Letecké opravovně Trenčín, š.p. Oficiální stránky.

21.07.2023

Historie:  

1.1.1954 vytvořen letecký opravárenský podnik Opravny Trenčín.

Generální opravy Mi-4. K 1.8.1958 se už vrtulníky "0126", "0225" a "0425" nacházely v generální opravě v LOT. Mi-4 "0726" byla předána do LOT pro zabíhání reduktorů.

Od 1.10.1958 má podnik název Letecké opravny Trenčín, později Letecké opravovně Trenčín.

helo5991.jpg (392858 bytes) V roce 1943 podnik začal dělat revize vrtulníků Mi-1 a Mi-4. Zalétávací pilot Mi-4 v roce 1963 byl mjr. Mihula Lubomír.

Vrtulníky starší verze se předělávaly na novější verzi Mi-4A.

Práce na SM-2.

Od jara 1968 u Výzkumného a zkušebního střediska 031 zkoušky průzkumné Mi-4R "9549" (přestavěná v LOT) s fotoaparáty pro svislé snímkování (kamera ve střelišti MRB-21/1818, AFP-02, AFP-21/KT) a šikmé snímkování (kamera v bočních dveřích AFA-100/30, AFP-75/30, AFP-21/KT a dělostřelecký dalekohled TZK). Doplňkové zkoušky v létě 1969. Od srpna 1970 vojskové zkoušky Mi-4R u 50. spojlp a 47. pzlp. Doplňkové vojskové zkoušky na jaře 1974 - měření oxidu uhličitého v kabině vrtulníku. Doporučení k zavedení do výzbroje. Mi-4R sloužila u 11. vrlt v Plzni. L+K 7/23

---------- Okupace 21.8.1968 ----------

V roce 1969 se začala příprava GO vrtulníků Mi-8.

Modifikace Mi-4B se čtyřmi raketomety. , helo1231.jpg (60813 bytes)

V roce 1980 vrtulník Mi-8T "1632" který přiletěl z druhé generální opravy v Maďarsku, byl přestavěn v LOT na Mi-8T Velín - zástavba vzdušného místa velení. Speciální zástavba se kompletně do vrtulníku nasunovala zezadu (princip kontejneru). V roce 1984-85 vojskové zkoušky v Bechyni u 14. vrlt. Pro vysokou poruchovost nebyla tato zástavba přijata do výzbroje. L+K 8/22

14.8.1981 bylo na ploše letiště (včetně 2. spojlt) tyto vrtulníky:

Mi-1 "1014", "1016", "1036", "2002", "2008", "2011", "3011", "3012", "3014", "3016", "3017", "3018", "3021", "3032", "4007", "4008", "4010", "4016", "4030", "4041", "4186", "5006", "5500", "6012", "6020", "6024", "6027", "6028",

Mi-4 "0152", "0153", "0299", "0385", "0521", "0549", "0724", "0993", "1142", "1143", "1146", "1153", "1176", "1247", "1499", "1514", "1599", "1669", "1799", "1903", "1974", "2129", "2145", "2166", "2514", "2552", "3552", "4116", "4142", "4148", "4436", "6153", "7149", "7160", "7427", "8147", "8549", "9142", "9153", "9504", "9699", 

Mi-8 "0313", "0317", "0318", "0820", "1032", "1232", "1508", "1532", "2032", "2302", "6343", "6820", Sovětské armády číslo vrtulníku "03" a OK-DXO, OK-DXN.

Renovace pro LOK, s.p. HC-102 OK-RVE (L+K 21/92) a HC-3 (L+K 16/94)  

?.8.1984

Mi-4 "2543"

pplk. Dvořák F., mjr. Liška, pprap. Duda

?

Při přeletu do Plzně vysazení motoru. Dosednutí do kukuřice. Vrtulník šel na podstavec jako památník

V létě 1985 vrtulníky Mi-4 ukončily provoz a byly přesunuty do LOT. Poslední Mi-4 do Trenčína přelétl posluchač Libor Hataš.

---------- Převrat 17.11.1989 ----------

---------- Slovensko ----------

LOT opravil v roce 1993 vrtulník HC-102 "0436" OK-RXA pro muzeum ve Kbelích.

Údržba, revize, opravy i těžkých agregátů Mi-17 a Mi-24. 

Finalizace vrtulníků Eurocopter AS 350 B2 (radiovybavení, nátěr atd).

helo2533.jpg (100426 bytes)Před plánovaným odletem na misi SFOR v létě 2002 bylo potřeba vrtulníky Mi-17 nejprve upgradovat tak, aby byly kompaktibilní se systémy NATO a aby se zlepšily jejich výkonnostní parametry i jejich ochrana. Tato modernizace byla provedena v opravárenských závodech v Trenčíně. Modernizací prošly vrtulníky Mi-17 "0817", "0821", "0842", "0846", .. 

 

Odkazy : L+K 17/79, 24/94, 17/96, 8/98, 2,18/99