05.01.2024
23.7.1938 první let letounu Fw 189 s motory Argus As 410 A 1 o výkonu po 342 kW.
.
.
Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany Aero Flugzeugwerk Dr. Kabes, Prag-Wissotschan (Praha-Vysočany). V letech 1941-42 výroba trupu, centroplánu, motorových gondol Focke Wulf Fw 189 A-1a A-2.
Montáž ve Vysočanech. ,
.
Zvod Českomoravská-Kolben-Daněk a.s. - letadlové oddělení Praga v Praze-Karlíně přejmenovaný na Českomoravské strojírny a. s. (ČMS) Böhmish-Mährische Maschninenfabriken AG, Prag. V letech 1941-42 výroba částí křídel a další komponenty Fw 189 pro Aero (2 072 ks).
Letov, čs. továrna na letadla v Letňanech v Letňanech byla začleněna do koncernu Junkres a byla přejmenována na Flugzeugwerke Letov A.G., Prag. Flugzeugwerke Letov, Werk III - v obou křídlech Průmyslového paláce na Pražském výstavišti. V letech 1941-42 výroba částí trupů a ocasních ploch pro Focke Wulf Fw 189.
Akciová továrna automobilů Josef Walter a spol. v Praze-Jinonicích vyráběla motory As 410 A-1 pro Fw 189.
V březnu 1941 první zálet Fw 189.
Zálety
na letišti v Letňanech - Stará Aerovka.
6.10.1942 se nad Prahou objevilo první britské průzkumné Mosquito PR. Mk.IV pilota Officer McKay od 1st PRU.
Areál v Letňanech a
letouny Fw 189.
Do kdy byly v roce 1942 vyráběny?
Kompletováno 337 ks.
Slováci nakoupili 12 letounů Fw 189, které byly vyrobeny(?) v pražském závodě Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany Aero Flugzeugwerk Dr. Kabes, Prag-Wissotschan (Praha-Vysočany) a v říjnu 1943 byly přelétnuto z letiště Praha-Letňany do Trenčína celkem 12 kusů.
.
8.5.1945 odpoledne na polním letišti Jezbiny u Josefova bylo několik Bf 110 a dva Fw 189 od 12./13 zapáleno. U jednoho Fw 189 nemohli spustit druhý motor, tak ho zapálili. Fotky.
----- 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Zbraslavice. Fw 189 od
?
.
Zdroj.
Polní letiště Jezbiny u Josefova. Fw 189 A-2 "4E+DW" od
12./13 (W=12. Staffel)
,
.