11.08.2024
Bf 110 C-5
Bf 110 D-4
Bf 110 E-3
Bf 110 F-3
Bf 110 G-3
Me 410 A-3
Me 410 B-3
Do 217 M-1
Ju 88 A-1 Aufkl.
Ju 88 A-5 Aufkl.
Ju 88 D-1
Ju 88 D-1tp
Ju 88 D-2
Ju 88 D-5
Ju 88 D-5tp
Ju 88 D-6
Ju 88 H-1
Ju 88 T-1
Ju 88 T-3
Ju 188 D-2
Ju 188 F-1
Ju 188 F-2
Blízký průzkum - Nahaufklärungsgruppe
Průzkum severního a severovýchodního směru v roce 1945.
NASt. 12./13 (Nacht) (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Oblt. Karl Wulff. Letouny Fw 189 a Bf 110. Trupové označení "4E+?W" (W=12. Staffel). Podřízena Stab/NAGr. 15. Naglowice Nagłowice (do 12/1944), ?, Bautzen-Litten, od 17.4.1945 Hradec Králové, od 30.4.1945 Jezbiny, Chrudim(?). MAPA.
Průzkum severovýchodního směru v roce 1945.
NASt. 1./31 (Nacht) (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Oblt. Hans Albers. Letouny Fw 189. Trupové označení "5D+?H". Ilustrační foto. Podřízena Stab/NAGr. 2. Neisse-Stephansdorf (Neiße-Stephansdorf) Nysa Radzikowice (do 3/1945), Glatz-Komturhof Kłodzko, od 16.3.1945 Olomouc, od 26.3.1945 Glatz-Komturhof Kłodzko, od 29.3.1945 Olomouc, Moravská Ostrava, od 28.4.1945 Suchdol nad Odrou, 3.5.1945 Přibyslav, 5.5.1945 Zbraslavice, Chrudim(?). MAPA.
Průzkum severovýchodního, východního a jihovýchodního směru v roce 1944.
7.(H)/32 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Hptm. Kurt Ribbe. Letouny Hs 126 a Fw 189. Užhorod. V listopadu 1944 zrušena.
Průzkum jihovýchodního a východního směru v roc 1945 letouny Bf 109, které měly žluté doplňky na trupu k odlišení od rumunských strojů.
2./NAGr. 16 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Hptm. Gerhard Leistner. Letouny Fw 189. Trupové označení "5H+?K". Podřízena Stab/NAGr. 14. Csakvar, Raab Győr, Graz - Thalerhof 3/1945-5/1945, asi od 20.4.1945 České Budějovice bez jedné Kette v Graz - Thalerhof, 4.5.1945 do Zeltwegu. MAPA.
Průzkum severního směru směru v roce 1945.
1./NAGr. 15 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Oblt. Johann Mauser. Letouny Bf 109 a Bf 110(?). Trupové označení "??+?H". Od 18.4.1945 Liberec.
Stab/FAGr. 3 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Gruppenkommandeur Maj. Ludwig Wagenfeld. Letouny Me 410 a Ju 88. Trupové označení "??+?A". Hradec Králové, Vysoké Mýto.MAPA.
4.(F)/Nacht (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Hptm. Paul Felder(?). Letouny Do 217 a Ju 188. Trupové označení "K7+?M". Ruzyně, Kbely, Vysoké Mýto.
2.(F)/100 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Maj. Gerhard Schwartz. Letouny Ju 188. Trupové označení "T2+?K" Hradec Králové, Vysoké Mýto.
4.(F)/121 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän Hptm. Helmuth Fritsch. Letouny Ju 188. Trupové označení "7A+?M" ??? Hradec Králové, Vysoké Mýto.
1.(F)/122 (další info na Luftwaffedata) s velitelem Staffelkapitän ?. Letouny Me 410 a Ju 88. Trupové označení "F6+?H". Létající personál. Ruzyně, Kbely, Hradec Králové, Vysoké Mýto.
Ju 188 F-1 "T2+AH" od 1.(F)/100. (další info na Luftwaffedata).
Wetterflugstelle Eger-Ost - Cheb-východ.
5.5.1939 u obce Křižanovice (okres Chrudim) zřícení letounu Do 17 P "30+H23" od 3./Aufkl. Gruppe 31 ze základny Brieg Brzeg v Polsku. Posádka Flugzeugführer Gefr. Kylian, Hilfsbeobachter Fw. Schwindack a Bordfunker Uffz. Symmangk zahynula. Letecká badatelna.
23.12.1942 se do kopce Milíře 1 003 m n. m. (Albrechtice v Jizerských horách, okres Jablonec nad Nisou) v bouři zřítil německý průzkumný letoun Ju 88 D 2 WNr. 0401 "F2+AK" od 2./Erg. FAGr z Weimar-Nohra. Ltn. Siegfried Walendowski a Gefr. Werner Redwanz zahynuli. Letecká badatelna.
MAPA rozmístění dálkových průzkumných jednotek.
MAPA rozmístění nočních taktických průzkumných jednotek.
V srpnu 1944 z Balice do Užhorodu se přesunula německá průzkumná 7.(H)/32 s letouny Hs 126 a Fw 189. MAPA. Od července do září 1944 byla v podřízenosti Stab/NaGr. 2.
26.8.1944 dvě skupiny po 16 stíhacích Lavočkinech (celkem 31 letů) od 10 иак, 8 ВА zaútočily na letiště Užhorod. Zničili sedmnáct Hs 126 a šest průzkumných Fw 189. Deník letecké armády.
Od září 1944 v Užhorodu umístěna maďarská 102./1 průzkumná letka. Jaké provozovala letadla?
V říjnu 1944 7.(H)/32 odletěla do Felsősabrány (po roce 1949 Bükkábrány). MAPA.
V říjnu 1944 z Užhorodu všechno odletělo.
6.9.1944 sestřelení Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách.
6.9.1944 protiletecká obrana poškodila Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách.
7.9.1944 sestřelení Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách.
Od 8.9.1944 nasazení Einsatzgruppe I./Fliegergeschwader z.b.V. 7 na letišti Piešťany. Velitel Hptm. Paill. Velel průzkumné, které velel Oblt. Glieses a které připadl úkol provádět taktický průzkum v předpolí vlastních pozemních jednotek, lokalizovat ležení povstaleckých armádních a partyzánských jednotek a monitorovat jejich pohyby. Vlastní bitevní a bombardovací útoky na ně pak prováděla Schlachtstaffel v čele s Oblt. Müllerem. Ve výzbroji Fw 189, Fi 156, Ju 87, Fw 58. Zdroj. Přesné počty strojů obou letek v době Povstání dosud známy nejsou, ale nebyly nijak vysoké. S ohledem na to, že za SNP nedokázala Einsatzgruppe I./Fl.Geschw. z.b.V. 7 nasadit více než deset strojů najednou, je více než pravděpodobné, že tehdejší počty strojů byly dosti podobné těm, které figurují ve výkazu jejího materiálu k 12.12.1944, tedy po skončení Povstání: Aufklärungsstaffel ne letišti Piešťany tehdy vykazovala tři Fw 189A (čtvrtý se nacházel v Německém Brodě) a jeden kus Fw 58C (kromě toho jeden její Fi 156C se tehdy nalézal až v Lublani). Schlachtstaffel v téže době disponovala v Piešťanech deseti bitevními Ju 87 D (jedenáctý stroj se nacházel v Německém Brodě).
10.9.1944 sestřelení Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách. Nouzové přistání u Malacek. Poškození 20 %.
18.9.1944 zaútočilo osm stíhačů La-5FN ze Zolné na letiště Piešťany. Na letisku sa vtedy nachádzalo 30 nemeckých a slovenských lietadiel Ju 87, Bf 109, Fw 189. Zničeno 10 nepriateľských lietadiel, ďalších 10 zničila pravdepodobne tiež (alebo ťažko poškodila) a zvyšných 10 poškodila ľahko. Oficiálně zničeno šest Bf 109, dva Ju 87, jeden Ju 88, jeden Fw 189, poškozeno šest Bf 109, dva Fw 189, Ju 87 a Ju 88. (Na letiště se v té době nacházely slovenské Bf 109 E, Bf 109 G-6 a Ju 87 D-5.)
Fw 189 v Malackách . Kdy?
20.9.1944 náletu americké 15th USAAF z Itálie na letiště Malacky se zúčastnilo 111 bombardérů od 449th BW, 450th BW, 455th BW, 456th BW. Shozeno na 25 000 kusů 9 kg tříštivých pumiček. Na letišti vyhořeli hangáry, zničena tankovací stanice, budova na vyvolávání snímků, travnatá i asfaltová vzletová a přistávací dráha. Zničeno 14 (dva Ju 88, pět Ju 87, dva Bf 109, dva He 111, tři "Avie" a poškozeno 29 (pět Fw 189, dva Ju 88, 14 kusů Ju 87, dva He 111, jeden Si 204 a čtyři B.534, letuschopných letounů zůstalo 5. Dále byl zničen letoun Si 204 D-1, Ju 52/3mg14e a Ju 52/3m od 1./Fl.Ü.G 1 Flugzeugüberführungsgeswader 1 (Gruppe Süd-Ost 1). No bomby nezasiahli len letisko a vojenské zariadenia patriace k nemu, ale aj časť obce Kuchyňa až po kostol. Po nálete boli mŕtvi i civilisti.
4.10.1944 sestřelení Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách.
8.10.1944 sestřelení Fw 189 od Kampfbeobachterschule 2 v Malackách.
18.10.1944 sestřelení Fw 189 od 2./NAGr. 16 z maďarských letišť.
Během SNP Kombinovaná letka z letiště Tri Duby vykonala 350 bojových letov, zhodili 22,5 tony bômb, poškodili alebo zničili 5 tankov, 12 delostreleckých batérií a 35 nákladných áut. Zdroj. Oficiálně sestřelila tři Fw 189, dva Ju 88 a jeden maďarský Ju 52. Fajtlův 1. čs. samostatný slp z polního letiště Zolná a z letiště Tri Duby sestřelil oficiálně dva Bf 109, dva Fw 189, jeden Fw 190 F, jeden Ju 87, jeden Hs 129 a jeden letoun Fi 156.
4.12.1944 v 7.30 hod meteorologický letoun Ju 88 T-3 WNr. 330246 "D7+FH" od Wetterkette West z Frankfurtu nad Mohanem narazil v mlze do honitby č. 13 v nadmořské výšce 950 m n. m. u obce Vítkovice Rezek Witkowitz. Posádka Ofw. Harryho Domeiera. Podrobnosti. Letecká badatelna.
K 10.1.1945 počet letounů Luftwaffe.
Fernaufklärungsgruppe 2 | Ju 88 | 25 | 17 | |
Aufklärungsgruppe 33 | Ju 88 | 13 | 10 | |
Aufklärungsgruppe 121 | Ju 188 | 8 | 5 | |
Fernaufklärungs-Gruppe Nacht | Do 217 | 7 | 6 |
Fernaufklärungs-Gruppe 1 | Ju 188 | 25 | 17 | |
Fernaufklärungs-Gruppe 3 | Ju 188 | 22 | 15 | |
Aufklärungs-Gruppe 22 | Ju 188 | 13 | 10 | |
Aufklärungs-Gruppe Nacht | Ju 88 | 36 | 23 | |
Aufklärungs-Gruppe 122 | Ju 88 | 28 | 23 |
Aufklärungs-Gruppe 122 | Ju 188 | 9 | 7 |
Od začátku roku nad naším územím provoz rumunských bombardérů Ju 88 D-1.
22.1.1945 u obce Tisá (okres Ústí nad Labem) zřícení průzkumného letounu Ju 188 D-2 asi od 4.(F)/Nacht.
Od 10.3.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
16.3.1945 z Glatz-Komturhof Kłodzko přiletěla NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 na letiště Olomouc.
Od 24.3.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
25.3.1945 od 11.40 hod. za jasného počasí nálet asi 100 bombardérů B-24. Továrna FWE na letišti Cheb-východ byla totálně zničena. Zničeny 3 kusy He 177 bez motorů, jeden (průzkumný?) He 219, devět Me 262 a jedna stíhačka. Poškozen jeden He 177. Výroba už nebyla obnovena. VHÚ.
26.3.1945 NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 odletěla zpět na letiště Glatz-Komturhof Kłodzko.
29.3.1945 z Glatz-Komturhof Kłodzko přiletěla opět NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 na letiště Olomouc.
Kdy NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 přeletěla na letiště Moravská Ostrava-Hrabůvka?
8.4.1945 z Alt-Lönnewitz do Hradce Králové přiletěla 2.(F)/100.
----------
----------
10.4.1945 z Neuruppin do Ruzyně přiletěla 1.(F)/122.
10.4.1945 z Alt-Lönnewitz do Ruzyně 4.(F)/Nacht.
10.4.1945 z Alt-Lönnewitz do Hradce Králové přiletěla 4.(F)/121.
----------
11.4.1945 v 3.40 hod. u obce Tursko (okres Praha-západ) kanadské Mosquito NF Mk.30 od No. 406 Squadron RCAF sestřelilo německý průzkumný letoun Do 217 M-1 WNr. 326331 od 4.(F)/Nacht z Ruzyně. Posádka Lt. Fritze Weighta zahynula. Letecká badatelna.
11.4.1945 z Alt-Lönnewitz do Hradce Králové přiletěl Stab/FAGr. 3. Velitel Gruppenkommandeur Maj. Ludwig Wagenfeld - nositel vysokého vyznamenání - Rytířský kříž Železného kříže Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes (24.3.1943, jeden z celkem 7 313). Vyzbrojena letouny Me 410 a Ju 88 (Ju 188). MAPA.
11.4.1945 z Hradce Králové první průzkumný let třech Ju 188 od 4.(F)/121 a jednoho Ju 188 od 2.(F)/100. Prováděly průzkum před celou frontou Heeresgruppe Mitte se zvláštním zřetelem na pozice nepřátelského dělostřelectva před 1. tankovou na moravsko-slovenském pomezí a 4. tankovou armádou v Sasku.
----------
----------
----------
----------
Od 15.4.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
15.4.1945 z Hradce Králové provedl jeden Ju 188 od Stab/FAGr. 3 průzkum před 1. tankovou armádou na moravsko-slovenském pomezí a druhý letoun před 4. tankovou armádou v Sasku. Jeden letoun od 4.(F)/121 provedl průzkum hornoslezské průmyslové oblasti. Dva letouny od 2.(F)/100 operovaly ve Slezsku. Svrhly 8 000 letáků.
15.4.1945 1./(F)/122 a 4.(F)/Nacht přelétla do Kbel.
----------
16.4.1945 nálet amerických hloubkařů od 368th FG, 9th USAAF a 4th FG, 78th FG, 339th FG, 8th USAAF z Velké Británie. Ten den bylo ve Kbelích 170 letadel.
Cílem pro Mustangy 4th FG, vedené Lt.Col. Sidney S. Woodsem, se stala letiště v okolí Prahy. Američané se zde objevili kolem třetí hodiny odpoledne a nárokovali celkem 61 zničených letadel. Nejlépe si vedl 2/Lt Douglas P. Pederson, který sám nárokoval osm vítězství.
, , . Libor Šolín vytvořil toto .
1.(F)/122 přišla o jeden Me 410.
4.(F)/Nacht přišla o jeden Ju 88 D-2 , a čtyři Do 217 M.
----------
17.4.1945 svrhly čtyři letouny z Hradce Králové při průzkumu před celou frontou Heeresgruppe Mitte až 307 000 letáků.
----------
17.-18.4.1945 z Bautzen-Litten do do Hradce Králové přiletěla NASt. 12./13 (Nacht) s letouny Fw 189 a Bf 110 podřízená Stab/NAGr 15 v Liberci. Předsunutou základnu Absprungplatz měla v Görlitz. Průzkum nad frontou 4. tankové a 17. armády letouny Fw 189 a Bf 110.
18.4.1945 z Bautzen přiletěla 1./NAGr. 15 s průzkumnými Bf 109 a průzkumnými Bf 110 do Liberce. MAPA.
----------
19.4.1945 z Kbel do Vysokého Mýta přiletěla 4.(F)/Nacht) s letouny Junkers Ju 188. V některých případech vzlétaly letouny 4.(F)/Nacht umístěné ve Vysokém Mýtě na průzkumné lety z pražských letišť.
Spolu s ní se ve stejný den (?) z Kbel do Vysokého Mýta přemístila průzkumná 1.(F)/122 s letouny Me 410.
----------
Asi 20.4.1945 z Graz - Thalerhof do Budějovic přiletěla 2./NAGr. 16 s letouny Fw 189. Tam zůstala jedna Kette. Velitel Staffelkapitän 2./NAGr. 16 Hptm. Gerhard Leistner. MAPA.
----------
----------
22.4.1945(?) kolem 9. hod. Mustangy od 353rd FS sestřelily letoun Ju 188 F-1 "T2+AH" od neznámé jednotky mířící do či z Ruzyně. Letoun dopadl u Velkého Oseka. Nikdo z posádky se nezachránil. Letecká badatelna.
V noci z 22. na 23.4.1945 provedl jeden Do 217 M-1 průzkum před linií fronty. V některých případech vzlétaly letouny 4.(F)/Nacht na průzkumné lety z Ruzyně.
----------
----------
24.4.1945 nouzové přistání Me 410 WNr. 130386 "F6+HH" od 1.(F)/122 u Mohelnice (okres Šumperk). Posádce se nic nestalo ale hlídku střežící letoun v noci přepadli a zneškodnili partyzáni. Letoun zničili.
24.4.1945 období bitvy o Brno bylo ve vzduchu 28 průzkumných letadel.
V noci z 24. na 25.4.1945 noční stíhací Mosquito NF Mk. VI, "RS575" "3P-V" od No. 515 Squadron RAF sestřelilo noční průzkumný Do 217 od 4.(F)/Nacht z Ruzyně. Dopad letounu hlásili u Líbeznice (okres Praha-východ).
----------
25.4.1945 bylo ve vzduchu na 52 průzkumníků.
V noci z 24. na 25.4.1945 v 22.30 hod. u obce Koloveč (okres Domažlice) americká noční stíhačka P-61 Black Widow od 425th NFS, 9th USAAF sestřelila Ju 188. Od které jednotky?
----------
26.4.1945 bylo ve vzduchu dokonce 56 letadel. Oproti tomu průzkumné lety ve dne podnikala letadla více jednotek a proto těžko můžeme soudit, zda některé z nich patřilo zrovna k 1.(F)/122.
V noci z 26. na 27 4.1945 šest průzkumných letů.
----------
----------
28.4.1945 NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 přeletěla na letiště Suchdol nad Odrou. MAPA.
----------
----------
30.4.1945 NASt. 12./13 (Nacht) s letouny Fw 189, Bf 110 a Si 204 přeletěla na polní letiště Jezbiny u Josefova.
V noci z 30.4. na 1.5.1945 čtyři průzkumné lety. Je více než pravděpodobné, že alespoň část, ne-li většina vzlétla z Vysokého Mýta.
----------
1.5.1945 v 22.03 hod. rozhlasové vysílání Unser Führer Adolf Hitler ist gefallen. (Zastřelil se 30.4.1945 v 15.30 hod.).
----------
2.5.1945 ve Vysokém Mýtě Ju 188 od 4.(F)Nacht . Zdroj.
----------
3.5.1945 NASt. 1./31 (Nacht) s letouny Fw 189 přeletěla na letiště Přibyslav. MAPA.
----------
4.5.1945 2./NAGr. 16 s Fw 189 odletěla z Budějovic do Zeltwegu. MAPA.
----------
----------
6.5.1945 sabotáží Adolfa Chlupa uzemněno devět Ju 188 od 4.(F)/121 v Hradci Králové aby nemohly bombardovat Prahu.
V noci z 6. na 7.5.1945 z Hradce Králové odletěl Generalfeldmarschall Robert Ritter von Greim s poselstvím od Dönitze pro Kesselringa do Graz asi na palubě Do 217 od 4.(F)/Nacht.
----------
----------
V květnu 1945 došlo 2 kilometry severně od Boru (okres Tachov) k nouzovému přistání německého letounu Ju 188. Stroj, jehož posádka pravděpodobně prchala do americké zóny, stál na poli prokazatelně ještě v roce 1949. Letecká badatelna. Ortofotomapa 31.7.1947. Letoun je špatně vidět. Ortofotomapa 7.6.1949.
Příslušníci Gruppe Herzog, 1.(F)/122 a 4.(F)/Nacht dostali rozkaz zničit svá letadla a přesunout se k Američanům. Uvázli u Vltavy a Američani je později vydali Sovětům.
Pohled od silnice na sever: dálkový průzkumný Me 410 "F6+GH" od 1./(F)/122. , Me 410 , Me 410 a v pozadí dálkový průzkumný Ju 188 od 4.(F)Nacht .
8.5.1945 odpoledne na polním letišti Jezbiny u Josefova bylo několik Bf 110, dva Fw 189 a Si 204 od NASt. 12./13 (Nacht) zapáleno. U jednoho Fw 189 nemohli spustit druhý motor, tak ho zapálili. Fotky.
V Chrudimi zanechány dva Fw 189, z toho jeden zapálen. Které jednotky?
Koncem války za špatného počasí v prostoru nad Černým jezerem (okres Klatovy) zřícení průzkumného Bf 110 C až F (s motory Daimler Benz DB 601). Letecká badatelna. MAPA.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Stab, 1. a 2./NAGr. 15.
Průzkumná Bf 110 G-3 od 1./NAGr. 15.
Průzkumný Do 217 M-1 od 4.(F)/Nacht .
Ju 188 "0595" "??+PM" od 4.(F)/121,, , , , , Ju 188 , , ? .
Me 410 a v pozadí Ju 52 ??+A?" , "F6+KH" od 1.(F)/122.
Fw 189 A-2 "4E+DW" od NASt. 12./13 (Nacht) (W=12. Staffel) , .
Bf 110 G-3 "??+?W" od NASt. 12./13 (Nacht) v pozadí západně je kostel sv. Markéty v Semonicích.
Bf 110 G-3 "??+ZW" od NASt. 12./13 (Nacht) , , , , , .
Si 204 od NASt. 12./13 (Nacht) . V pozadí trosky Bf 110.
"??+??" , "H?+??" .
Vlevo v pozadí shořelý Ju 188 od 4.(F)Nacht.
Ju 188 "K7+??" od 4.(F)Nacht , Me 410 "??+?A" od Stab/FAGr. 4 ,.
Kontejnerová puma Luftfahrtgeräte - Abwurfbehälter - Versorgungsbehälter AB 500 shazovaná z letounů Fw 190 a Ju 188 "230" "0435" (?) , , .
Ju 188 "0987" "K7+A?" od 4.(F)Nacht , Me 410 "F6+GH" , od 1.(F)/122.
Me 410 "F6+MH" od 1.(F)/122 a v pozadí Ju 188 .
. Zdroj. Letoun Fw 189 od NASt. 1./31 (Nacht). Noční bitevní Stab a 2./NSGr. 4.
Šrotiště na východní straně kasáren - severní strana vojenského letiště Plzeň-Skvrňany. Průzkumný Ju 188 "05?9" a v pozadí Si 204 , Ju 188 "05?9" , hvězdicový motor BMW 801 z Ju 188 , průzkumný Me 410 . Přiletěly z Vysokého Mýta?
Bf 110 G od neznámé jednotky a později na šrotišti . Můžete to být průzkumná Bf 110 G-3 od NASt. 12./13 (Nacht)?
Rakousko.
2./NAGr. 16 Zeltweg "5H+RK"