26.10.2023
1.6.1939 zalétán Fw 190 V1 s motorem BMW 801 C-0 o výkonu 1 176 kW.
1940
1941
1942
Od 10. do 30. 11.1942 Letecko-technický zkušební ústav (LTZÚ) Flugtechnische Versuchsanstalt Prag (FVA Prag Letnan) v Letňanech provedl letové testy letounu Fw 190.
1943
1944
Rabštejn Rabstein (Janská Jonsbach). Weser Flugzeugbau, G. m. b. H. (W. F. G). Info.
Od léta 1944(?) výroba trupů Fw 190. V roce 1944 jich dodala celkem 616 trupů.
Chrastava (okres Liberec) - firma DIWAG vyráběla podvozky letounů Fw 190.
WFG prováděla v menší míře také konečné montáže těchto letounů, případně i jejich opravy. Počet zkompletovaných Fw 190 A-8 celkem 7 kusů. Bylo to v polském Osła Aslau (Gromadka Gremsdorf)?
V červnu 1944 byly do firmy Leitchtbau GmbH Budweis (LBB) v Budějovicích přivezeny přípravky no montáž letounů Fw 190. Veškeré komponenty se dovážely.
V létě 1944 montáž letounů Fw 190 A-8.
Poslední kus jede na zálet , , , , .
Montáž skončila v září 1944 smontováním 10 letounů Fw 190 A-8.
1945
Od ledna do května 1945 WFG dodala 282 trupů.
Produktion der Fw 190 bis zum 30. November 1944 nach Versionen:
Version | FW | GFW | ArW | AGO | MME | HWO | LBB | NDW | WFG | Summe |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A-0 | 28 | 28 | ||||||||
A-1 | 102 | 102 | ||||||||
A-2/A-3 | 360 | 20 | 332 | 240 | 952 | |||||
A-4 | 232 | 160 | 283 | 230 | 905 | |||||
A-5 | 153 | ca. 200 | 42 | ca. 285 | 680 | |||||
A-6 | 300 | 337 | 410 | 20 | 1.067 | |||||
A-7 | 150 | 200 | 270 | 620 | ||||||
A-8 | 1.613 | 318 | 1.560 | 311 | 80 | 10 | 110 | 7 | 4.009 | |
A-8/R11 | 126 | 126 | ||||||||
A-8/R2 | 752 | 752 | ||||||||
A-9 | 75 | 112 | 20 | 8 | 215 | |||||
A-9/R11 | 193 | 193 | ||||||||
D-9 | 252 | 41 | 73 | 366 | ||||||
B-1 | 5 | 5 | ||||||||
F-1 = A-4/U3 | 18 | 18 | ||||||||
F-2 = A-5/U3 | 135 | 135 | 270 | |||||||
F-3 | 432 | 432 | ||||||||
F-8 | 2.044 | 1.350 | 3.394 | |||||||
G-1 = A-4/U8 | 20 | 30 | 50 | |||||||
G-2 = A-5/U8 | 476 | 150 | 626 | |||||||
G-3 | 550 | 550 | ||||||||
G-8/R5 | 146 | 146 | ||||||||
Summe | 4.614 | 2.011 | 3.635 | 3.145 | 496 | 100 | 10 | 1.488 | 7 | 15.506 |
Dez. 44 und Jan. 45 | 633 | 229 | 676 | 309 | 391 | 0 | 0 | 279 | 0 | 2.517 |
Bis Jan. 45 | 5.247 | 2.240 | 4.311 | 3.454 | 887 | 100 | 10 | 1.767 | 7 | 18.023 |
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Sověti si z Liberce odvezli letoun Fw 190 D.
Diskuze o poválečném využití typu.
28.6.1946 nouzové přistání Fw 190 F-9/R1 WNr. 445399 při přeletu z Chrudimi do Prahy-Letňan. Mjr. Jiří Maňák nezraněn.
Motor BMW 801 D-2 je v muzeu. Zdroj.