14.11.2019
MAPA.
od října 1914
18.5.1916 byl založen ve Strasshof an der Nordbahn v Rakousku. Velitel Hauptman Karel Malý.
Brusilovova ofenzíva začala 4.6.1916 a skončila 20.9.1916 .
4.6.1916 byla Flik 27 poslána na ruskou frontu, na letiště u města Luck dnes Луцьк na Ukrajině.
10.6.1916 získává Roman Antoni Florer odznak polního pilota – Feldpilot.
Přesuny na polní letiště v Haliči, Volyni a v Carském Polsku.
Hansa Brandenburg C.I(U). Automobily v Kowelu dnes Ковель na Ukrajině.
od listopadu 1916
Oblt. Florer za řízením letounu Aviatik B.II 34.39.
Na začátku roku 1917 je Roman Antoni Florer povýšen do hodnosti Hauptman a jmenován velitelem Flik 27.
Letiště Zloczow dnes Золочів na Ukrajině. Kdy?
K 30.6.1917 jednotka měla tři letouny Oeffag C.II 52.15, 52.24 a 52.30 a dva Hansa Brandenburg C.I(U) 64.35 a 64.43.
30.6.1917 sestřelilo ruské dělostřelectvo pilota Korp. Ericha Richtera a pozorovatele Lt. i.d. R Otto Budzinského. Pohřeb v Olejowě u Zborova. , , .
Kerenského ofenzíva od 1.7. do 19.7.1917.
Flik 27 sloužil pod c. a k. 2. armádou. Velitel Oblt. Roman Antoni Florer
Otto Jäger byl v červenci 1917 transferován k oddílu Flik 27, u níž dobyl poslední vítězství na východní frontě, když 20.7.1917 vzlétl v jednomístné stíhačce Albatros D.III (Oef) 53.45 nad bojiště jižně od Zborova a u městečka Berežany poslal v plamenech k zemi blíže neurčený dvoumístný letoun.
U jednotky létal i Zugsf. Jaroslav Maschulka, Korp. Alois Růžička a Korp. Antonín Paludán.
V červenci 1917 přišel Jan/Johhan Škvor.
Letiště Dunajow dnes Дунаїв na Ukrajině.
13.7.1917 Albatros D. III (Oef.) 53.45.
V červenci 1917 byla Flik 27 přejmenována, přeznačena na Flik 27/D.
V srpnu 1917 byl Oberleutnant Rudolf Szepessy-Sokoll svobodný pán Negyes et Reno od Flik 10 převelen k Flik 27/D.
Otto Jäger si přitom připsal zajímavý primát. Stal se prvním rakousko-uherským letcem, který přistál ve znovu obsazeném Tarnopolu dnes Тернопіль na Ukrajině.
Pravděpodobně v září 1917 se Roman Antoni Florer stává velitelem Flek 10 na letišti v Kraków Rakowicki. Velitelem Flik 27/D se stal Hauptmann Johann/János Frint od Flik 23.
3.10.1917 Jan Škvor na letounu Albatros D.III (Oef) sestřelil ruské pozorovací letadlo 15 km SV městečka Zalosce. Dne 6.10.1917 získal Feldpilota.
28.10.1917 Škvorovi vysadil motor u Albatros D.III (Oef) 53.45. Bez zranění. Stroj opraven.
Letoun Albatros D. III (Oef.) 53.47 byl používán i Flik 22/D.
7.12.1917 Flik 27/D ukončila bojovou činnost na ruské frontě z důvodu separátního míru mezi státy Trojspolku a bolševickým Ruskem.
11.12.1917 poddůstojníci-polní piloti v Rykowě dnes Риків na Ukrajině. Zleva Feldw. Michael Botyansky, Zugsf. Jan Škvor, Zugsf. Stanislav Kveder a Korp. Ruppert Neumeister.
12.12.1917 s krajany u Fliku 27D F. Jahoda, Zugsf. Jan Škvor, J. Štěrka.
31.12.1917 poddůstojnický Silvestr.
Poslední všeobecný útok Centrálních mocností na Rusko proběhl až v únoru 1918, který byl ukončen Brestlitevským mírem v březnu 1918.
24.10.1917 až 18.11.1917 bitva u Caporetta. Posun fronty 100 km na západ k řece Piavě.
2.1.1918 byla Flik 27/D přesunuta na italskou frontu do Jižních Tyrol.
Pravděpodobná místa provozu Flik 3, Flik 7, Flik 8, Flik 9, Flik 10, Flik 16, Flik 17, Flik 21, Flik 23, Flik 24, Flik 27, Flik 54, Flik 73,.... na jihotyrolské frontě.
Letiště Auer u Bolzana dnes Ora v Itálii.
Zde byla přeměněna na Flik 27/F. Sloužila pod c. a k. 10. armádou.
Oblt. Tschiera, Oblt. Průcha a Zugsf. Jan Škvor před vzletem na letounu Hansa Brandenburg C.I (Ph) 27.61.
18.2.1918 Jan Škvor před letadlem Albatros III. 53.46.
20.2.1917 inspekce arcivévodou Josefem Ferdinandem - generální inspektor Kaiserlich und Konigliche Luftfahrtruppen., .
25.2.1918 se Hauptmann Johann Frint zabil při zkušebním letu s letadlem Albatros III. 53.46, při pokusu o přistání v ovocném sadu poblíž Bolzana. , . To zbylo.
Pohřeb , , nad hrobem měl projev jeho nadřízený Oberstleunntnant Ferdinand Deutelmoser, velitel leteckých sil Koluft c. a k. 10. armády , .
Od 9.3.1918 na letišti Gardolo severně Trento v jižních Tyrolích dnes v Itálii.
V pozadí Hansa Brandenburg C.I (U).
FliK 27/F měl ve výzbroji letouny Hansa Brandenburg C.I (U) sérií 169, 269 a 369, C.I (Ph) série 229 a Aviatiky C.I (Lo) série 114. K doprovodům sloužili stíhací Albatros D.III (Oef) série 53 a 153.
Zgsf. Jan Škvor létal na letounu Albatros D.III (Oef) 53.46 v zimě 1917-18.
27.3.1918 Jan Škvor havaroval při neoperačním letu s letounem Albatros D.III (Oef) 53.45. Bez zranění. Stroj odepsán. , , .
12.5.1918 před přehlídkou jednotek v Gardolo. Uprostřed Generalmajor Emil Uzelac.
Poddůstojníci Korp. Ludwig Oswald, Korp. Rudolf Landauf, zahynul 21.7.1918 u letiště, Zugsf. Jaroslav Maschulka, Zgsf. Jan Škvor, Zugsf. Stanislav Kveder a Korp. Bruno Goldmann.
18.5.1918 byl Jan Škvor sestřelen na stroj Albatros D. III (Oeffag) 153.233 v oblasti Levico. Pravděpodobně těsně před svou smrtí byl povýšen na Feldwebel. Přemožitelem byl Lieutenant Captain Sidney Joseph "Jack" Cottle na Sopwith F.1 Camel B5181 od No. 45 Squadron RAF.
20.5.1918 Škvorův katafalk na hřbitově v Gardolu. , , , , .
21.7.1918 u letiště zahynul Rudolf Landauf.
Italský bombardér Caproni zachycen objektivem kamery leteckého pozorovatele od Flik 27/F. Po explozi 50 kg pumy, shozené letounem Caproni na letiště Flik 27/F.
od konce července 1918
23.8.1918 Oblt. Navratil na Albatrosu 253.06 donutil k nouzovému přistání na letišti Gardolo britský Bristol F.2B Fighter D7966 A od No. 139 Squadron RAF. , .
Posádka pilot Lt. C. E. Gill a pozorovatel Lt. T. Newey byli zajati příslušníky Flik 10/F a Flik 27/F dříve než se pokusili zapálit letoun.
Letiště San Vendemiano. Od kdy?
Rozpuštěna po porážce Rakouska-Uherska v listopadu 1918.
Zdroje:
Historie a vojenství 1/2010