13.05.2018
Náklady | Kč | |
A. Provozní rozpočet. | ||
Provozní náklady. | ||
a) Osobní výdaje: | ||
1. platy definitivních zaměstnanců | 68.760 | |
2. ostatní osobní výdaje | 7,514.240 | |
b) Věcně výdaje | 12,185.000 | |
Úhrn provozních nákladů | 19,768.000 | |
Provozní přebytek | 572.000 | |
Úhrn provozního rozpočtu | 20,340.000 | |
B. Investiční rozpočet. | ||
Investiční náklady | - | |
Úhrn investičních nákladů | - | |
Úhrn investičního rozpočtu | - | |
Celkový úhrn provozního a investičního rozpočtu | 20,340.000 | |
Přebytek, jejž odvésti jest státní pokladně | 572.000 | |
Příjmy | Kč | |
A. Provozní rozpočet. | ||
Provozní příjmy. | 20,340.000 | |
Úhrn provozních příjmů | 20,340.000 | |
Provozní schodek | - | |
Úhrn provozního rozpočtu | 20,340.000 | |
B. Investiční rozpočet. | ||
Úhrada: | ||
1. provozním přebytkem | - | |
2. příspěvkem státní pokladny | - | |
Úhrn investičních příjmů | - | |
Úhrn investičního rozpočtu: | - | |
Celkový úhrn provozního a investičního rozpočtu | 20,340.000 | |
Schodek, jejž hradí státní pokladna | - |
Výkonnost vojenského letectva je patrna z toho, že za rok 1925 bylo jím provedeno celkem 68.349 letů, nalétáno 18.316 hodin a tedy 2,492.287 km.
Z významnějších událostí roku 1925 sluší připomenouti přemístění části leteckého učeliště do Prostějova, kde se dokončuje vybudování moderního leteckého výcvikového střediska. Po stránce vybudování leteckých přístavů jest rok 1925/1926 charakterisován značným rozmnožením hangarového prostoru i úpravou letištní plochy, hlavně na letišti v Praze, kde je poskytováno pohostinství i civilnímu letectví, dále v Chebu, Olomouci, Milovicích, Nitře, Bratislavě a Košicích. Poslední dvě letiště jsou propůjčována též civilní dopravě.
V poslední době rychle spěje ke konci výstavba vojenského studijního ústavu v Letňanech, který není jen ústavem zřizovaným pro účely armády, nýbrž pro veškeré letecké podnikání ve státě.
Za bezprostřední spolupráce vojenských činitelů zdařilo se v tomto období našemu průmyslu vytvořiti několik výborných letounů, z nichž třeba uvésti: letoun A-11 (pozorovatelský) továrny na letadla Aero, s motorem továrny Valter, resp. Breitfeld a Daněk, letoun B-H-21 (stihací) továrny Miloš Bondy a spol. s motorem Hispano-Suiza-Škoda, letoun Š-18 (školní) s motorem Valter a Š-20 (stihací) s motorem Hispano-Suiza-Škoda, oba vojenské továrny na letadla.
Z řady pozoruhodných výkonů vojenských letců jest uvésti: let čtyř letounů A-11 v říjnu 1925 do Kodaně a zpět, let eskadry 12 letounů z Prahy do Varšavy a zpět za vedení gen. Čečka, let. poručíka Jíry na letounu B-H-9 z Prahy do Londýna a zpět, dále úspěch ze dne 13. září 1925, kdy štábní kapitán Vicherek během jediného letu bez přistání trvajícího 13 hodin 20 minut prolétl trať 1900 km a utvořil 5 čs. národních rekordů. Vojenský letec štábní kapitán V. Stanovský podnikl v roce 1926 okružní let kolem Evropy na letounu A-11 b, s motorem Breitfeld a Daněk a upozornil tak nejvhodnějším způsobem na naše letectví před světovým forem. Na letadle téhož typu překonal jiný vojenský letec nadporučík Mannhalter několik domácích vytrvaleckých rekordů. Létal bez přestání 16 hodin 10 minut. Podplukovník Jaroslav Skála na témže stroji vykonal let bez přistání na trati Praha-Bělehrad-Bukurešt-Praha za 14 hodin, uraziv 2400 km. Nadporučík v záloze Dr. Lhota pak zvítězil v mezinárodních závodech ekonomických letadel ve Francii na stroji B-H-11.