16.05.2024
15.7.1921 se Letecká rota 34 přejmenovala na Leteckou rotu 2.
27.12.1921-1926.
V červnu 1922 návštěva ministra národní obrany Františka Udržala a prezidenta T. G. Masaryka . Označení na směrovce letounu Salmson SAL. 2 A.2 je ještě staré.
V Pamětní knize AK Jindřichův Hradec jsou uloženy dobové letecké fotografie Jindřichova Hradce. Byly pořízeny těmito příslušníky: rotným polním pilotem Karlem Beránkem a kapitánem polním pilotem Antonínem Gröslerem. Vše fotografoval pozorovatel poručík letec Josef Halsbach z letounu Hansa-Brandenburg 27.12. Fotografie byly pořízeny ve dnech 6.-7.6.1922, 23.6.1922, 7.8.1922 a 30.8.1922.
Září 1922. První Československé armádní manévry roku 1923 u Sedlčan. Tři Letecké roty po šesti letounech. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 4 a 32, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.
Od 15.3.1923 podléhala Leteckému praporu I/1.
V květnu 1923 byla vyzbrojena deseti letouny LETOV Š 2, dvěma letouny Salmson SAL. 2 A. 2 a jeden letoun AERO A 1 a dva letouny LETOV Š 10.
Září 1923. Československé armádní manévry roku 1923 u Poličky. Video. Pět Leteckých rot s 50 letouny. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 32, 34 a 71, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.
Od 1.1.1924 zavedeny plukovní znaky. Letecký pluk 1 .
Koncem dubna 1924 měla ve stavu také prototyp letounu Letov Š 5 a velel jí kpt. let. Alois Kubita.
4.5.1924 se přejmenovala na Letku 2. Podléhala Letecké peruti I/1 .
14.7.1924 nehoda letounu Aero A 26.3.
V říjnu 1924 její výzbroj tvořilo šest letounů Aero A 12.
V roce 1925 přesun do Milovic.
V roce 1926 založena Místní skupina Masarykovy letecké ligy v Hořicích. Ta se předvedla na veřejnosti ještě téhož roku uspořádáním leteckého dne na polích u obce Jeřice. Letecký den byl uskutečněn na polnostech velkostatkáře pana Voženílka, v blízkosti dnešní zastávky České dráhy. Letecké vystoupení zajistili vojenští piloti Letky 2.
, , od 12.1926.
Od října 1929 měl Letecký pluk 1 barevný plukovní znak .
1.10.1929 se Letka 2 přejmenovala na Letku 3.
1.10.1929 se Letka 10 ve Kbelích přejmenovala na Letku 2, D. Podléhala První peruti leteckého pluku 1.
8.11.1929 nehoda letounu Aero A 11. Pilot Bohuslav Čapek v mlze přistál do brambor a urazil podvozek. Stroj odepsán.
V roce 1932 detašmán na letišti Borek. Pilot Jaroslav Doktor a pozorovatel Havlík rozbili při přistání letoun Ab 111.54 "D7". Za letištěm urazili podvozek.
Další nehoda Jaroslava Doktora s letounem AP 32 "D6" poblíž Plzně.
Další nehoda Jaroslava Doktora s letounem AP 32 "D4" poblíž Plzně.
3.4.1934 se u Modré Hůrky zřítil letoun Aero A 32.72, chyba pilotáže, vývrtka. Pilot vojín František Strnad a pozorovatel svob. Punčochář zahynuli. Podrobnosti.
Video - cvičení čs. letců v roce 1935. Letouny Aero A 11 (možná Ab 11 nebo Ab 111) a s hvězdicovým motorem asi A 11J.
Od ledna 1938 podléhala Leteckému pluku 1 .
K 1.9.1938 byla na stálém vojenském letišti v Táboře. Podléhala První peruti leteckého pluku 1.
14.9.1938 přesun do Zbraslavic. Velitel mjr. let. Jaromír Smrčka.
24.9.1938 byla Letka 2 zařazena do stavu Mobilisačního tělesa 601 jako mobilizovaný útvar 601-A-2. Vznikla Letka 2. Krycí název Slavia. Velitel mjr. let. Jaromír Smrčka, 10 ks Š.328, D, 17 pilotů. Podléhala veliteli Velitelství zemského letectva v Praze.
Od 27.9.1938 podléhala veliteli Velitelství letectva IV. armády.
Velitelství IV. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál plukovník letectva František Sazima.
29.9.1938 přesun na polní letiště Bechyně.
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
Npor. Guljanič s letounem Š 328 podlétl most přes Lužnici.
7.10.1938 přesun do Zbraslavic.
20.10.1938 přesun do Kbel. Podléhala veliteli Velitelství letectva I. armády.
22.10.1938 byla Letka 2 demobilizována.
21.2.1939 se zabil des. asp. Antonín Vymětalík u Potvoric (okres Nové Mesto nad Váhom). Osud pilota neznámý.