04.10.2023
2. vrtulníková letka byla přejmenována v září 1963 na 2. spojovací letku. Velitel mjr. Kohútik.
Letka působila ve prospěch velitelství 2. vojenského okruhu.
25.10.1963 |
Mi-1MU |
npor. Myslivec |
U Veselí nad Moravou |
Vysazení motoru v noci. Po dosednutí do terénu převrácení. |
Od roku 1964 byla 2. spojlt podřízena 46. dvld Olomouc.
8.6.1965 |
Mi-1 |
mjr. Čaplický Bedřich |
? |
Technikem zapomenutá krytka poškodila ventilátor. |
.
9.6.1965 |
Mi-1 |
npor. Mihálík František |
? |
Závada na motoru. Přistání. |
.
21.6.1965 |
Mi-4 9153 |
mjr. Korytár Milan, mjr. Caplický Bedřich, ? a 4 osoby |
Zlatná nad Ostr. |
Při pokusu o vzlet zachycení o stromy. Poškozeny okrajové oblouky. |
Velitel pplk. Bedřich Čaplický. ZVL mjr. Milan Korytár.
K 1.9.1965 vytvořeno velitelství východního vojenského okruhu.
----------
Okupace 21.8.1968 ----------
Tři Mi-1 a dvě Mi-4 dostala letka od zrušené 13. vrtulníkové letky z Mladé.
17.11.1969 |
Mi-1 4010 |
mjr. Toman Zdeněk |
Prostějov |
Závada na kompasu. |
.
29.1.1970 |
Mi-1 4016 |
mjr. Toman Zdeněk |
? |
Přestal ukazovat plnící tlak. |
.
4.4.1970 |
Mi-1 3011 |
pplk. Horký Richard |
? |
Pokles teploty oleje, před přistáním pokles tlaku a zvýšení teploty oleje. Motor se zadíral. |
.
27.7.1970 |
Mi-1 3016 |
kpt. Piták Milan |
? |
Rozsvícení signalizace požár za letu. Uvolnění výfuku. |
25.8.1970 |
Mi-4 2142 2.spojlt |
+ mjr. Tavač Štefan, npor. Šulík Ján, + kpt. Bělánek Jaroslav, + mjr. MUDr. Culek Jaroslav, + mjr. Vachan Josef a 6 osob zraněno |
Severní svah Panošina 1021,8 m u Strečna |
Za špatného počasí náraz do svahu. Podrobnosti. |
.
8.12.1970 |
Mi-1 3016 |
pplk. Čaplický Bedřich |
? |
Za letu v noci za ZPP vysazení umělého horizontu. |
V roce 1974 byla 2. spojlt převedena pod 10. LA.
V letech 1974 až 1977 u letky létal pilot Štefan Vazovan.
16.7.1975 vrtulník Mi-4 měl podíl na sestřelení polského letounu An-2. Letecká badatelna.
Velitel letky pplk. Slavoj Kaššovic. ZV ILS mjr. Pavol Dzurák.
31.1.1978 |
Mi-1 4010 |
por. Bizoň Ondrej |
Trenčín |
Nepravidelné kolísání tlaku oleje. Přistání. Kmitání odporového drátu vysílače tlaku oleje. |
.
31.1.1978 |
Mi-1 4009 |
por. Bizoň Ondrej |
Trenčín |
Vysazení přijímače RSIU-3M. |
.
25.4.1978 |
Mi-1 6012 |
pplk. Kaššovic Slavoj |
Trenčín |
Kolísání otáček a třesení. Přistání. Závada magneta. |
Velitel letky mjr. Ján Chlpík. ZVL pplk. Antonín Drozd. ZV ILS por. Ing. Milan Šoltýs.
5.2.1979 |
Mi-4 1146 |
pplk. Drozd Antonín, mjr. Sekereš Antonín, kpt. Marenčík Jozef |
Trenčín |
Za letu v mracích na OSP závada na odmrazovacím systému. |
.
6.2.1979 |
Mi-4 1146 |
kpt. Maté Jozef, mjr. Sekereš Antonín, ppor. Vaník Ondrej |
Trenčín |
Za letu na OSP v noci pokles tlaku oleje spojky. Prosakování pryžové hadice. |
.
21.2.1979 |
Mi-1 4010 |
kpt. Piták Milan, pplk. Kaššovic |
? |
Pokles tlaku paliva. Závada vysílače tlaku paliva. |
.
15.3.1979 |
Mi-1 4010 |
kpt. Piták Milan |
? |
Kmitání ručičky teploty hlav válců. Závada vysílače. |
.
4.5.1979 |
Mi-1 6012 |
por. Popelák Miroslav |
Trenčín |
Třesení a pokles otáček motoru. Prasknutí skříně dmychadla. |
.
4.5.1979 |
Mi-4 0993 |
mjr. Sekereš František, mjr. Sekanina Vojtech, por. Levčík Ladislav |
Trenčín |
Vysazení rádia za letu v noci. |