2. spojovací letka VÚ 7717 Trenčín (Od 1980)

12.07.2019

26.5.1980

Mi-1 4010

npor. Popelák Miroslav

5 km JV Veselí nad Moravou

Škubání vrtulníku. Pokles otáček motoru. Přistání do terénu. Prokluzování spojky náhonu kompresoru.

.

18.6.1980

Mi-4 1799

por. Kusý Miroslav, pplk. Vojtek Iren, kpt. Kirschbaum Jozef

?

Zápach benzínu v kabině. Prasknutí palivové trubky k 10. válci.

.

20.8.1980

Mi-4 2514

por. Urbánek Rudolf, pplk. Kaššovic Slavoj, mjr. Škrha Robert

?

Vysazení vysílače tlaku zubové spojky.

.

20.11.1980

Mi-4 6153

mjr. Nazad Jan, por. Kusý Miroslav, mjr. Kamenický Silvestr

Bojná

Srážka s ptákem.

.

20.11.1980

Mi-4 6153

por. Kusý Miroslav, mjr. Nazad Jan, mjr. Kamenický Silvestr

?

Vysazení GIK. Velké odchylky umělých horizontů. Vysazení měniče PT-125.

.

12.12.1980

Mi-1 4010

kpt. Bizoň Vladimír

?

Třesení a kolísání otáček motoru.

.

17.12.1980

Mi-1 4010

kpt. Bizoň Vladimír

?

Třesení a kolísání otáček motoru.

ZVP pplk. Ladislav Obercián.  

14.1.1981

Mi-1MU 6020

mjr. Korytár Milan, pplk. Vojtek Iren

Trenčín

Vysazení hydraulického systému na OSP. Nechtěné vypnutí AZS druhým pilotem

.  

29.1.1981

Mi-1 4030

npor. Popelák Miroslav

Trenčín

Několikanásobné vybočení vrtulníku doprava.

.  

19.2.1981

Mi-1 1036

npor. Popelák Miroslav

Trenčín

Vysazení ukazatele tlaku paliva. Uvolněný vodič v ZZ spoji.

.  

25.3.1981

Mi-1MU 6020

mjr. Chlpík Ján, npor. Popelák Miroslav

Trenčín

Pokles otáček motoru.Vibrace. Znečištěné kontakty svíček.

.  

8.4.1981

Mi-1 3016

kpt. Bizoň Vladimír

Hradec Králové

Kolísání údajů tlaku oleje motoru. Závada vysílače.

.  

22.7.1981

Mi-1 4030

npor. Popelák Miroslav

Trenčín

Porucha ukazatele plnícího tlaku v noci na OSP. Ukmitaná trubka k ukazateli.

.  

22.7.1981

Mi-1 6020

pplk. Drozd Antonín

Trenčín

Zaseknutá ručička rychloměru na 100 km/h za letu. Vadný aneroid.

14.8.1981 bylo na ploše letiště (včetně LOT) tyto vrtulníky:

Mi-1 1014, 1016,1036, 2002, 2008, 2011, 3011, 3012, 3014, 3016, 3017, 3018, 3021, 3032, 4007, 4008, 4010, 4016, 4030, 4041, 4186, 5006, 5500, 6012, 6020, 6024, 6027, 6028,

Mi-4 0152, 0153, 0299, 0385, 0521, 0549, 0724, 0993, 1142, 1143, 1146, 1153, 1176, 1247, 1499, 1514, 1599, 1669, 1799, 1903, 1974, 2129, 2145, 2166, 2514, 2552, 3552, 4116, 4142, 4148, 4436, 6153, 7149, 7160, 7427, 8147, 8549, 9142, 9153, 9504, 9699, 

Mi-8 0313, 0317, 0318, 0820, 1032, 1232, 1508, 1532, 2032, 2302, 6343, 6820, Sovětské armády číslo vrtulníku 03 a OK-DXO, OK-DXN.

3.9.1981

Mi-4 7150

npor. Josek Štefan, kpt. Kollár František, kpt. Mikláš František

Trenčín

Zaseknutý údaj ukazatele žaluzií oleje. Uvolnění ochranného skla na ukazateli

.  

11.11.1981

Mi-1 3011

pplk. Drozd Antonín

Trenčín

Vysazení ukazatele plnícího tlaku. Uklepaná trubka.

.

7.7.1982

Mi-4 6153

mjr. Korytár Milan, pplk. Drozd Antonín, npor. Hlavatý Jaroslav

Očová

Porucha ukazatele tlaku oleje motoru. Uvolněný vodič v konektoru snímače.

.

27.7.1982

Mi-1 3016

npor. Urbánek Rudolf

Trenčín

Zvýšená teplota oleje motoru a reduktoru. Závada vysílače teploty hlav válců.

.

?.1.1983

Mi-8

? u Přerova 4 minuty po vlétnutí do mraku v podmínkách námrazy vysazení jednoho motoru. Po vylétnutí z mraku motor spustili a chtěli pokračovat v letu. Dispečer jim nařídil přistání v Přerově.

.

6.7.1983

Mi-1

kpt. Bizoň Vladimír

?

Závada na motoru. Přistání autorotací, odskočení a zachycení listy rotoru o zem.

.

?.7.1983

Mi-4

?

?

Propálený píst. Vrtulník zavisel na svahu a vysadil 5 výsadkářů. Po odlehčení převisel na lepší plochu a přistál.

 helo937.JPG (25881 bytes)

2. spojlt byla zrušena 31.10.1985. Do Piešťan odešli piloti plk. Kaššovic, mjr.Šulík a mjr.Žuffa, Rudolf Urbánek, ..