19.07.2022
osobní a nákladní auta, tahače, přívěsy, návěsy
letecké pojízdné dílny, trupové a křídlové vozy
pojízdné rádiové a radiotechnické stanice, po 1938, radarové vlaky
auta pro protileteckou obranu, protiletecké vlaky
železniční přeprava. (Radarové vlaky. Protiletecké vlaky.)
Manévry c. a k. armády v jižních Čechách od 15. do 17.9.1913. Fotky. Ledeč nad Sázavou a přepravované stroje na speciálních podvozcích tažených koňmi. Dne 12.9.1913 dopoledne bylo u Vlašimi smontováno sedm letadel.
od února 1914
Albatros B.I (Ph) "Alb. No. 28" v Přemyšlu. Za ním přepravní vozy.
od října 1914
Hansa Brandenburg C.I(U) od Flik 27. Automobily v Kowelu dnes Ковель na Ukrajině.
od listopadu 1916
V pozadí Hansa Brandenburg C.I (U) od Flik 27.
od Flik 38.
od konce července 1918
od 1.11.1918 do 27.11.1918.
od 27.11.1918 do 1919.
od 1919 do 27.12.1921.
od 27.12.1921 do prosince 1926.
, , od prosince 1926 do 1939.
Letectvo dostalo od dělostřelectva či útočné vozby 3 polopásové osobní automobily Citroen-Kegresse jako tahače.
V roce 1930 MNO objednalo prvních 9 leteckých dílenských automobilů na podvozku nákladního automobilu Škoda Martin 506.
V roce 1934 MNO objednalo dalších 14 leteckých dílenských automobilů na podvozku nákladního automobilu Škoda Martin 506.
V roce 1934 MNO objednalo 4 vozy Škoda 4 ST6-LAT s valníkovou korbou na tři tuny.
V roce 1936 MNO objednalo automobily Škoda 6STP6-LD LAD (Letecké Automobilní Dílny) určené pro návěsové letecké dílny vz. 39. Střední vojenský šestikolový nákladní automobil a tahač Škoda 6STP6-L (se zážehovým motorem, 6STP6-LD = Diesel) s náhonem všech kol unesl čtyři tuny a utáhl na háku další čtyři tuny.
.
V roce 1937 MNO objednalo 23 automobilů Škoda 6STP6-LD-LAT (Letecký Automobilní Tahač?) určených pro tahání letadel na letištích.
LAD či LAT?
Čs. armáda dostala 52 pojízdných leteckých dílen a 23 tažných vozů obdobného typu.
Čs. armáda dostala 28 kolových traktorů Škoda HT33-S.
V lednu 1938 byla na podvozku nákladního automobilu Tatra T 82 armádou převzata pojízdná stanice pro měření rychlosti letounů.
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
Stav zbrojního materiálu ke dni 18.3.1939.
Automobilní materiál
Čechy a Morava | Slovensko | Celkem | |
Motocykl solo | 898 | 161 | 1 059 |
Motocykl s přívěsným vozíkem | 147 | 32 | 179 |
Automobil malý otevřený 3 sedadla | 543 | - | 543 |
Automobil malý otevřený 4 sedadla | 492 | 356 | 848 |
Automobil malý osobní krytý | 47 | - | 47 |
Automobil střední osobní otevřený | 14 | - | 14 |
Automobil střední osobní krytý | 68 | 25 | 93 |
Automobil velký osobní otevřený | 42 | - | 42 |
Automobil velký osobní krytý | 30 | - | 30 |
Automobil velitelský | 268 | 136 | 404 |
Automobil break 2 nápravy | 40 | - | 40 |
Automobil break 3 nápravy | 49 | - | 49 |
Autobus | 10 | 1 | 11 |
Automobil nákladní 1 1 t 2 nápravy | 400 | 192 | 592 |
Automobil nákladní 1 1 t 3 nápravy | 184 | - | 184 |
Automobil nákladní do 2 t 2 nápravy | 470 | 500 | 970 |
Automobil nákladní do 2 t 3 nápravy | 2 304 | 300 | 2 604 |
Automobil nákladní do 4 t 2 nápravy | 1 216 | 874 | 2 090 |
Automobil nákladní do 4 t 3 nápravy | 525 | - | 525 |
Automobil nákladní těžký do 6 t 2 nápravy | 69 | 20 | 89 |
Automobil nákladní těžký do 6 t 3 nápravy | 81 | 23 | 104 |
Automobil nákladní těžký nad 6 t 2 nápravy | 7 | - | 7 |
Automobil vězeňský | 2 | - | 2 |
Automobil zdravotnický | 17 | 29 | 46 |
Zdravotnický autobus | 37 | - | 37 |
Poštovní automobil | 1 | - | 1 |
Automobilní cisterna | 146 | 46 | 192 |
Hasičský automobil | - | 1 | 1 |
Kyslíková stanice | - | 1 | 1 |
Zamořovací a rozstřikovací automobil | 1 + 13 | - | 14 |
Automobil na dopravu děl. materiálu Tatra | 4 | - | 4 |
Automobil na dopravu fonometru | 2 | - | 2 |
Automobil na dopravu světl. s agregátem | 77 | 11 | 88 |
Automobil na dopravu světl. s generátorem | 14 | 10 | 24 |
Automobil chem. zásobovací | 55 | - | 55 |
Radiotelegrafní automobil | 72 | 22 | 94 |
Balonové navíjedlo | 4 | - | 4 |
Jeřábový terénní automobil | 2 | - | 2 |
Pohotovostní automobil | 12 | - | 12 |
Dělostřelecký průzkumný automobil | 2 | - | 2 |
Pojízdná stanice pro měření rychlosti letounu | 1 | - | 1 |
Traktor kolový Škoda Z | 62 | 44 | 106 |
Traktor kolový Škoda U | 18 | - | 18 |
Traktor kolový těžký | 85 | - | 85 |
Traktor pásový lehký | 64 | 14 | 78 |
Traktor pásový střední | 78 | 38 | 116 |
Traktor pásový těžký | 8 | - | 8 |
Traktor pásový kombinovaný | 1 | - | 1 |
Lehký kanonový pásový vůz | 1 | - | 1 |
Kolejový automobil | 1 | - | 1 |
Loko traktor (motor. posun.) | 2 | - | 2 |
Vlečná vozidla: |
|||
- na fonometr | 1 | - | 1 |
- cisternový | 238 | 74 | 312 |
- pro chem. zásobovací auto | 36 | - | 36 |
- vůz ke kyslíkové stanici | - | 1 | 1 |
- valník do 1 t | 4 | - | 4 |
- valník do 3 t | 96 | 172 | 268 |
- valník do 5 t | 83 | - | 83 |
Podvozek pro dopravu lehkých pás. traktorů | 55 | 17 | 72 |
Podvozek pro dopravu středních pás. traktorů | 21 | 12 | 33 |
Podvozek pro dopravu těžkých pás. traktorů | 2 | - | 2 |
Vlečný vůz fotografické ústředny | 1 | - | 1 |
Vlečný holubník | 29 | 25 | 54 |
Goniometrická stanice | 37 | 19 | 56 |
Elektrocentrála 5 kW | 1 | - | 1 |
Lehký tank vz. 35 | 219 | 79 | 298 |
Lehký tank vz. 34 | 50 | - | 50 |
Tančík vz. 33 | 43 | 30 | 73 |
Obrněný automobil vz. 30 | 27 | 13 | 40 |
Obrněný automobil vz. 27 bez zbraní | 15 | - | 15 |
Prototyp P-II | 1 | - | 1 |
Prototyp Š-IIa bez zbraní | 1 | - | 1 |
Prototyp Š-IIb | 1 | - | 1 |
Prototyp P-IIb | 1 | - | 1 |
Prototyp Š-III | 2 | - | 2 |
Prototyp P-III | 2 | - | 2 |
Prototyp ŠP-IIb | 1 | - | 1 |
Atrapa obrněného automobilu vz. 30 | 2 | - | 2 |
Atrapa obrněného automobilu vz. 27 bez zbraní | 1 | - | 1 |
Motorová drezína | 1 | - | 1 |
Obrněné vlaky sestávající z předběžného vozu, dělového vozu, 2 kulometných vozů a obrněné lokomotivy bez zbraní | 5 | - | 5 |
Tančík Carden Loyd | 1 | - | 1 |
Obojživelný tank – u pluku 1 (ČKD) | 1 | - | 1 |
Obojživelný tank – ve Škod. závodech | 1 | - | 1 |
Renault tank | 1 | - | 1 |
Železné sudy | 10 703 | 6 313 | 17 016 |
Nádoby na pohonné hmoty á 40 l | 5 278 | 2 787 | 8 065 |
Železniční cisterny | 38 | 18 | 56 |
Soupravy pro zásobování aut. poh. hmotami | 375 | 125 | 500 |
Kolonní správkárny | 455 | 112 | 567 |
Úplné pojízd. aut. dílny vz. 38 (s veškerým díl. přísl. výrob a spotřeb. materiálem) | 42 | - | 42 |
Úplné pojízd. dílny aut. Tatra vz. 29 | 7 | 8 | 15 |
Úplné pojízd. aut. dílny typ MA | 12 | - | 12 |
Úplné pojízd. aut. dílny typ PA | 12 | - | 12 |
Úplné aut. dílny L a KL Martin | 3 | - | 3 |
Pojízd. dílny vz. 20 Škoda U | 15 | - | 15 |
Kol. správkárna útočné vozby | 58 | 14 | 72 |
Letecký materiál
Vozidla: | |
- Martin | 5 |
- terénní vůz | 19 |
- letecký agregát (co se tím myslí?) | 153 |
- filtr | 250 |
- křídlo (co se tím myslí?) | 38 |
- majákový vůz (co se tím myslí?) | 138 |
- ohřívací vůz | 77 |
- fotopracovny | 51 |
- světlometný vůz | 61 |
- trupový vůz | 35 |
- manipulační vůz | 122 |
- traktory | 38 |
- let. spouštěcí vůz | 61 |
- polní letecké dílny o 4 vozech | 20 souprav |
Přeprava letounů po železnici do opraven Dvůr Koroseky. Letoun Ju 52/3m , , Ju 88 , .
----------- 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa ----------
V roce 1946 byl letoun Ju 290 WNr.2900212 dokončen jako civilní dopravní Letov L.290 Orel s využitím součástek určených pro prototyp Ju 290 B. Zálet 1.8.1946. , , , . Pro problémy s motory stál na letišti v Letňanech.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
Asi v roce 1950 přeprava do Národního technického muzea na Letné pomocí tahače Faun ZR 150 a přepravníku Strassenroller R 40 , , ,