28.05.2023
Přílet zakoupených amerických Piperů L-4 do Plzně.
Od (?) vojenské označení typu C 8.
25. až 27.6.1946 přelet z Plzně do Otrokovic 30 kusů Piper L-4 pro Oddělení letecké dopravy firmy Baťa. Nedatováno. , , , Fw 190 A WNr. 380374 "žlutá 17" , záď kluzáku Gotha 242 - aerodynamický kryt při nakládání se zvedal nahoru - leží vlevo (vrak přitažen asi z vejprnických opraven , , , , , , letoun Ekonom OK-8901 .
26.6.1946 pravděpodobně první skupinu armádních strojů Piper L-4 v počtu šesti kusů přelétli do Prahy-Ruzyně piloti Bayer, Vanto, Čáp, Truhlář, Zouhar a Šťastný.
Přílet první skupiny letounů Piper L-4 z celkové dodávky asi 200 letadel zakoupené pro čs. letectví. , . Rozlet, ročník II, číslo 33 (52), vydáno v Praze dne 14.8.1946.
23.7.1946 přiletěla skupina civilních strojů Piper L-4 v počtu 12 kusů. Americké piloty zpět do Erlangenu odvezl americký armádní C-47.
24.7.1946 přiletěla skupina civilních strojů Piper L-4 v počtu 7 kusů. Americké piloty zpět odvezl americký armádní C-47.
25.7.1946 přiletěla skupina civilních strojů Piper L-4 v počtu 8 kusů. Americké piloty zpět odvezl americký armádní C-47.
27.7.1946 přiletěla skupina civilních strojů Piper L-4 v počtu 15 kusů. Americké piloty zpět odvezl americký armádní C-47.
30.7.1946 přiletěla skupina civilních strojů Piper L-4 v počtu 15 kusů. Americké piloty zpět odvezl americký armádní C-47.
Další přelety už byly realizovány přímo z amerických základen v Německu, a to zejména z letiště Ansbach u Norinberku a některých kusů také z letiště Eschborn u Frankfurtu nad Mohanem.
Na Slovensko přelétlo 40 letounů Piper L-4. Přelétly ve dnech 6., 22.8.1946, 6.9.1946 a 6.11.1946. V knize vzletů a přistání letiště Ruzyně jsou zaznamenány dva skupinové odlety, a to 15. srpna s 15 kusy a 6. září se sedmi kusy s mezipřistáním v Brně.
9.8.1946 přilétly hned dvě skupiny Piperů, první o 22 kusech, druhá s 18 stroji.
15.8.1946 přilétla skupina Piperů o 9 kusech.
17.8.1946 přilétla z Mnichova skupina Piperů o 13 kusech.
20.8.1946 přilétla skupina Piperů o 14 kusech.
22.8.1946 přilétla skupina Piperů o 24 kusech. Nehoda 1 km SV obce Záhoří u Černošína (okres Tachov). William M. Hart na letounu L-4J S/N: 44-80491 zahynul.
23.8.1946 přilétla z Ansbachu skupina Piperů o 7 kusech.
V roce 1946 přelet zakoupených amerických Piperů L-4 přes Plzeň do Otrokovic.
10.9.1946 přilétla z Eschbornu skupina Piperů o 16 kusech.
Od (?) vojenské označení typu K 68.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
.
.
---------- 1.6.1953 státní bankrot. ---------
23.11.1953 v 11 hod. z Točné uletěl Zdeněk Volf a Jiří Wertheimer s letounem K-68 (Piper L-4) OK-ANE. Let nebyl povolen, v 11.35 hod. byl na letišti Plzeň-Skvrňany uveden do pohotovosti č. 1 letoun S-199 a v 11.51 hod. s ním vzlétl por. Kostelník. Za dohlednost 400-500 m cíl nenalezl. Letoun K-68 doletěl do Bavorska.
.
.
.
.
.
.
.
.
.