25.11.2022
V únoru 1934 zalétán Go 145 s motorem Argus As 10 C o výkonu 176 kW.
1938
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
1939
Cheb a
stojánka s
Bü 131, Go 145 a Fw 58.
31.7.1939,
Mariánské Lázně a
letouny
Go 145
WL-IGGB a WL-IRLU
,
2.10.1939 v Mariánských Lázních zformována FFS A/B Marienbad. Satelitní letiště Vilseck a Schwarza.
V listopadu 1939 z Neubibergu do Plzně přiletěla Schule/FAR. 13. Satelitní letiště Cham, Klatovy, Chyše, Mariánské lázně a Bayreuth-Bindlach. Její Segelfluggruppe využívala Kolešovku, stráň nad obcí Koterov, podobně jako předtím plachtaři z Z. A. MAPA.
K 1.11.1939 z Oldenburgu do Pardubic e přesunula Schule/FAR. 32. Satelitní letiště Chrudim, Skuteč a Zbraslavice. Rozdělení jednotky na vlastní leteckou školu se třemi rotami na letišti v Pardubicích, výcvikový prapor I. Ausbildungs-Bataillon, I./FAR.32 se dvěma rotami byl v Žamberku. MAPA.
1940
Od dubna 1940 pokračoval výcvik A žáků, kteří přijeli z Plzně. Leopold Wenger's letters from flight training in Ochatz and Pilsen: 1939-40.
16.4.1940 a školní letoun Gotha Go
145
20.4.1940 v
Klatovech letoun Go 145
"GA+UP"? od Schule/FAR. 13
v Plzni ,
Go 145 "DK+?P" a Ar 66 "DK+??"
V říjnu 1940 byl závod přejmenován na Českomoravské strojírny a. s. Böhmish-Mährische Maschninenfabriken AG, Prag. Opravy letounů Go 145. Od kdy?
30.11.1940 zničení školního letounu Go 145 WNr. 1226 od Schule/FAR. 32 pro technickou závadu u Pardubic. Uffz. Mandt zahynul.
1941
Jaro 1941 v
Mariánských Lázních.
11.2.1941 u Německého Brodu poškození školního letounu Go 145 WNr. 587 od Schule/FAR. 32 v Pardubicích pro ztrátu orientace. Poškození letounu 75 %. Gefr. Kapahnke zraněn.
23.6.1941 v Pardubicích poškození školního letounu Go 145 WNr. 1363 od Schule/FAR 32 chybou pilota. Poškození letounu 55 %.
23.6.1941 v Pardubicích poškození školního letounu Go 145 WNr. 1006 od Schule/FAR 32 chybou pilota. Poškození letounu 25 %.
Go 145 v
Pardubicích .
2.7.1941 u Batelova (okres Jihlava)
pro poruchu motoru
nouzově
přistál Gotha Go145 A WNr. 2512 "CU+BS" od FFS
A/B 113 v Brně. Gefr. Heinz Schaude.
Přelet z Brna do Welsu.
5.9.1941 u obce Bhumilice (okres Prachatice) nouzové přistání německého školního letounu Go 145 WNr. 1210 "KD+AK". Podrobnosti.
1942
Flugzeugwerke Eger GmbH (F. W. E) v Chebu opravy Go 145.
Asi v roce 1942 v dílnách v Německém Brodě přestavba Go 145 na noční bombardéry.
1943
1944
Na konci října 1944 Fw. Franz Gapp - nositel vysokého vyznamenání - Rytířský kříž Železného kříže Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes (18.9.1943, jeden z celkem 7 313) od 8./KG 6 už byl na letišti v Praze-Ruzyni, kde 28.10.1944 zahájil lety na kurýrních strojích jednotky. Šlo pravděpodobně o seznamovací lety s okolím základny pro další potřeby útvaru. Při této činnosti využíval Fw 44 "BE+LA", Go 145 "3E+CX" nebo Bf 108 "TG+LC". Vše to byly stroje útvaru KG 6, které si ponechal i po odevzdání bombardovací operační techniky. Zdroj. Zdroj.
1945
6.5.1945 v Plzni a Gotha 145 .
8.5.1945 pilot Kraus, který byl osvobozen vlasovci a ještě před příchodem Rudé armády, zajistil s Hanzelínem na Ruzyni některá letadla (Fi 156 Storch, He 72, Go 145). Po přemalování německých znaků pilot Kraus v 16.30 hod. startuje s Fi 156 Čápem nad Prahu. Podrobnosti.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Ještě 12.5.1945 přistál pro nedostatek paliva německý dvouplošník Gotha Go 145 v prostoru Haldy za Vrtálnou v Pardubicích. Posádka utekla, šlo o letoun se žlutým pásem vpředu a imatrikulací obsahující písmena EH (asi ??+EH"). VLA Čepí.
25.5.1946 přilétl z Prahy do Plzně pan Josef Rais s prvním letadlem typu Gotha Go 15A OK-VHZ pro Motorový odbor ČNA odbočka Plzeň, která tak má už odbor motorový, plachtařský a modelářský. V leteckém rejstříku zapsán od 27.5.1946 do 3.11.1948.
V roce 1947 jsme v Plzni vyřadili Gothu Go 145 a Po-2 Kukuruznika, kteří měly odlétáno.