10.12.2025

12.5.1936 první let letounu Bf 110 V1 s motory DB 600 A o výkonu po 735 kW.
.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
.
Od poloviny roku 1940 v speciálních dílnách ASAP Reichswerke Hermann-Goring A.G v Mladé Boleslavi výroba křídel Bf 110, které byly přepravovány do Fürthu k montáži. Do kdy?
Od poloviny roku 1940 v bývalé textilce COSMANOS, spojené továrny textilní a tiskárny látek COSMANOS, Vereinigte Textil- und Druckfabriken v Josefově Dole u Mladé Boleslavi opravy křídel Bf 110. Do kdy?
.
.
V dubnu 1943 se zjistily špatně zakalené duralové výztuhy v 160 dokončených křídlech v ASAP Reichswerke Hermann-Goring A.G v Mladé Boleslavi. Překontrolováno na 60 000 duralových nosníků ve skladech.
5.4.1944 nehoda letounu Bf 110 G-4 WNr. 420638 od Flugzeugüberführungsgeschwader 1 při přistání v Prostějově.
----- 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
![]()