Letka 14

26.12.2023

Od října 1929 měl Letecký pluk 4 barevný plukovní znak .

1.10.1929 se Letka 11 ve Kbelích přejmenovala na Letka 14 E. Podléhala Třetí peruti leteckého pluku 4 .

Ve výzbroji měla 5 letounů Aero A 11. Podrobnosti.

Od 1.10.1930 podléhala První peruti leteckého pluku 4.


V září 1931 přesun do Hradce Králové.


15.8.1934 přesun do Olomouce. Podléhala První peruti leteckého pluku 2 .

Trupové označení D.

15.12.1937 se zabil pilot svob. J. Bobek a poz. des. asp. L. Kabát. Požár motoru letounu Letov Š 328.183, při nouzovém přistání na letišti v Malackách ztráta rychlosti a pád.


14.9.1938 přelet do Holic.


19.9.1938 přelet do Kroměříže. Od 19.9.1938 podřízena velitelství Páté peruti leteckého pluku 2. Velitel npor. let. A. Vašátko.

24.9.1938 byla Letka 14 zařazena do Mobilisačního tělesa 602 jako mobilizovaný útvar 602-A-4. Vznikla Letka 14.  Krycí jméno Kosatec. Velitel npor. let. Alois Vašátko, od 24.9.1938 npor. let. Ota Spanilý, od 28.9.1938 škpt. let. František Lopata a od 29.9.1938 npor. let. Alois Vašátko. Podléhala veliteli Velitelství zemského letectva v Brně.


25.9.1938 přesun do Ivanovic na Hané.

Od 27.9.1938 podléhala veliteli Velitelství letectva II. armády.

Velitelství II. armády podléhaly i jednotky letectva, v jejichž čele stál plukovník letectva Jaroslav Plass.

Jednotky přidělené pozemním formacím
Bojové letectvo

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


7.10.1938 přesun do Tovačova.


12.10.1938 přesun do Olomouce.

22.10.1938 byla Letka 14 demobilizována