Vybavení pro údržbu letadel

21.11.2023

od října 1914

od listopadu 1916

od července 1918 

Dřevěná schránka, obsahující speciální nářadí pro letecké mechaniky. Muzeum.

od 27.11.1918 do 1919.

od 1919 do 27.12.1921.

od 27.12.1921 do prosince 1926.

, , od prosince 1926 do 1939.

Speciální pojízdný jeřáb pro montáž leteckých motorů. Vyrobila jej v roce 1934 firma Belka, akciová strojírna, Přerov, se sídlem v Újezdci (okres Přerov), která se zaměřovala na výrobu transportních strojů a zařízení.
Jednalo se o šedý příhradový jeřáb, svařený z ocelových profilů s jednoduchým mechanickým zvedacím lanovým zařízením. Výška byla 5 m, šířka 2,4 m, délka 3,1 m a nosnost 1 500 kg. Bylo možné jej snadno obsluhovat a po rovné ploše i lehce přesouvat pomocí sklopné zadní oje s kolečky. Na tělese vrátku byla připevněná mosazná tabulka nesoucí údaje o výrobci, roku výroby a nosnosti jeřábu. Muzeum.

---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------


Kfz. der Wehrmacht.

------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----

 

Zerlegbarer Portalkran, fahrbar nebo 3t Portalkran (3 tunový portálový jeřáb).

Chrudim 1945.

Shořelý stíhací Bf 109, na 3 tunovém portálovém jeřábu hvězdicový motor BMW 801 a v pozadí u budovy, která je západně od hangáru stojí bitevní Fw 190.

Rozebírání letadel.

České Budějovice 1945.

Akumulátorový jeřáb MIAG K.3.B. Muzeum.


---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------


--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------