Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
28.08.2020
, , od prosince 1926 do 1939.
Koncem roku 1929 Ministerstvo veřejných prací a Ministerstvo národní obrany založilo Ústřední pilotní školu.
Hangár pro 12-15 letadel na letišti v Letňanech. Flotily provozovatelů.
Prvním ředitelem a šéfpilotem byl prap. let. Karel Bartoš (do konce roku 1935).
Letecký výcvik:
- pilotní výcvik elementární s letouny Praga E 39 a Aero A 134,
- výcvik pokračovací a udržovací s letouny Letov Š 239 a Be 50
- výcvik speciální, výcvik bez vnější viditelnosti (podle přístrojů) s letounem Breda 15.
Za rok 1930 bylo vycvičeno 8 pilotů, počet letů 2 348, počet nalétaných hodin 194 a počet nalétaných km 25 250.
Za rok 1931 bylo vycvičeno 14 pilotů, počet letů 3 448, počet nalétaných hodin 339 a počet nalétaných km 44 000.
Za rok 1932 bylo vycvičeno 17 pilotů, počet letů 5 221, počet nalétaných hodin 406 a počet nalétaných km 52 800.
Za rok 1933 bylo vycvičeno 14 pilotů, počet letů 5 334, počet nalétaných hodin 410 a počet nalétaných km 53 200.
Za rok 1934 bylo vycvičeno 8 pilotů, počet letů 4 532, počet nalétaných hodin 393 a počet nalétaných km 51 000.
Za rok 1935 bylo vycvičeno 28 pilotů, počet letů 6 087, počet nalétaných hodin 601 a počet nalétaných km 78 000.
Od 1.4.1936 byl ředitelem a šéfpilotem prap. let. Bohumil Landa.
Vrchní mechanik byl Antonín Levý.
5.-6.9.1936 letecký den v Jindřichově Hradci.
Za rok 1936 bylo vycvičeno 30 pilotů, počet letů 6 164, počet nalétaných hodin 610 a počet nalétaných km 79 500.
V roce 1937 letecký park: dva letouny Aero A 134, tři letouny Praga E 39, letoun Breda 15 a letoun Caproni Ca 97 (ke školení dopravních pilotů a navigátorů letounů) hangárován pro nedostatek místa na letišti Ruzyně.
Za rok 1937 bylo vycvičeno 46 pilotů, počet letů 10 000, počet nalétaných hodin 1 350 a počet nalétaných km 175 500.
Provoz do roku 1938 bez nehody.
V roce 1938 se plánovalo zahájení výcviku v letecké akrobacii a noční výcvik v létání.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------