02.12.2022
V roce 1933 zalétán He 72 s motorem Siemens Sh 14 o výkonu 124 kW.
1938
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
1939
K 1.11.1939 z Oldenburgu do Pardubic se přesunula Schule/FAR. 32. Satelitní letiště Chrudim, Skuteč a Zbraslavice. Rozdělení jednotky na vlastní leteckou školu se třemi rotami na letišti v Pardubicích, výcvikový prapor I. Ausbildungs-Bataillon, I./FAR.32 se dvěma rotami byl v Žamberku. MAPA.
V říjnu 1939 přiletěla Schule/FAR. 24 do Olomouce-Neředína. Satelitní letiště v Holicích, Přerově a v Kroměříži. Zdroj.
Provoz stříbrných i tmavě kamuflovaných letounů He 72 Kadett, které sloužily i jako vlečné pro plachtařský výcvik na větroních Grunau Baby IIb, DFS Kranich II.
1940
Olomouc-Neředín. Dva He 72 Kadett, v popředí WNr. 1149 "PP+NA" a vzadu "DK+NX". Dále je v pozadí rozeznatelná řada cvičných strojů, jako např. Gotha Go 145, Fw 58, Fw 56, Arado Ar 65 a další.
Kdy?
Říjen 1940 na letišti
Olomouc-Holice. He 72
Kadett "KB+NY".
24.11.1940 v Mariánských Lázních poškození školního letounu He 72 WNr. 634 od pardubické Schule/FAR 32 při pojíždění. Při srážce zahynul civilista. Poškození letounu 5 %.
1941
Srážka He 72 od od Schule/FAR. 71 v Prostějově. Kdy?
Ve
Zbraslavicích. He 72 "PO+NV" s ližinami , He
72 WNr. 455(?) "DD+DG" s ližinami
.
He 72 WNr.455(?) "DD+GP" s ližinami
14.3.1941 poškození školního letounu He 72 W.Nr. 1199 od pardubické Schule/FAR 32 pro ztrátu orientace u Chebu. Poškození letounu 40 %.
18.3.1941 ve Zbraslavicích poškození školního letounu He 72 WNr. 801od pardubické Schule/FAR 32 chybou pilota při vzletu. Flg. Pöhling zraněn.
Ve
Zbraslavicích. Nehoda He72 "CL+HO" ,
,
. Kdy?
He 72 A
v Pardubicích se znakem školy .
1942
18.11.1942 v Chrudimi poškození školního letounu He 72 WNr. 1014 od pardubické FFS A/B 32 pro poruchu motoru. Poškození letounu 75 %. Gefr. Erhart Reblin zraněn.
1943
30.8.1943 v Pardubicích poškození školního letounu He 72 WNr. 407 od FFS A/B 32 pro poruchu motoru. Poškození letounu 85 %. Dva muži zraněni.
1944
1945
8.5.1945 pilot Kraus, který byl osvobozen vlasovci a ještě před příchodem Rudé armády, zajistil s Hanzelínem na Ruzyni některá letadla (Fi 156 Storch, He 72, Go 145). Po přemalování německých znaků pilot Kraus v 16.30 hod. startuje s Fi 156 Čápem nad Prahu. Podrobnosti.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
V Hradci Králové nalezeny He 72 a spojovací Fi 156 v hangáru č. ?. ,
V Olomouci-Holicích nalezeny tři letouny Heinkel He 72. Historie.
Typ Heinkel He 72 dostal čs. vojenské typové označení C 12.
Od 11.12.1945 v Šumperku provozován letoun He 72 D OK-YMC.
1946
Kdy?
Od 23.5.1946 se letiště v Medlánkách dočkalo vlastního vlečného letounu He 72 Kadett WNr.1069 OK-QHB.
Kdy?
1947
Plocha pod kopcem u Nového Jičína byla příčně rozšířena tak, aby zde byl možný i motorový provoz. Na Hůrce se tak objevil jako vlečný letoun, trofejní He 72 WNr. 514 OK-QHG, zapsán do rejstříku 6.9.1947 a vymazán o deset let později v roce 1957), který byl mimo jiné obsluhován náčelníkem místního aeroklubu Miroslavem Staňkem. Ten také tentýž rok nad Hůrkou dosáhl plachtařského výškového rekordu 4 117 metrů.
.
Kdy?
1948
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
1949
1950
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
1951
1952
Duben 1952 v
Medlánkách (vlevo
Zd. Bedřich)