07.08.2024
1919-27.12.1921.
1.5.1920 v Chebu vznikla Letecká setnina 8. Velitel Václav Kahovec a Ferdinand Hánek. Podřízena Letecké skupině v Čechách. Ve výzbroji měla letouny L.F.G. Roland D.VIb a letouny SPAD S.VII C1.
V červnu 1920 přesun do Kbel.
Od 6.9.1920 podléhala Letecké skupině I/1.
20.10.1920 se přejmenovala na Leteckou rotu 32.
Kdy?
Od ledna 1921 podléhala Leteckému pluku 1.
Stíhačka SPAD S.VII C1 od Letecké roty 32 či Letecké roty 34 a za ní hangár Wagner č. 2, před hangárem č. 3.
27.12.1921-1926.
V Pamětní knize AK Jindřichův Hradec jsou uloženy dobové letecké fotografie Jindřichova Hradce. Byly pořízeny těmito příslušníky: rotným polním pilotem Karlem Beránkem a kapitánem polním pilotem Antonínem Gröslerem. Vše fotografoval pozorovatel poručík letec Josef Halsbach z letounu Hansa-Brandenburg 27.12. Fotografie byly pořízeny ve dnech 6.-7.6.1922, 23.6.1922, 7.8.1922 a 30.8.1922. Fotografie letounu SPAD se škpt. Jaroslavem Skálou.
Září 1922. První Československé armádní manévry u Sedlčan. Tři Letecké roty po šesti letounech. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 4 a 32, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.
Od září 1922 do dubna 1923 byl velitelem Jindřich Kostrba.
Od března 1923 podléhala Leteckému praporu I/1.
V květnu 1923 měla ve výzbroji osm stíhacích letounů SPAD S.XIII a tři letouny SPAD S.VII C1.
Od srpna do října 1923 dodány letouny Avia BH 3. Po nehodách staženy. Kdy?
Září 1923. Československé armádní manévry u Poličky. Video. Pět Leteckých rot s 50 letouny. Cvičení se mohly teoreticky účastnit letouny těchto jednotek: kbelská Letecká rota č. 2, 32, 34 a 71, olomoucká Letecká rota č. 1, 3, 33, vajnorská Letecká rota 6, nitranská Letecká rota č. 5, 8, 31 a košická Letecká rota č. 7.
Od 1.1.1924 zavedeny plukovní znaky. Letecký pluk 1 .
31.3.1924 rtm. pilot Vladimír Petrásek od Leteckého pluku 1 (asi od Letecké roty 32 či Letecké roty 34) zahynul na stíhacím letounu u Škvorce (okres Praha-východ). Pilot pocházel ze Stupic a byl pohřben v Kolodějích. Letectví 1924, str. 88,112.
Od dubna 1924 velitel Josef Hamšík.
4.5.1924 se přejmenovala na Letku 32, G. Podléhala Letecké peruti I/1 .
5.7.1924 nehoda letounu SPAD v. č. 11485 pilota des. Kadlčáka (asi od Letecké roty 32 či Letecké roty 34).
V říjnu 1924 měla ve výzbroji šest stíhaček LETOV Š 4.
V roce 1926 absolvoval Václav Korda Školu pro odborný dorost letectva v Prostějově. Dnem 16.6.1926 nastoupil k Letce 32.
Od září 1926 podřízena Letecké peruti III/1 .
, , od 12.1926.
10.9.1928 přesun do Chebu.
Od října 1929 měl Letecký pluk 1 barevný plukovní znak .
Od září 1929 Václav Korda sloužil u Leckého pluku 4 v Hradci Králové.
29.8.1932 se zabil Vojtěch Pták na letounu Avia Ba 33.46. Při letu ve formaci nevybral nálet a narazil do země.
28.11.1932 se zabil čet. Korecký na letounu Avia Ba 33.76. Nevybral vývrtku, dopad na letišti.
1.9.1934 přesun do Hradce Králové. Podléhala První peruti leteckého pluku 4 .
Trupové označení B.
26.3.1937 nehoda Avia Ba 33.69 "G22" u Piletic.
24.6.1937 v 15.45 hod. srážka při cvičném leteckém souboji. Stíhačka B 534.58 od Letky 44 s poškozeným křídlem spadla mezi domy v uličce pod Malým náměstím nedaleko řeky. Pilot četař dsl.p.p.l. Kamil Bak od Letky 32 se zachránil pomocí padáku a dopadl na Dubí do zahrady pana Rataje. Podrobnosti.Letecká badatelna.
16.7.1937 nehoda akrobatické Avie BH-22.28 "G21", pilot voj. Cyprich . Podrobnosti.
1.9.1937 se přejmenovala na Letku 44.
1.9.1937 se Letka 44 ve Kbelích přejmenovala na Letku 32, L, modré zabarvení špice vrtulového kužele. Podléhala Třetí peruti leteckého pluku 1 .
12.1.1938 se přesunula do Hradce Králové.
V květnu 1938 cvičení stíhacích letek 31., 32., 34 od III/1 na letišti Josefov.
1.6.1938 při vzletu tříčlenného roje se vedený letoun B 534.139 dostal do úplavu a narazil do země. Pilot Bořivoj Vondráček zahynul.
Video - vzlet z letiště Boží Dar u Milovic. Video.
Přesun domů do Hradce Králové.
15.9.1938 přesun do Měnína (okres Brno-venkov). Velitel škpt. let. Evžen Čížek.
19.9.1938 přesun do Mutěnic (okres Hodonín).
24.9.1938 byla Letka 32 začleněna do stavu Mobilisačního tělesa 601 jako mobilizovaný útvar 601-A-13. Vnikla Letka 32. Krycí název ? Velitel škpt. let. Evžen Čížek. Podléhala III. peruti leteckého pluku 1, velitelství.
Velitelství IV. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál plukovník letectva František Sazima.
25.9.1938 přesun zpět do Měnína (okres Brno-venkov).
K letce přišel kpt. Vladimír Svozil od ČLH Karlovy Vary, npor. let. Josef Jaške od ČLH Liberec, strážmistr František Pechouš od ČLH Plzeň.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
8.10.1938 se přesunula do Milovic.
13.10.1938 se přesunula do Košic
5.11.1938 přesun do Ňaršan.
Vpředu letouny od Letky 31, vzadu od Letky 32. Parkoval tam tiež Zlín Z.XII červenej farby OK-TBB původně od Východočeského Aeroklubu v Pardubicích od Letky ? /kurýrní/.
22.11.1938 přesun do Hradce Králové.
23.11.1938 byla Letka 32 demobilizována.