11.12.2024
Generální opravy Mi-8 Slov-airu od roku 1978. Jako první Mi-8 OK-DXN.
23.3.1978 z Prostějova přeletěl vrtulník Mi-8 "0819" do Hradce Králové k 10. velitelské letce. Poté bylo do vrtulníku pod krycím názvem Vlasta umístěna pracoviště R a RTZ, které byly vyrobeny v 3. letecké vojskové opravně v Havlíčkově Brodě a Armádní spojovací a RTZ opravny v Praze. Vlastní zástavbu zabezpečily Letecké opravny Trenčín. V červnu 1979 vrtulník přeletěl do generální opravy v Maďarsku. Mezi lednem a dubnem 1980 byl vrtulník Mi-8 "0819" upraven pro vzdušný radiační průzkum. V březnu 1983 vrtulník přeletěl do generální opravy v Maďarsku. V únoru 1988 vrtulník přeletěl do generální opravy v Maďarsku. L+K 7/24
V roce 1980 vrtulník Mi-8T "1632" který přiletěl z druhé generální opravy v Maďarsku, byl přestavěn v LOT na Mi-8T Velín - zástavba vzdušného místa velení. Speciální zástavba se kompletně do vrtulníku nasunovala zezadu (princip kontejneru). V roce 1984-85 vojskové zkoušky v Bechyni u 14. vrlt. Pro vysokou poruchovost nebyla tato zástavba přijata do výzbroje. L+K 8/22
V roce 1983 GO Mi-8 OK-DXO. (L+K 17/83)
Generální opravy Mi-8 LO MV.
Generální opravy Mi-8 armády. Zálety prováděl pilot Karel Sluka.
Mi-8PS-11 "0830" v září 1990 na letišti Prostějov. Foto
Petr Popelář.
Plzeňské Mi-24D byly rychle dolétávány do generálních oprav v maďarském Tökölu. Prvním zde generálkovaným vrtulníkem se stal stroj trupového čísla 0102. Vrtulník byl v Tökölu předán do opravy ve dnech 20 až 25.1.1986. Přelétla jej tam osádka ve složení mjr. Petr Kormunda, por. Martin Kadlec a kpt. Karel Štěpánský. Ze specialistů ILS se předání zúčastnili mjr. Milan Dudek, mjr. Stanislav Chlumecký, kpt. Pavel Duchek a rtm. Rostislav Mizera. Do Tökölu je dopravil vrtulník Mi-17 pilotovaný osádkou Rada, Řanda a Urban. K jeho převzetí byla vyslána osádka ve složení pplk. František Dvořák, kpt. Ladislav Borsiczky a kpt. Karel Štěpánský. Ta provedla jeho zálet v opravnách dne 1.10.1986. Vrtulník pak do Plzně přivezli už 3.10.1986.
Generální opravy Mi-24 od roku 1986 do jara 1991. Z Mi-24D neprošla pouze čísla 0100, 0101 a 0140.
Mi-24D 4010 v září 1990. Foto
Petr Popelář.
Akciová společnost Dunaj Repülőgépgyár zRt v roce 2007 ukončila činnost.