Letouny Arado Ar 66 u nás a co se podařilo po válce využít

Provoz německých nočních bitevních letounů u nás

25.11.2022

V roce 1932 zalétán Ar 66 s motorem Argus As 10 C o výkonu 176 kW.


1938

20.6.1938 v 15.20 hod. v Plzni přistál svob. Willy Hörner s letounem Arado Ar 66 C D-IHSI.

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


1939

V listopadu 1939 z Neubibergu do Plzně přiletěla Schule/FAR. 13. Satelitní letiště Cham, Klatovy, Chyše, Mariánské lázně a Bayreuth-Bindlach. Její Segelfluggruppe využívala Kolešovku, stráň nad obcí Koterov, podobně jako předtím plachtaři z Z. A. MAPA.


1940

11.4.1940 Ar 66 "CA+U?" na startu v Plzni .

20.4.1940 v Klatovech Ar 66 "DK+OG"? od Schule/FAR. 13 v Plzni . Wenger vlevo po navigačním letu před letouny Ar 66 .

Go 145 "DK+?P" a Ar 66 "DK+??"


1941

Jaro 1941 v Mariánských Lázních. Letouny Ar 66 a skupina instruktorů "Harjes" od Schule/FAR. 63. Zleva Lönnitzer, Mühlenbeck, Querengässer, Harjes, Mehlig, Schettler, Grohmann ,

Ar 66 "??+UD" v Plzni .


1942

Asi v roce 1942 v dílnách v Německém Brodě přestavba Ar 66 na noční bombardéry.


1943


1944


1945

31.1.1945 zničení Ar 66 B-1 WNr. 42094 od II./KG (J) 30 pro nedostatek paliva u Nového Města (okres Hradec Králové). Pilot nezraněn.

------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----

V Hradci Králové nalezen Ar 66.

9.5.1945 poručík Vladimír Hlavatý vzlétl ke zkušebnímu letu s německým letounem Ar 66 už s čs. znaky. (Civilní mechanik Veselý?)

Typ dostal čs. vojenské typové označení C 16.


Mezi motorová vlečná letadla doložená v Hodkovicích nad Mohelkou patří Ar 66 C, které je doloženo v roce 1946 a létalo zde bez civilní imatrikulace, pouze s vojenskými výsostnými znaky.