Letka 37

26.12.2023

1.1.1926 v Olomouci vznikla Letka 37. Podléhala Leteckému pluku 2 .

Od října 1926 podléhala Letecké peruti II/2 .

1.10.1929 se přejmenovala na Letku 36.



Od října 1929 měl Letecký pluk 3 barevný plukovní znak .

1.10.1929 se Letka 31 ve Vajnorech přeznačila na Letku 37, G, červeno-modré zabarvení vrtulového kužele. Podléhala Druhé peruti leteckého pluku 3 .

Od prosince 1929 podléhala Třetí peruti leteckého pluku 3 .

Avia Ba 33.29 "G3" na manévrech v roce 1933. (?)

V roce 1934 byla letka přezbrojena 12 stíhacími letouny Avia B 34.

Detachement v Nitře. Kdy? , .

V roce 1937 byla letka přezbrojena stíhacími letouny Avia B 534.


V lednu 1938 přesun do Piešťan.

Kdy?


14.9.1938 přelet do Chtelnice (okres Piešťany). Velitel kpt. let. Alois Novotný.

23.9.1938 brzy ráno přiletěl do Žiliny roj stíhaček B.324 pod velením velitele kpt. Aloise Novotného z Piešťan. Odpoledne odletěli zpět.

24.9.1938 byla Letka 37 zařazena do Mobilisačního tělesa 603 jako mobilizovaný útvar 603-A-11. Vznikla Letka 37. Krycí jméno César. Velitel kpt. let. Alois Novotný. Podléhala III. peruti leteckého pluku, velitelství.

Velitelství III. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál plukovník letectva Jaroslav Skála.

Jednotky přidělené pozemním formacím
 
Bojové letectvo
 

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


2.10.1938 přesun na letiště Vigláš (okres Detva).


5.10.1938 přesun do Piešťan.

III. peruť leteckého pluku 3, velitelství střežila hranici v prostoru od Malých Karpat až po toky řek Radošinná a Nitra.


25.11.1938 přesun do Žiliny.

Od 25.11.1938 podřízena Letecké skupině Jablonský.


1.12.1938 přesun do Piešťan, kde byla ihned demobilizována.

 

14.3.1939 se Letka 37 v Piešťanech stala součástí slovenského letectva jako Letka 37. Vyzbrojena letouny B 534.