31.08.2024
1.10.1931 ve Kbelích vznikla Letka 43 P. Podléhala Leteckému pluku 6 .
Od listopadu 1932 podléhala Druhé peruti leteckého pluku 6 .
V prosinci 1933 se Boris Dragoun stává již v hodnosti podplukovník velitelem Druhé perutě leteckého pluku 6. Dne 7.2.1934 přehlédl při přistání se strojem Š 131.2 stojící stříbrný E 41.9 s posádkou čet. Pařík a čet. Ovčáčík a vrazil do nich. Dragounův stroj patřil Letce 43. Opět vyvázl bez vážnějších následků.
Od září 1934 podléhala Třetí peruti leteckého pluku 1 .
Video - cvičení čs. letců v roce 1935. Letoun Avia Ba 33 "P1".
21.8.1935 pilot čet. p.p.l. Václav Soukup vypadl z letadla Avia Ba 33.22 od Letky 44, zapůjčen k Letce 43 a zachránil se pomocí padáku. Letadlo spadlo na dům v Beňovci (okres Myjava) a pobořilo jej. Stalo se to při vojenském cvičení na moravsko-slovenském pomezí. Letecká badatelna.
Video: Dejte nám křídla. Raná, Kbely a Letky 31 "A", 43 "P", 44 "L".
Nedatované fotografie (Pilotní škola stíhací 1937 v Hradci Králové, Letka 43 a po 1.9.1937 Letka 31) (?)
V roce 1936 por. let. Svatopluk Janouch od Letky 1 absolvoval pilotní výcvik u Letky 43.
Letec Karel Hrabaň , . Kdy? Nehoda v Pardubicích 1936 . 1936 . Absolventi Pilotní školy stíhací 1937 v Hradci Králové . Květnová "mobilizace" (?) , , . Vlevo Josef Stehlík , Hraban, Soukeník a Fic , v pozadí stíhačky Letky 31 , Jícha, Stehlík,Smolík, Králík, Čáp, Drbohlav, František, Vybíral, Hlaďo . Mobilizace 1938 (?) ? Kdy a kde?
1.9.1937 se přejmenovala na Letku 31.
1.9.1937 se Letka 31 v Hradci Králové přejmenovala na Letku 43, E, bílé zabarvení vrtulového kužele. Podléhala Druhé peruti leteckého pluku 4 .
13.1.1938 přesun do Kbel. Velitel škpt. let. Václav Kocourek. Letka ubytována v objektu spolu s Letkou 44.
1.9.1937 Jaroslav Vyhnis z Pošumavského aeroklubu v Klatovech nastoupil vojenskou službu jako dobrovolník v Milovicích. Po prodělání základního vojenského výcviku odešel do Hradce Králové do přeškolovacího kurzu na vojenská letadla. Poté přemístěn do Kbel k absolvování stíhací pilotní školu. Des. Jaroslav Vyhnis létal u Letky 43 nejčastěji s Avia Ba 33.
8.3.1938 poblíž Čelákovic se zřítil letoun B 534.106. Letec svob. p.l. Karel Čáp se zachránil pomocí padáku. Letecká badatelna.
Od 8.7.1938 por. let. Svatopluk Janouch vykonával funkci střeleckého důstojníka.
14.9.1938 přesun na polní letiště Cvrčovice (okres Brno-venkov).
24.9.1938 se Letka 43 začlenila do sestavy Mobilisačního tělesa 604 jako součást mobilizovaného útvaru 604-A-8. Krycí jméno Barák. Vznikla Letka 43. Velitel škpt. let. Václav Kocourek. Podléhala II. peruti leteckého pluku 4, velitelství.
Od 27.9.1938 podléhala veliteli Velitelství letectva I. armády.
Velitelství I. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál brigádní generál Karel Janoušek.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
5.10.1938 se přesunula do Kbel.
28.10.1938 se přesunula do Nitry. Střežila hranici v prostoru východně Váhu až po silnici Pliešovce - Senohrad - Litava - Čebovce a k soutoku Ipoĺy s Krtíšem.
9.11.1938 se přesunula do Kbel.
10.11.1938 byla Letka 43 demobilizována.
Emigrace do Polska v roce 1939.
24.5.1939 por. let. Svatopluk Janouch.
6.6.1939 des. Jaroslav Vyhnis.