3. letecký školní pluk VÚ 3752 Trenčín

28.10.2016

3. lšp VÚ 3752 Trenčín byl zřízen k 1.10.1960 místo 32. bilp a byl podřízen LU v Košicích. Velitel mjr. Špička.

K 1.9.1960 byla v Trenčíně utvořena 2. vrtulníková letka pro potřeby 2. vojenského okruhu v Trenčíně. Letka měla ve výzbroji čtyři až pět vrtulníků Mi-1 a dva až tři Mi-4. Velitel byl pplk. Antonín Papoušek. Letka byla podřízena 3. lšp.

 22.6.1962

Mi-1 1004

kpt. Kreisel Zdeněk

?

Nepravidelný chod motoru. Přistání v Dubnici nad Váhom.

U 3. lšp se cvičili i kadeti z Indonesie. (Dušan SCHNEIDER Start povoluji!, 1996)

8.9.1962

Mi-4 0225

mjr. Abramovič František, žák Soedermanto

?

Závada hlavního hydraulického systému. Přistání do terénu.

.

14.9.1962

Mi-1 5014

kpt. Ondruš Martin, žák Lumowa

Trenčín

Otevření dveří za letu. Poškození přídavné nádrže.

.

28.2.1963

Mi-4 3114

žák Dasuky, žák Pramono, npor. Michal Hudák

U Trenčína Motor nezareagoval při vybírání autorotace. Přistání bez poškození.

27.6.1963

Mi-4 3128

kpt. Mařík Ladislav, npor. Řehounek

?

Prosednutí při přistání. Vylomení ostruhy a poškození ocasní vrtulky.

2. vrtulníková letka se osamostatnila a byla přejmenována k. 1.9.1963 na 2. spojovací letku. Velitel mjr. Kohútik.

Po reorganizaci LU na VLU 1.8.1963 zůstal v jeho podřízení do 1.9.1964, kdy byl zrušen.

Půl roku před zrušením útvaru, přišlo do Trenčína ze SSSR asi 10 nových Mi-4. Začalo intenzivní přeškolování pilotů létajících dosud na C-11 na vrtulníky. 

6.2.1964

Mi-1 1005

npor. Mihálík František

?

Vysazení motoru. Zlomení ostruhy a poškození ocasní vrtulky.

.

12.2.1964

Mi-1

mjr. Gallo Ján

?

Střet s ptáky v noci. Poškozeny dva listy.

.

10.6.1964

Mi-1 5014

kpt. Ondruš

?

Při přechodu do ART vysazení motoru. Poškození ocasní vrtulky a vylomení ostruhy.

.

4.7.1964

Mi-4 3114

kpt. Lelkeš

?

Při vzletu závada motoru. Přistání bez poškození.

K 1.9.1964 byl 3. lšp zrušen. Piloti přeškolení na Mi-4 se stali příslušníky nových vrtulníkových letek.

Zpracoval Stanislav Vystavěl.