Letecké opravovně Trenčín, š.p. Oficiální stránky.

08.02.2013

Historie:  

1.1.1954 vytvořen letecký opravárenský podnik Opravny Trenčín.

Generální opravy Mi-4. K 1.8.1958 se už vrtulníky 0126, 0225 a 0425 nacházely v generální opravě v LOT. Mi-4  0726 byla předána do LOT pro zabíhání reduktorů.

Od 1.10.1958 má podnik název Letecké opravny Trenčín, později Letecké opravovně Trenčín.

helo5991.jpg (392858 bytes) V roce 1943 podnik začal dělat revize vrtulníků Mi-1 a Mi-4. Zalétávací pilot Mi-4 v roce 1963 byl mjr. Mihula Lubomír.

Vrtulníky starší verze se předělávaly na novější verzi Mi-4A.

Práce na SM-2.

---------- Okupace 21.8.1968 ----------

V roce 1969 se začala příprava GO vrtulníků Mi-8.

Modifikace Mi-4B se čtyřmi raketomety. , helo1231.jpg (60813 bytes)

 

14.8.1981 bylo na ploše letiště (včetně 2. spojlt) tyto vrtulníky:

Mi-1 1014, 1016,1036, 2002, 2008, 2011, 3011, 3012, 3014, 3016, 3017, 3018, 3021, 3032, 4007, 4008, 4010, 4016,4030, 4041, 4186, 5006, 5500, 6012, 6020, 6024, 6027, 6028,

Mi-4 0152, 0153, 0299, 0385, 0521, 0549, 0724, 0993, 1142, 1143, 1146, 1153, 1176, 1247, 1499, 1514, 1599, 1669, 1799, 1903, 1974, 2129, 2145, 2166, 2514, 2552, 3552, 4116, 4142, 4148, 4436, 6153, 7149, 7160, 7427, 8147, 8549, 9142, 9153, 9504, 9699, 

Mi-8 0313, 0317, 0318, 0820, 1032, 1232, 1508, 1532, 2032, 2302, 6343, 6820, Sovětské armády číslo vrtulníku 03 a OK-DXO, OK-DXN.

Renovace pro LOK, s.p. HC-102 OK-RVE (L+K 21/92) a HC-3 (L+K 16/94)  

V roce 1983 do vrtulníku Mi-8 1632 byla vestavěna speciální zástavba "VELÍN". Bylo to velitelské stanoviště.

?.8.1984

Mi-4 2543

pplk. Dvořák F., mjr. Liška, pprap. Duda

?

Při přeletu na Bory vysazení motoru. Dosednutí do kukuřice. Vrtulník šel na podstavec jako památník

V létě 1985 vrtulníky Mi-4 ukončily provoz a byly přesunuty do LOT. Poslední Mi-4 do Trenčína přelétl posluchač Libor Hataš.

---------- Převrat 17.11.1989 ----------

---------- Slovensko ----------

LOT opravil v roce 1993 vrtulník HC-102 0436 OK-RXA pro muzeum ve Kbelích.

Údržba, revize, opravy i těžkých agregátů Mi-17 a Mi-24. 

Finalizace vrtulníků Eurocopter AS 350B2 (radiovybavení, nátěr atd).

helo2533.jpg (100426 bytes)Před plánovaným odletem na misi SFOR v létě 2002 bylo potřeba vrtulníky Mi-17 nejprve upgradovat tak, aby byly kompaktibilní se systémy NATO a aby se zlepšily jejich výkonnostní parametry i jejich ochrana. Tato modernizace byla provedena v opravárenských závodech v Trenčíně. Modernizací prošly vrtulníky Mi-17 0817, 0821, 0842, 0846, .. 

 

Odkazy : L+K 17/79, 24/94, 17/96, 8/98, 2,18/99