Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
29.10.2020
MAPA.
Podle plánu z roku 1913 se měly z mobilizovaných Flugparků vytvořit Fliegerkompanie – Flik 1, Flik 2, Flik 3, Flik 4, Flik 5, Flik 7 i Flik 8 se měly zmobilizovat ve 3. dni mobilizace, Flik 6, Flik 9, Flik 10, Flik 11 i Flik 12 v 8. dni, Flik 13, Flik 14 i Flik 15 v 20. dni mobilizace podobně i Lenkballonkompanie.
od února 1914
1.2.1914 vytvořeny letecké parky: Flugpark 1 v Fischamend, Flugpark 2 ve Wiener Neustadt, Flugpark 3 v Görz-Gorizia-Gorica dnes v Itálii, Flugpark 4 v Mostar, Flugpark 5 v Neusatz-Újvidék- Нови Сад dnes v Srbsku, Flugpark 6 v Mostar, Flugpark 7 v Krakau (Rakowice - Czyžyny)-Kraków v Polsku, Flugpark 8 v Aspern, Flugpark 13 ve Wiener Neustadt, Flugpark 14 v Aspern. V červnu 1914 vytvořen: Flugpark 10 v Graz-Thalerhof.
Flik 13 dostal od srpna 1914 německé letouny DFW B.I
od října 1914
Od listopadu 1914 na ruské frontě.
Letiště Tótsóvár dnes Solivar, od roku 1970 část Prešova.
Místa aktivity Flik 1, Flik
3, Flik 5, Flik 7, Flik
8, Flik 10, Flik 11,
Flik 13, Flik 14, Flik
15, .... na bojištích
v Haliči, v
Karpatech a v Bukovině
do 2.5.1915.
"Srdečný pozdrav českých vzduchoplavců z ruského bojiště
1914-1915." Z které jednotky?
28.4.1915 nouzové přistání ruského Nieuport 6M u obce Kurimka. Stroj byl převezen k FliK 13. Hobby Historie 15/2012
Bitva u
Gorlice začala 2.5.1915. Fronta se posunula až o 500 km východně .
V červnu 1915 nouzové přistání ruského letounu Henri Farman H.F.16 "6". Stroj byl převezen k Flik 13. Dostal označení 00.07.
Jan Obešlo byl odvelen 14.8.1915 ? k Flik 13 ve Vogstdorfu (?).
Brusilovova
ofenzíva začala 4.6.1916 a skončila 20.9.1916 .
27.8.1916 rumunské vojsko zaútočilo a proniklo hluboko do
Sedmihradska (tehdy v Uhersku).
Letiště Csik Taplocza dnes Taploca utca u Miercurea Ciuc v Rumunsku. Kdy?
Pravděpodobná místa provozu Flik 7,
Flik 13, Flik 30, Flik
31, Flik 39,
Flik 52/D, Kampfstaffel Harja,
Kampfstaffel Galanesti, ....
na bojištích v Sedmihradsku
(Sikulsku).
21.11.1916 Centrální mocnosti obsadily Bukurešť.
od listopadu 1916
27.12.1916 v 11.20 hod Augustin Novak a jeho letecký pozorovatel na letounu Hansa Brandenburg C.I (Ph) 27.01 sestřelili Farman u Batesti.
27.12.1916 v 15.15 až 15.20 hod Augustin Novak a jeho letecký pozorovatel na letounu Hansa-Brandenburg C.I sestřelili dva letouny Farman východně Oneşti v Rumunsku.
Augustin Novak byl převelen k Flik 39.
Kerenského ofenzíva od 1.7. do 19.7.1917.
Friedrich (Miroslav) Navratil se v dubnu 1917 začal učit létat v pilotní škole ve Wiener Neustadt. Po absolvování byl přidělen k Flik 13 na východní frontu. Později byla přeložen k Flik 11.
V červenci 1917 byla přejmenována na Flik 13D.
V letech 1917-18 sloužil u Flik 13D jako letecký pozorovatel Oblt. František Fiala.
Letiště Płoskirów Проскурів dnes Хмельницький (od roku 1954) na Ukrajině. Kdy?
Ve výzbroji letouny Hansa Brandenburg C.I, Lloyd C.V nebo Oeffag C.II.
Lloyd C.V 46.24 z konce roku 1917 asi od Flik 13D.
Obsazování Ukrajiny. Boj s bolševiky. Dobytí Oděsy.
Flik 7, Flik 13, Flik 18, Flik 20, Flik 25.
Letiště Odessa dnes Одеса na Ukrajině. (?)
Sloužil zde Feldwebel Rudolf Valenta.
Lloyd C.V (WKF) 82.15 v březnu 1918.
První let
na trati z Wien-Aspern - Krakau
(Rakowice - Czyżyny)-Kraków - Lemberg
polsky
Lwów,
dnes ukrajinský Львів - Płoskirów, dnes
ukrajinský Хмельницький - Київ
- Одеса uskutečnil letoun Hansa Brandenburg Br.C.I (Ph) evidenčního čísla 27.48 s motorem Austro Daimler 117 kW dne 27.3.1918.
MAPA.
Po 6.7.1918 přesun do týlu na přezbrojení na Flik 13J.
Letiště Tiranë v Albánii. Kdy?
od konce července 1918
V roce 1918 Oblt. František Fiala byl odvelen k Flik 50.
Letiště Kavaja Kavajö. Kdy?
Velitel Flik 13J Oblt. i.d.Res. Jakob Stowasser (ad interim). Ve výzbroji letouny Aviatik (Berg) D.I (MÁG) série 92.
K 15.10.1918 bojová sestava rakousko-uherských stíhacích leteckých setnin. C. a k. Armádní skupina Albánie (K.u.k. Armeegruppe Albanien) v Tiraně. Velitel Kommandant der Armeeflieger (Kafl): Maj. Vilém Dvořák. Podřízené Flik 1J a Flik 13J.