09.02.2024
V roce 1936 zalétán Schulgleiter SG 38.
1937
1938
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
Na podzim roku 1938 zaměstnávala firma Ing. Th. Petera und Sohne, Fahrzeug- u. Flugzeugwerke ve Vrchlabí již asi 150 dělníků a úředníků. Výroba školních kluzáků Schulgleiter SG 38.
1939
Segelflugzeugaufbau und Gewerke na Čtyřech Dvorech v Českých Budějovicích zajišťovala výrobu a opravy Schulgleiter SG 38 pro NSFK. Od kdy?
1940
Na letisku vo Vajnoroch sa nachádzaly Ústredné dielne na výrobu bezmotorových lietadiel či Dielňa Iº SLeS na Radlinského ulici 24. Výroba klzáků SG 38.
1941
1942
1943
1944
Firma Flugtechnische Fertigungsgemeinschaft GmbH Pragv Praze- v Letňanech po ukončení výroby větroňů Akaflieg München Mü 17 Merle v roce 1944 vyráběla školní kluzáky SG 38.
1945
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
V červenci 1945 vyhověl maršál Koněv žádosti českých plachtařů prostřednictvím pověřence MNO, MD a vedoucího Ústředního plachtařského odboru ČNA Vladimíra Šilhana o darování leteckého materiálu z německých plachtařských škol v Grunau bei Hirschberg Jeżów Sudecki (Jelenia Góra) a ze Zákup (okres Česká Lípa). Odvezeno bylo 16 kluzáků a 116 větroňů.
MAPA.
OK-
Revoluční závodní výbor LTZÚ prosadil transformaci Flugtechnische Fertgungsgemeinschaft GmbH Prag na Letecko-technickou výrobní společnost, s. r. o. a na post národního správce navrhl Ing. Pavla Beneše.
Firma Kochmann M., výroba větroňů v Kralupech nad Vltavou opravovala kluzáky Schulgleiter SG 38.
Medlánky. Transport kluzáku SG 38 "4" na start (Medlánecký kopec) pro start gumovým lanem. Každý start cca 80 m do kopce. Kdy?
Příprava kluzáku SG 38 ke startu gumovým lanem, Medlánecký kopec. Kdy?
Začátkem roku 1946 Letecko-technická výrobní společnost, s. r. o. zahájila výrobu dalších 100 kusů kluzáků SG 38 pod jménem ŠK 38 Komár.
Na podzim 1946 byla společnost likvidována.
OK-