14.11.2022
4.11.1934 první vzlet Ju 86 se dvěma motory Siemens-Halske SAM 22 B o výkonu po 478 kW.
1938
1939
Ju 86
"CO+??"
od Schule/FAR. 63
v Mariánských Lázních
,
Kdy?
19.6.1939 vznikla Slovenská letecká spoločnost. Pre nedostatok vlastných lietadiel a posádok bola prvá linky Bratislava - Wien zriadená po dohode s Lufthansou, kedy táto zaisťovala lietadlá Ju 86 a lietajúci personál. Prevádzka trvala len od júla do augusta 1939.
1940
V roku 1940 bola teda prevádzkovaná od júna do začiatku októbra len linka Bratislava - Wien, zaisťovaná opäť Lufthansou.
6.6.1940 na
Ruzyni střet letounů Ju 86 od FFS
C 12.
V roce 1940 u bývalé obce Albrechtice Ulbersdorf (okres
Most) nouzově přistál letoun Ju 86. Nikdo při manévru
s poměrně tvrdým dopadem na zem nebyl zraněn. Nic bližšího o havárii německého
letounu není známo.
Snímek tehdy tajně pořídil Rudolf John z
Horního Jiřetína, který se stejně, jako další lidé běžel na místo havárie
podívat.
21.9.1940 u Hostivice nouzově přistál letoun Ju 86 WNr. 4018 "KV+AG" od FFS C 12 z Ruzyně. Dva letci zraněni a letoun poškozen na 80 %. Letecká badatelna.
19.10.1940 se do obce Poděbaby (okres Havlíčkův Brod) zřítil letoun Ju 86 od Luftflotten-Nachrichtenschule 4 z Českých Budějovic.
7.11.1940 u Plešného jezera (okres Prachatice) se zřítil Junkers Ju 86 WNr. 3028 od Luftflotten-Nachrichtenschule 4 z Českých Budějovic. Uffz. Wiener a dalších 6 osob zahynulo. Letecká badatelna.
Koncem roku 1940 zahájeny přípravy v Flugzeugwerke Letov A.G., Prag v Letňanech k opravám letounů Junkers 86. Od 27.12.1940 do 25.6.1943 opraveno a přestavěno 161 kusů. Opravy transportních letounů Junkers Ju 86 verzí A-1, D-1, E-1, E-2, E-5, E-6, E-7, E-8, E-12, E-13, G-0, G-1 a přestavby na E-10, E-12, a E-13 (obě verze byly určeny pro výcvik létání podle přístrojů. Na záletech strojů se podíleli čeští tovární piloti František Katrlík a František Vašíček. V letech 1940 až 1944 firma vyráběla náhradní díly, mimo jiné vyprodukovala 92 nosných ploch.
1941
2.2.1941 na
Ruzyni nouzové přistání
letounu Ju 86 E-2
.
23.3.1941 na
Ruzyni nehoda letounu Ju 86 při vzletu
.
26.5.1941 u obce Litice (okres Plzeň-město) pro nedostatek paliva nouzově přistál Ju 86 WNr. 4033 od Schule/FAR.12. Letecká badatelna.
V létě 1941 u obce Krňany (okres
Benešov) nouzové přistání Ju 86 asi z Ruzyně .
Podrobnosti.
V roku 1941 si prenajala Slovenská letecká spoločnost od Lufthansy jeden Ju 86 aj s posádkou na linku Bratislava - Wien a to v dobe od konca júla až do začiatku októbra.
Zahájenie tohoročnej leteckej dopravy na Slovensku. Slovenské krídla č. 1 September 1941, Ročník VI.
Flugzeugwerke Letov A.G., Prag
v Letňanech .
Flugzeugwerke Letov A.G., Prag, Werk III. Prag VII v Praze-Holešovicích měl v roce 1941 výrobní program - drak Ju 86.
1942
Jaro 1942 na
Ruzyni a nouzové přistání
letounu Ju 86 "DB+RH" od 1. Stafell poté, co pravý motor začal hořet.
Na
Ruzyni nehoda Ju 86 "DA+AU" od 10. Stafell
,
.
Začátkem června 1942 Slovenská letecká spoločnosť SLS otevřela linku Bratislava - Wien. Na této lince létaly i Ju 86 maďarskej spoločnosti Malert.
V roku 1942 sa na viedenskom spoji objavujú aj Ju 86 maďarskej spoločnosti Malert. Ďalej bola zriadená aj linka Budapešť - Bratislava - Wien - Breslau - Berlin, prevádzkovaná od polovice júla do konca septembra 1942, ale tú zaisťovali výhradne maďarské Junkersy, prenajaté rovnako od Lufthansy.
20.9.1943 u obce Liberec-Hluboká zřícení Ju 86 W.Nr. 5078 od Luftflotten-Nachrichtenschule 2 z Hradce Králové. Pilot Fw. Herbert Josupeit, radista Uffz. Fridrich Becher, mechanik Gefr. Otto Gräbe, žáci Flg. Heinz Eberlein, Flg. Anton Grommes a Gefr. Martin Kallies zahynuli.
23.10.1943 večer u obce Kyšice (okres Plzeň-město) v mlze zřícení Ju 86 WNr. 0126 od Ld.Kdo 3/68. Obfw. Albert Mahr zraněn. Další tři členové posádky vyvázli bez zranění. Letecká badatelna.
Flugzeugwerke Letov A.G., Prag v Letňanech - opravy modifikace letounů Ju 86 v počtu 85 kusů.
Flugzeugwerke Letov A.G., Prag, Werk III. Prag VII v Praze-Holešovicích měl v roce 1942 výrobní program - křídla a ocasní plochy Ju 86.
1943
Před Werkestaetten dílnami
zcela vlevo letoun Gotha Go 244 B, dále Ju 52/3m, dole Fi 156, vpravo Ju 86 a
Fw 58.
Flugzeugwerke Letov A.G., Prag v Letňanech - opravy modifikace letounů Ju 86 v počtu 38 kusů. Od 27.12.1940 do 25.6.1943 opraveno a přestavěno 161 kusů.
1944
3.4.1944 ve 14.45 severně u Polné (okres JIhlava) přistálo nouzově po ztrátě orientace letadlo Ju 86 "CA+KS", domovského letiště Wiener Neustadt. Pilotovi Gefr. Schafferovi a 3 dalším mužům se nic nestalo. Podrobnosti.
26.4.1944 u obce Nové Město (okres Teplice) zřícení Ju 86 E WNr. 0173 "M25+017" od LuftNachrichten-Schule 2 z Hradce Králové. Fw. Erich Fischer, Obfw. Wilhelm Korn, Obgfr. Friedrich Herweck, Gefr. Erich Packbier, Gefr. Helmut Horst Stadie a Obgfr. Günter Weiland zahynuli. Letecká badatelna.
25.8.1944 se na letišti v Brně nacházely: cvičné letouny Ju 86, Ju 86 a Fw 58 od FFS B 32.
1945
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Na Ruzyni byl nalezen civilní Ju 86 C-1 WNr. 0974 D-ASOE pojmenovaný Hesselberg od Deutsche Lufthansa AG.
Snaha o využití v Cvičné a dopravní skupině 1. čs. smld, umístěné v Letňanech.