17.11.2023
16.7.1942 první let letounu Ju 290 V1 s čtyřmi motory BMW 801 A o výkonu po 1 250 kW.
Junkers Flugzeug und Motorenwerke AG Flugzeugwerke Letov, Werk III Prag VII v Praze-Holešovicích - v obou křídlech paláce na Výstavišti.
Další vývoj typu Ju 290.
Od jara 1943 výroba ocasní části Ju 290. Konečná montáž na letišti Bernburg. Stavěny bojové verze počínaje verzí Ju 290 A-2 WNr. 0157-0159, která nesla vyhledávací radar FuG 200 Hohentwiel. Další drobné změny vedly přes verze A-3 WNr. 0160-0164 a A-4 WNr. 0165-0169 až ke konečné Ju 290 A-5, jenž byl vybaven samosvornými palivovými nádržemi a přídavným pancéřováním sedaček prvního i druhého pilota. Těch bylo od listopadu 1943 do července 1944 vyrobeno 11 kusů WNr. 0170-0180.
V červenci 1944 konec výroby. Vyrobeno bylo: 96 kusů vodorovných stabilizátorů, 184 kusů kusů výškových kormidel, 170 kusů kýlových ploch a 168 kusů směrových kormidel.
1.5.1945 v 22.03 hod. rozhlasové vysílání Unser Führer Adolf Hitler ist gefallen. (Zastřelil se 30.4.1945 v 15.30 hod.).
5.5.1945 v 10 hodin z Hörschingu do Hradce Králové přiletěl Hauptmann Heinz Braun s Ju 290 A-7 "PI+PS".
Na Ruzyni nalezeny uložené díly pro dva letouny Ju 290.
8.5.1945 v 12.55 hodin Hauptmann Heinz Braun odletěl s Ju 290 A-7 "PI+PS" od 1./KG 200 se skoro 70 pasažéry od Luftwaffenhelferinnen do München-Riem. MAPA. Tam přiletěl v 10.07 hod.?
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Na fotce již s americkými znaky.
Torzo Ju 290 WNr. 2900212 bylo převezeno do továrny Rudý Letov, čsl. továrna na letadla v Letňanech.
1946
V roce 1946 byl letoun Ju 290 WNr. 2900212 dokončen jako civilní dopravní Letov L 290 Orel s využitím součástek určených pro prototyp Ju 290 B.
1.8.1946 zálet letounu L 290 Orel.
15.9.1946 Aeroklub za spoluúčasti Svazu letců a armády uspořádali na Ruzyni velký Mezinárodní letecký den. Přišlo se podívat na 500 000 diváků. Sovětské letouny nepřiletěly. Na stojánce předvedeny čs. letouny C 2, C 3, C 4, C 5, od roku 1947 označení pro Z 26 Trenér), L 290 Orel, Spitfire, Pe-2. Spojenci předvedli B-17, B-29, B-26, P-51, P-80, C-47, C-82, Maryland, britské letouny Gloster Meteor F.4 "RA423" a Avro Lincoln, francouzský P-47. Vyhlídkové lety s letouny C 5 a D 7.
Pro problémy s motory stál L 290 Orel WNr. 2900212 na letišti.
, , , .
1947
Ortofotomapa 1947 , . Jsou vidět L 290 Orel a náhradní trup.
---------- Prezident Beneš kapituloval před komunisty 25.2.1948 ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
Asi v roce 1950 přeprava do Národního technického muzea na Letné , , , .