21.06.2022
Letecké radiostanice.
PCИ-4 (Pадио Cтанция истребителья) o frekvenci 3,75 a 6 MHz (v letounech Jak a La)
PCИ-6 (Pадио Cтанция истребителья) o frekvenci 3,75 a 5,2 MHz, některé série a do 6 MHz (v letounech Jak a La)
Britská radiostanice TR-9D o frekvenci 4,3 - 6,6 MHz (v letounech Curtiss P-40, Hurricane, P-39 Airacobra, Tomahawk I, P-40E Kittyhawk, Spitfire)
Americká radiostanice SCR-AL-283 o frekvenci 2,5 - 7,7 MHz (v letounech Tomahawk I, P-40E Kittyhawk, North American B-25B, Douglas C-47)
Americká radiostanice SCR-274-N o frekvenci 3 - 9,1 MHz s moností letu k radiomajáku (v letounech Spitfire, P-40E Kittyhawk, P-39 Airacobra, A-20C a A-20G Boston III)
Americká radiostanice SCR-287-AN o frekvenci 200-800 kHz a 1,5 - 12,5 MHz (v letounech North American B-25B, Douglas C-47)
Americká radiostanice Bendix o frekvenci 300-600 kHz a 3 - 7 MHz s moností letu k radiomajáku (v letounech A-20C (DB-7V) Boston III)
Americký přijímač Bendix RA-10DA o frekvenci 150-1 100 kHz a 2 - 10 MHz s moností letu k radiomajáku (v letounech A-20C (DB-7V) Boston III a B-25C)
Americký přijímač VS-348-C o frekvenci 1,5 - 18 MHz (v letounech Curtiss O-52, North American)
Zdroj.
Краткий справочник по радиостанциям, применяемым в авиации. М.:Военное издательство НКО СССР, 1942
Радиостанция РСБ-Ф обр. 1940 г. Описание и инструкция. М.:Воениздат, 1942
Kamandnyj punkt 150
гиап,
13
гиад, 3
гиак, 5
ВА v Gene .
Spojařka Анна
Макаровна
Скоробогатова
v Podivíně zabezpečovala letecké
spojení u 6
гиад, 3
гиак,
5
ВА. .
В состав радиовзвода входило три радиостанции:
radiostanice РСБ-Ф Rадиостанция Cамолета-бомбардировщика, ŤДвинаť, 2,5-12 MHz na automobilu ЗИС-6.
radiostanice РАФ-КВ-3 Радиостанция Автомобильная (Аэродромная) Фронтовая, ŤВолга-КВ-3ť), vysílač pracoval na frekvencích: střední vlny 250-750 kHz a krátké vlny 2,5 - 12 MHz, přijímač: УС - 0,175-12 MHz, КС-2 - 2,5-12 MHz na automobilu ЗИС-5В.
a stará a nepouívaná radiostanice 11-АК.
"Подвижный командный пункт" нашей дивизии. И на этом ПКП, находилась наша радиостанция вместе с командиром дивизии, или его заместитель, в частности, Еремин был, Гейбо, Сиднев. Или кто-то из "классных" летчиков. Наш ПКП находился на наземных войсках далеко от штаба нашей 6-й дивизии. Рядом со штабом наземных войск, тех которые идут в бой, которые мы прикрываем.
Spojařka Anna Makarovna Skorobogatova poslouchala provoz mezi "mobilním velitelským stanovitěm ПКП" a letouny, kdy velitel divize či jiný zkuený letec řídil letecký provoz nad pozemními vojsky, které měla stíhací letecká divize přikrýt.
Srpen 1945 a foto spojařů z Podivína
Kompasy.
Rádiový zaměřovač (radiogoniometrická stanice) (střední vlny a radiotelegrafie). Spolupráce s palubní radiostanic. Radiotelegrafista zavolal gonio. Gonio určilo směr, kterým se letadlo nalézá a vyslalo radiotelegrafistovi zaměření.
?
Nesměrový rádiový maják na středních vlnách 300-3 000 kHz (1 km-100 m) a krátkých vlnách 3-30 MHz (100 m-10 m).
РАФ-ДВ, později ПАР-3, ПАР-3Б a ПАР-3БМ na frekvenci 250-750 kHz a 2,5-12 MHz.
Palubní radiopolokompasy a radiokompasy
Radiopolokompas Bendix MN-26C o frekvenci 150-1 500 kHz.
Radiopolokompas RPK-2
Radiopolokompas RPK-2S o frekvenci 167-1 000 kHz.
Radiopolokompas RPKO-10M
Radiopolokompas RPKO-10M byl navren pro spolupráci s RSI-6 (o frekvenci 3,75 a 5,2 MHz, některé série a do 6 MHz). Rámová anténa pro tento přijímač byla umístěna na letadle mezi kabinou pilota a směrovkou letadla.
Radiopolokompas RPKO-2 (informace o přeletu majáku).
Radiokompas SRC-269
Palubní zařízení pro přístrojové přistání.
Americký RC-103-A (je potřeba jetě radiovýkoměr či přijímač sestupové osy a přijímač marker).
Palubní radiovýkoměr AN/APN-1
Palubní radiovýkoměr RV-2
Radary (1944-45)
Mobilní radarová stanice
РЛС
РУС-2 "Редут" (41, 42, 43)
namontovaná na dvou automobilech
ЗИС-5В.
,
Mobilní radarová stanice
РЛС
РУС-2с
"Пегматит" namontovaná
na automobilech
ГАЗ-ААА
a
ЗИС-6.
(Stacionární .)
K 1.3.1945 měl 10 иак ПВО pro protileteckou obranu týlu 1. UF a 4. UF (MAPA) tyto světelné a radiotechnické prostředky:
Deník bojové činnosti stíhacího korpusu PVO za březen 1945.
Deník bojové činnosti stíhacího korpusu PVO za duben 1945.
14.4.1945 velitel
5
ВА nařizuje maximální vyuití
radiolokátorů
Redut. V poslední době se nepouívaly a proto se promarnilo mnoho motohodin
stíhaček a paliva.
Deník bojové činnosti 5. letecké armády
za duben 1945.
V květnu 1945 73 гиап, 6 гиад, 3 гиак, 5 ВА bázovaný na polním letiti Hustopeče v dokumentu popisuje přepad nepřátelských letounů pomocí vizuálního navedení a také u pomocí radiolokátoru Redut. Problém byl v nemonosti zjistit typ letounu, co způsobovalo problém kolik letounů vypustit na přepad. Kde radary stály? Přehled bojové činnosti pluku.
РУС" - радиостанция. А это не локатор "РУС"? Да, локатор и приемопередающий устройство "РУС" Мы все слышали, но мы ее не видели Нам было достаточно своих. Spojařka Anna Makarovna Skorobogatova slyela o radarech ale nikdy je neviděla.
Průzkum radiotechnických prostředků.
Ničení radiotechnických prostředků.
Ruení radiotechnických prostředků.
Ochrana radiotechnických prostředků.