Letouny Bücker Bü 180 nás a co bylo po válce využito

02.11.2023

V listopadu 1937 zalétán Bü 180 s motorem Train-4T o výkonu 29 kW.


---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


1939


1940


1941


1942

Od května do srpna 1942 Letecko-technický zkušební ústav (LTZÚ) Flugtechnische Versuchsanstalt Prag (FVA Prag Letnan) v Letňanech provedl letové testy letounu Bü 180 A D-ENVQ s motorem Zündapp 9-092 o výkonu 37 kW.


1943

Další zkoušky.


1944

Další zkoušky nepravidelně až do roku 1944.


1945

------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----

V červnu 1945 při velitelství 1. čs. smíšené letecké divize vznikla Cvičná a dopravní skupina s letouny dvouplošníky Fw 44 D, Po-2, jednoplošníky Bü 180, Bü 181, Kl 35 D, Fi 156 C, Ar 96 B, W.34, dvoumotorovými Fw 58, Si 204, třímotorovými Ju 52, Ju 352 A-1 Herkules,  a dalšími. Velitel kpt. Ing. Vladimír Šimůnek. helo5967.jpg (76532 bytes), helo5968.jpg (62354 bytes). Provoz až 27 letounů do 31.7.1945.


.


Bü 180 WNr. 2124 OK-SHA (v rejstříku zapsán od 19.6.1947).


---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------


.


--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------


1951


1952


1953


1954


1955


1956


1957

V roce 1957 OK-SHA v rejstříku vymazán.