Letouny Messerschmitt M 27 nás a co bylo po válce využito

26.11.2022

V roce 1931 zalétán M 27 s motorem Siemens-Halske Sh 13 A o výkonu 56 kW.

 


---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


1939


1940


1941


1942


1943

Od října do listopadu 1943 Letecko-technický zkušební ústav (LTZÚ) Flugtechnische Versuchsanstalt Prag (FVA Prag Letnan) v Letňanech provedl letové testy letounu M 27 b 1 WNr. 617 D-EYPU s motorem Argus As 8 R o výkonu 110 kW při přetažení. Křídlo mělo z typu M 35. Částečné opravy letounu M.27 D-EYPU.


1944


1945

------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----


M 27 b 1 WNr. 817 OK-NHA (v rejstříku zapsán v roce 1946).


.


---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------


31.5.1949 OK-NHA v rejstříku vymazán.