11.12.2024
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek: LVA 1945-46, 6. ld 1946-48, LP 25 1946, LP 41 1949-50, LP 47 1950, 4. vrlt 1964-74.
3. letecké vojskové opravny VÚ 6833. Opravny patřili 10. LA. Vedoucí pplk. Hibš, kpt. Jiří John.
Prováděli předepsané práce na Mi-1, Mi-4, později Mi-8, Mi-17.
Prvním zalétávacím pilotem se stal mjr. Šusta, po reorganizaci vojskového letectva v roce 1974, to byli pplk. Borč a mjr. Cenek Robert. Po jejich odchodu do důchodu mjr. Hyspecký,
později mjr. Roh. Po odchodu ZVP Hyspeckého do důchodu se stal ZVP mjr. Markvart, dalším pilotem mjr. Roh, mjr. Kolarovský a později ještě mjr. Myslivec, palubním technikem byl mjr. Šlechta Miloslav a po jeho smrti Sedláček
Vladislav.
Prováděly se tam předepsané práce po 100 a 200 hodinách, později podle jiné terminologie revize II a III, generální opravy nikdy.
3. LVO procházely pravidelně všechny Mi-8 a Mi-17, mimo kbelských, ty si je dělali sami. Co se týče Mi-2, dělali se v Brně, ale Brno mělo piloty pouze na Il-14 a později na L-410, takže seřizování, motorové zkoušky a zálety Mi-2 jsme dělali my, piloti z Havlíčkova Brodu, Markvart, Roh a Kolarovský.
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek: 4. vrlt 1964-74, 41. spojlt 1974-85, 42. spojlt 1974-85, 52. ltvpz 1985-92, 3. vro 1987-92, 4. vro 1985-92.
V 70. letech revize č. III Mi-4.
17.1.1972 |
Mi-4 1143 1.dvlp/a |
pplk. Kovařík Jaromír, mjr. Goebel Ivan, kpt. Kovář Josef |
Prostějov |
Před dosednutím se cyklika samovolně přitáhla. Vrtulník narazil zadní částí a listy rotoru do země. Uražení ocasního nosníku. Vrtulník se na zemi 3 x otočil a zůstal stát. Nezajištěná matka čepu u hydraulického bustru. |
.
27.7.1972 |
Mi-4 8153 331.vroj |
Kubica, + Gerdhard, Kolesár |
Prostějov |
Vrtulník se samovolně při přistávání nakláněl až na 90 stupňů. Zachycení listy o zem. Dopad na pravý bok se sunutím po zemi. Podrobnosti. |
23.3.1978 z Prostějova přeletěl vrtulník Mi-8 "0819" do Hradce Králové k 10. velitelské letce. Poté bylo do vrtulníku pod krycím názvem Vlasta umístěna pracoviště R a RTZ, které byly vyrobeny v 3. letecké vojskové opravně v Havlíčkově Brodě a Armádní spojovací a RTZ opravny v Praze. Vlastní zástavbu zabezpečily Letecké opravny Trenčín. V červnu 1979 vrtulník přeletěl do generální opravy v Maďarsku. Mezi lednem a dubnem 1980 byl vrtulník Mi-8 "0819" upraven pro vzdušný radiační průzkum. V březnu 1983 vrtulník přeletěl do generální opravy v Maďarsku. L+K 7/24
Bechyňské vrtulníky létaly do opraven v 80. letech na předepsané práce B po 100 a C po 200 hodinách.
Střední opravy vrtulníků z Plzně.
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek: 52. ltvpz 1985-92, 3. vro 1987-92, 4. vro 1985-92.
V souvislosti s ukončením provozu na letišti Havlíčkův Brod se opravny přesunuly do Brna-Černovic.