11.12.2024
Pro potřeby štábu svazu vznikl velitelský roj VÚ 5982/VL.
V roce 1967 byl "rozšířen" na 10. velitelskou letku VÚ 3565.
Velitel 10. velitelské letky: mjr. Kašpar Josef, mjr. Rejzek Josef, pplk. Stříž František, mjr. Krejbich Jiří, pplk. Valenta Emil.
Dopravní letadla u letky: Il-14 "S", "P", "T", L-410 M "0405", L-410 UVP "0712", L-200A "0214", "0519".
Piloti: mjr. Čapek Ladislav, kpt. Černý Josef, npor. Donocik Hem., mjr. Hotěk J., mjr. Kašpar Josef, mjr. Klust Ladislav, por. Kočí Miroslav, pplk. Krejbich Jiří, mjr. Kříž Miloslav, por. Malarik Josef, mjr. Pecháček Miloslav, mjr. Raiter Zdeněk, mjr. Rejzek Josef, kpt. Possler Kurt, pplk. Stříž František, pplk. Šilhan Vladimír, npor. Šnajdr Jaroslav, npor. Vereš František, mj. Valenta Emil.
Bojová a cvičná letadla: (Piloti štábu - velitelé a inspektoři) MiG-15bis 0610, 3947, MiG-15UTI 2707, MiG-19S 0428, Il-28 2312, L-29 3404, L-29R 2804
Vrtulníky: Mi-1 "2004", "2005", "4013", Mi-1U "6025", Mi-4 "5150", "5152", "7141", "7152", Mi-8 "0818", "0819", "0820", Mi-2, Mi-17. "Štábní" piloti vrtulníků: pplk. Zahrádka Jiří, pplk. Rejhon Bohumil, pplk. Hejna Jaroslav, pplk. Dolák Miloslav, pplk. Chýský Ladislav. Piloti vrtulníků "letky": mjr. Baláček Josef, mjr. Bohdanecký Karel, mjr. Ďoubalík Vladimír, mjr. Ehrlich Jaroslav, kpt. Fabík Milan, por. Hase Jaroslav, mjr. Hašler Milan, npor. Kormedi Ladislav, por. Mihálka Ludevít, mjr. Muler V., npor. Palko M., mjr. Plichta Otto, mjr. Rédl Jaroslav, mjr. Rejzek Josef, kpt Řehounek František, mjr. Šmída Jiří, mjr. Vystavěl Miroslav.
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
9.9.1970 |
Mi-4 "7152" |
kpt. Baláček, kpt. Ďoubalík, kpt. Musil |
? |
Třesení. Požár. Přistání do terénu. Lidé z okolí pomáhali hasit svými hasičáky. Uhašeno. Proražená skříň motoru. |
.
14.6.1971 |
Mi-4 "7541" |
mjr. Plichta Otto |
? |
Závada na motoru. Přistání s částečně pracujícím motorem. Poškození ocasní vrtulky. |
.
1974 |
Mi-8 "0820" |
plk. Papoušek |
? |
Tvrdé přistání. vrtulník poškozen. |
23.3.1978 z Prostějova přeletěl vrtulník Mi-8 "0819". Poté bylo do vrtulníku pod krycím názvem Vlasta umístěna pracoviště R a RTZ, které byly vyrobeny v 3. letecké vojskové opravně v Havlíčkově Brodě a Armádní spojovací a RTZ opravny v Praze. Vlastní zástavbu zabezpečily Letecké opravny Trenčín. L+K 7/24
V červnu 1979 vrtulník Mi-8 "0819" přeletěl do generální opravy v Maďarsku.
27.6.1979 |
Mi-8 "0820" |
mjr. Plichta Otto |
Čelákovice |
Střet s ptákem. Rozbito čelní sklo kabiny. |
Mezi lednem a dubnem 1980 byl vrtulník Mi-8 "0819" upraven pro vzdušný radiační průzkum. Létal s oběma úpravami.
Mi-8 "0820" byla předána do Prostějova.
V březnu 1983 vrtulník Mi-8 "0819" přeletěl do generální opravy v Maďarsku.
Pilot Mihálka Ludevít přišel v roce 1984.
10. v lt byla zrušena v listopadu 1985. Nově utvořený roj se stal odloučenou částí bechyňské 31. smíšené letky velení a průzkumu. Měl označení VÚ 6810/HK. V té době měl roj L-410 UVP, L-410 M a Mi-8T. Velitelem roje ustanoven mjr. Rédl Milan.
Piloti - Jaroslav Hase, Miloš Palko, Ladislav Körmöndy, PT – Jarda Falta, Rosťa ?,
Hradecký roj přešel do podřízenosti mošnovského 1. smdlp asi v roce 1987. Velitelem tohoto roje se v "mošnovské éře" stal Milan Brndiar, který z Bechyně odešel do Mošnova.