzi u nás.

Letecká setnina Bra 1, Spa 2, Sal 3, Voi 4, Letecká setnina Užhorod. Letecká setnina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Začátky školství v Praze. Letecké školy v Chebu. Školní letecká rota. Školní letka. Pilotní škola elementární. Pilotní škola pokračovací. Pomocná letka vojenského leteckého učilištěNáhradní letecké jednotky LP 1, 2, 3, 4, 5 a 6. Cvičná letka leteckého pluku 1, 2, 3, 4, 5 a 6. Ústřední letecká škola.

Údržba letadel v Praze, v Olomouci, v Nitře, v Trenčíně. Pomocná letka ústředního leteckého skladu. Pomocná letka zemského leteckého skladu I, II a III.

Početní stavy a dislokace čs. letectva

Od 20.10.1920: Letecká rota č. 1, 2, 3, 4 (1921-23), 4 (1924), 5, 6, 7, 8, 31, 32, 33, 34 (1920-21), 34 (1922-24) 35, 61, 71, 81

K 1.2.1921 výčet letecké techniky. Z celkového počtu 253 letounů byl jeden ke zrušení, dva jako učební pomůcka, 116 školních, 127 nouzově bojeschopných a celých 7 plně bojeschopných (tři první Š 1 a čtyři Sal 2A).

Září 1922. První Československé armádní manévry u Sedlčan. Tři Letecké roty po šesti letounech. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 4 a 32, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.

Září 1923. Československé armádní manévry u Poličky. Video od 22.30 min záznamu. Pět Leteckých rot s 50 letouny. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 32, 34 a 71, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.

Od 4.5.1924 - Letka č. (pozorovací) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 1011, 12, 13, 14, 15, 16, (stíhací) 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, (zvědné) 61, 62, 63, 64, 66, (lehké bombardovací) 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, (těžké bombardovací) 81, 82, 83, 84, 85, 86, (noční stíhací) 91. Pokusné letky

Video - 10. léta. Štefánik, Legie, Letecký sbor, Křídla mohutní, Pronikáme do světa, Připraveni k obraně, Letiště Kbely, Hamšík, Fajtl.

Video - Král vzduchu, Můj život s králem vzduchu, Letecké závody v Curychu 1937, Letecké dny.

Návrh státního rozpočtu (týkající se letectví) pro rok 1927, 1928, 1929, ..., 1934, 1935, 1936, ...

Počátky civilní letecké dopravy, leteckých prací u nás.

Imatrikulace letadel. Flotily provozovatelů

Letové řády: CFRNA a CIDNA.  Air France.   ČSA.   ČLS.   Svitlet. Video - Letecká doprava,

Aerokluby. 

Jaroslav Špitálský - Vývoj bezmotorového létání v Československu. Bezmotorové létání.  MLL.  

Video - Bezmotorové letouny, MLL.

Hangáry. Letecké palivo.

Časopisy hel554.jpg (918557 bytes), hel553.jpg (802240 bytes).

Nehody. Padáky.

Výroba letadlových motorů Praga, v Plzni, Walter, v Mladé Boleslavi, ve Slaném, Avia, v Brně, Zlas, Tatra

Výroba letadel: Letov, Aero, Avia, Ardea (Přikryl a Blecha), Šimůnkové, Škoda, Praga, Lonek, Zlas, Beneš-Mráz, Tatra.

Pomocný průmysl: Pantof. Elektronspolečnost Josef Chmel

Elektrická výstroj letadel.

Výroba leteckých palubních přístrojů.

Výroba letecké a protiletecké výzbroje.

Pojízdné prostředky v letectví.

Video - Výroba letadel, Letecký průmysl, Průmysl se rozvíjí.

Historie letecké meteorologie. Vývoj vojenské povětrnostní služby.

Světelné prostředky. Letecké spojení, radionavigace.

Bolševici pomohli stvořit Hitlera, aby jim při vývozu revoluce pomohl destabilizovat Evropu.

Od roku 1935 výstavba betonových pevností na hranicích ve Francii a v Československu. Od této doby bylo odborníkům jasné, že Francouzi nám nepřijdou pomoci, protože budou zalezlí v pevnostech. Čs. cenzura ale zakázala zpochybňovat zahraniční obranné závazky Francie vůči ČSR. Spolupráce se spojenci. Za mnichovské krize pak Češi vystřízlivěli. Prezident Beneš do konce život svaloval krach své zahraniční politiky na spojence.

K 1.7.1935 byla zřízena Československá letecká policie.

Civilní protiletecká ochrana (CPO).

Vzducholodi u nás. Sověti u nás za 1. republiky.


V září 1938 měla čs. armáda v bojové pohotovosti: 21 zpravodajských, 23 stíhacích, 13 bombardovacích letek. Zmobilizovala Hlásnou službu, Polní letku 69, Polní letku 70, Polní letku 89, Polní letku 90, Kurýrní letku 101, Kurýrní letku 102, Kurýrní letku 103, Kurýrní letku 104, Kurýrní letku 111 a Kurýrní letku 112. Identifikace letounů jednotlivých letek.

V roce 1938 evidoval Hlavní štáb československé armády celkem 144 letišť, z toho 80 hotových a 64 rozestavěných. Kromě letišť bylo dále v evidenci ještě 535 vyhledaných ploch, kterých bylo možné po úpravách použít jako polních letišť. Na některých se cvičilo už v míru a 115 z nich bylo mobilizačním plánem přiděleno leteckým jednotkám. U polních letišť se požadovaly minimální rozměry pro kurýrní letouny 30 x 100 m, pro pozorovací letouny 400 x 300 m, pro zvědné letouny 700 x 400 m, pro lehké bombardovací letouny 800 x 400 m a pro těžké bombardovací letouny 900 x 500 m.

Osm mnichovských mýtů. Jaký byl v roce 1938 skutečný poměr sil?

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------

Zhroucení obecné slušnosti.

Po Mnichovské dohodě zůstalo v odstoupeném pohraničí 17 hotových letišť a 12 rozestavěných letišť. Navíc byla stornována další výstavba 20 rozestavěných letišť na území okleštěného Československa. Seznam letišť. Maďaři u nás. Vzducholodi u nás. Úlety.

Tak jsme se báli, že Deutsche Luftwaffe bude bombardovat poloněmeckou Prahu, až jsme se vzdali a tím se vydali na milost a nemilost šílencovi. Tím bylo i jasné, že v budoucí válce budou Spojenci bombardovat Prahu. Co kdyby Němci vyhráli válku? Po Židech (270 000 zavražděných z asi celkem 343 000 zabitých občanů) a Rómech by jsme byli na řadě my. Kdo nás to hodil do jámy lvové? No přeci prezident hrobař Edvard Beneš!


Letecký provoz v době okupace

mapka.jpg (946607 bytes)

Slovensko 1939-45.

Nenazývejme naši zahraniční armádu československou ale českou. Slovenská armáda bojovala proti bolševikům.

Německá armáda zabavila po okupaci 1 630 československých vojenských letadel, která později používala Luftwaffe a její spojenci. Zdroj. Čs. letouny s německými znaky.

Seznam čs. letišť. Hangáry.

LuftArchiv.de (Německy).  Lexikon der Wehrmacht (Německy).

Jednotky Luftwaffe (English).  Jednotky Luftwaffe (česky).  

Kampfverbände der Luftwaffe.  Maschinenkennungen / Geschwaderkennungen.  

Znaky jednotek

Hodnosti Luftwaffe. O Luftwaffe.

Německé útvary v Česku, na Slovensku a na Podkarpatské Rusi. 

Vzducholodi u násGiganti u nás.

Úlety. Čeští, slovenští a rusínští piloti u Sovětů.

Mapa Pruského Slezska ("provincie Slezsko") helo9845.jpg (2864996 bytes). MAPA letišť ve Slezsku. Jména letišť ve Slezsku a v Pomořansku.  Rakouská letiště.

 

23.8.1939 byl podepsán Pakt Ribbentrop-Molotov. Nacisti a bolševici si rozdělili oblasti vlivu v Evropě. Ihned poté bolševici zahájili dvouletou skrytou mobilizaci k útoku na dobytí Evropy. Útok měl být zahájen v červenci 1941.

=

V září 1939 Německo, Slovensko a Sovětský svaz přepadli Polsko. České letiště použité proti Polsku: Dolní Benešov, Moravská Ostrava, Petřvald, Suchdol nad OdrouMAPA rozmístění letišť. 

30.11.1939 Sověti přepadli Finsko.

V červnu 1940 Sověti okupovali Litvu, Estonsko, Lotyšsko, Besarábie a severní Bukovinu. Německo s ekonomickou podporou Sovětského svazu přepadlo Francii a Velkou Británii.

helo9589.jpg (2914607 bytes) 22.6.1941 Hitler vyhlásil válku SSSR. Dělnicko rolnická Rudá armáda připravující se k útoku na oslabenou Evropu se stala sama obětí. Rudá armáda pod vedením gen. Žukova zažila nejstrašnější porážku v dějinách vojenství, protože vůbec neměla plány na obranu ale jen na útok a hlavně sovětští vojáci odmítali bojovat za bolševiky. Do prosince 1941 Rudá armáda přišla o 6 230 000 pušek. Nebýt britské a americké pomoci, tak by Češi možná obývali Sibiř. Tak se vývoz světové revoluce zadrhl a Sověti došli jen do Berlína. Stalin ale snil o dobytí Paříže, jako se to podařilo ruskému caru v roce 1814. Podrobnosti.

Co bylo v Česku?

Výcvikový NSFK (Nationalsozialistisches Fliegerkorps)

NSFK-Gruppe 7 (Elbe-Saale) MAPA.

NSFK-Standarte 40 Teplitz/Schönau, Nordstr. 5 Teplice
NSFK-Sturm 1/40 Gablonz/Sudetenland, Burggasse 8 Jablonec nad Nisou
NSFK-Sturm 2/40 Reichenberg/Sudetenland, Fr.Clam-Gallasstr. 7 Liberec
NSFK-Sturm 3/40 Warnsdorf/Sudetenland, Weststr. 66 Varnsdorf
NSFK-Sturm 4/40 Leipa/Sudetenland a.d.P., Brückengasse 726 Česká Lípa
NSFK-Sturm 5/40 Tetschen/Sudetenland, Fischergasse 138 Děčín
NSFK-Sturm 6/40 Aussig/Sudetenland, Nordwestbahnstr. 3 Ústí nad Labem
NSFK-Sturm 7/40 Teplitz/Sudetenland, Nordstr. 5 Teplice
NSFK-Sturm 8/40 Dux/Sudetenland, Teplitzerstr. Weberei Kühnel Duchcov
NSFK-Sturm 9/40 Brüx/Sudetenland, Konrad Henleinstr. 55 Most
NSFK-Sturm 10/40 Komotau/Sudetenland, Glockengasse 8 Chomutov
NSFK-Sturm 11/40 Saaz/Sudetenland, Horst Wesselstr. 830 Žatec
NSFK-Sturm 12/40 Karlsbad/Sudetenland, Waldzeile „Haus Oberon“ Karlovy Vary
NSFK-Sturm 13/40 Falkenau i.Egertal/Sudetenland, Rathausgasse 7 I Sokolov
NSFK-Sturm 14/40 Graslitz/Sudetenland, Richard Wagnerstr. 655 a Kraslice
NSFK-Sturm 15/40 Friedland/Isergeb., Hermannn Göringstr. 172 Frýdlant
NSFK-Sturm 16/40 Meretitz b.Klösterle/Sudetenland, Adolf Hitlerplatz Miřetice u Klášterce nad Ohří
NSFK-Sturm 17/40 Leitmeritz/Sudetenland, Mareschgasse 7 Litoměřice
NSFK-Sturm 18/40 Prag I., Kstallusgasse 4 II Praha

NSFK Gruppe 17 (Donau-Alpenland) Standarte 114 Segelflug-Übungsstelle Iglau v Jihlavě.

Kde za války ještě Němci plachtařili: Cheb, Třebouň, Koterov u Plzně, Raná, Dubičné u Českých Budějovic, NSFK Gruppe 11 (Hessen-Moselland) v Nové Bystřici, Čebín, Medlánky, Přerov, Nový Jičín, Kopřivnice, Odry, ...

Výroba letadel. Výroba letadlových motorů.

Výroba leteckých palubních přístrojů. Výroba letecké a protiletecké výzbroje.

Světelné prostředky.

Hlásná služba.

Rádiové a radiotechnické prostředky u nás za války, jejich výroba a co se podařilo po válce využít.

Civilní protiletecká ochrana - Luftschutz.

Organizace Protiletecké obrany. Jednotky flaku.

Letecké palivo.

Britové nad Československem. Video - Naši u RAF, Fajtl, Koukal, Mrázek, 311, Liška, Liška2

---------- 12.12.1943 prezident Beneš zahájil předání moci komunistům ----------

Z Moskvy 21.12.1943 prezident Beneš v rozhlasovém vysílání do protektorátu a na Slovensko oznámil: v poválečné republice se počet politických stran omezí, zavede se lidová demokracie, nastoupí těsná hospodářská spolupráce se SSSR, která bude vyžadovat přestavbu průmyslu a dopravy, vědecky se připraví "první pětiletka". Beneš prodal svou vlast promyšleně a zcela chladnokrevně Stalinovi a jeho českým komunistickým nohsledům, jen aby měl jistotu, že dosáhne své pomsty na Němcích a spravil si pověst u šovinistických odbojářů volajících po vyhnání Němců.

Američani nad Československem. MAPA letišť se známým provozem Američanů.

Spojenecké letectvo britských a amerických "special duty"“ squadron dodalo 65,6 t shozeného vojenského materiálu odboji v českých zemích.

Sověti u nás. Rádiové a radiotechnické prostředky VVS RKKA.

Čeští, slovenští a rusínští piloti u Sovětů. Video - Fajtl, Naši u VVS, Naši u VVS2

Vojenno vozdušnyje sily Russkoj osvoboditělnoj armii (VVS- ROA) - Die Luftwaffe der ROA.  

Maďaři u nás

Rumuni u nás. MAPA letišť se známým provozem Rumunů.

helo6122.jpg (175091 bytes) MAPA míst týkající se úletů k západním Spojencům.

Video - konec Luftwaffe.

---------- Válka skončila 8.5.1945 v 23.01 hod. SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) --------

Sověti bombardovali dál.

Sověti okupovali Československo. Ukradli Podkarpatskou Rus, na 40 000 Čechoslováků unesli do gulagů, znásilnili Květu Fialovou, kde komu ukradli hodinky a do všech důležitých politických funkcí dosadili své lidi. Ti zorganizovali brutální etnickou čistku, pro kterou se vžil termín odsun Němců. Nazývat toto "osvobozením" může jen debil. Československo se z područí nacionálního socialismu dostalo do područí internacionálního socialismu. Měli jsme štěstí, že jsme už nezažili bolševický teror, jaký v roce 1939-40 zažili Estonci, Lotyši, Litevci, Poláci a Moldavané.

Letecký provoz za Třetí republiky

Po okradení 3 000 000 Němců, dále v říjnu 1945 podepsal prezident hrobař Edvard Beneš další čtyři dekrety, jimiž okradl na 3 000 podnikatelů, kteří zaměstnávali asi 800 000 lidí. Poté dělníci a rolníci kráčeli ke světlým zítřkům.

8.5.1946 schválilo Prozatímní Národní shromáždění republiky Československé Zákon č. 115/1946 „o právnosti jednání souvisících s bojem o znovunabytí svobody Čechů a Slováků“. Zločinci sami sebe amnestovali.

Návrh státního rozpočtu (týkající se letectví) pro rok 19471948

Video - Vrtulníky.

---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------

Zestátnění (krádež) továren. Úlety a únosy.

--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------

Ortofotomapa Česka. Ortofotomapa Slovenska.

1.6.1953 měnovou reformou soudruzi okradli zbytek národa.

Video - poválečné letectvo, výroba MiGu 15, Priboj, Volný vzdušný boj, Zničte cíl 1022!

21.8.1968 Sověti vtrhli do své kolonie a opět instalovali své kolaboranty. Video - Na tý louce zelený

---------- 17.11.1989 revoluce a konec sovětské okupace ----------

1 721 000 čs. komunistů vyměnilo politickou moc za moc ekonomickou.

Od roku 2014 staronová Říše zla zase ohrožuje své sousedy.

Český prezident opět pracuje pro Rusy.

Má být nemocný psychopat na Hradě českou tradicí?


Pan Zdeněk Nevole hledá informace o tomto Siebelu Si 204 helo9598.jpg (2195005 bytes). Létal ve Kbelích a na Ruzyni. Škola FFS 6 či FFS 14

Kdy a kde? Letoun Ar 96 "21" helo7756.JPG (54433 bytes). U Telče?

Poválečná C-3 helo9606.jpg (2513375 bytes). Pozná někdo letiště?

Modeláři a plachtařská družstva s kluzáky Z 23 Honza hel559.jpg (68222 bytes), OK-5721 hel560.jpg (46802 bytes), OK-5608 hel561.jpg (54199 bytes). Asi rok 1950. Kde a kdy?

hel800.JPG (109133 bytes) Větroň Rheinland. Kde a kdy?


Připomínky, doplnění a staré fotografie mi posílejte na BorivojCech@seznam.cz.