Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Letecká rota 4

Letecká rota 71

Letka 71

07.09.2019

1919-27.12.1921.

15.10.1921 ve Kbelích vznikla Letecká rota 4. Podléhala Leteckému pluku 1.

27.12.1921-1926.

Září 1922. První Československé armádní manévry roku 1923 u Sedlčan. Tři Letecké roty po šesti letounech. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 4 a 32, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.

Od 15.3.1923 podléhala Leteckému praporu I/1.

15.4.1923 se přejmenovala na Leteckou rotu 71. Podléhala Leteckému pluku 1.

V květnu 1923 měla ve výzbroji čtyři letouny Hansa-Brandenburg C.I, čtyři letouny AERO A 1, jeden letoun SPAD S.VII C1, jeden letoun LETOV Š 1 a jeden letoun Anasal DS Anatra.

Září 1923. Československé armádní manévry roku 1923 u Poličky. Video. Pět Leteckých rot s 50 letouny. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 32, 34 a 71, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.

Od 1.1.1924 zavedeny plukovní znaky. Letecký pluk 1 .

4.1.1924 byl Jaroslav Lonek jako nováček přidělen k Letecké rotě 71, dne 15.4.1924 pak přemístěn k Letecké rotě 4

Od 1.3.1924 podléhala Leteckému praporu II/1.

10.5.1924 se přejmenovala na Letku 71. Podléhala Letecké peruti II/1 .

V říjnu 1924 měla ve výzbroji devět bombardérů LETOV Š 6.

helo5516.jpg (411065 bytes), helo5517.jpg (323940 bytes).

, , od 12.1926.

Od 15.9.1929 podléhala První peruti leteckého pluku 6.

Od října 1929 měl Letecký pluk 6 barevný plukovní znak .

Trupové označení J.


V září 1930 přemístění do Milovic.


V únoru 1933 přemístění do Kbel.

10.9.1933 Armádní letecký den. Letouny Letov Š-16 .

Kdy a kde?

Aero A 100 "J10" helo7675.jpg (161049 bytes)

Video - cvičení čs. letců v roce 1935.

A 100 "J7", "J8", "J1", "J2" a "J3" a další bez označení v roce 1935.

Pohlednice.

Začátkem roku 1938 byl letce přidělen jediný vyrobený letoun Aero A 204.1. To sloužilo k dopravě generality a k výcviku pilotů pro dvoumotorové letouny Tupolev SB-2 s naším označením Avia B 71.

Letka byla přednostně vyzbrojována letouny Avia B.71.

Koncem června 1938 měla letka plné stavy.

helo6874.jpg (214496 bytes), helo6875.jpg (232232 bytes) B.71 před bývalým hangárem č. 1 (MVP). V pozadí letoun Ab 101 od Letky 71.

Kdy a kde?

23.8.1938 se zabil pilot čet. Zdeněk Slabý a ppor. jezd. Ivan Lipko na letounu Ab.101.38. Havarovali při přistání v mlze na letišti Malacky po nočním letu.


14.9.1938 přesun na polní letiště Zlosyň. Velitel mjr. let. Filip Doležal.

24.9.1938 se Letka 71 začlenila do sestavy Mobilisačního tělesa 606 jako mobilizovaný útvar 606-A-3. Vznikla Letka 71. Krycí název Klusák. Velitel mjr. let. Filip Doležal a od 10.10.1938 kpt. let. Josef Tesař. Podléhala I. peruti leteckého pluku 6, velitelství

Od 27.9.1938 podléhala veliteli Velitelství letectva I. armády.

Velitelství I. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál brigádní generál Karel Janoušek.

Jednotky přidělené pozemním formacím
 
Skupina bojového letectva I. armády
Obvod teritoriální obrany proti letadlům "A" (formace podřízená letectvu I. armády, ale s hlavním určením k protiletecké obraně Prahy).

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


15.10.1938 přesun do Kbel.

22.10.1938 byla Letka 71 demobilizována.