47. průzkumný letecký pluk VÚ 8863 Pardubice
28.10.2016
V letech 1968 se 47. pzlp přemístil z Mladé do Pardubic.
V roce 1969 byl v Dobřanech zrušen 45. dpzlp. Pokračoval v Dobřanech jako detašovaná část - odřad 47. pzlp do roku 1985.
K 1.9.1969 měl pluk několik vrtulníků Mi-1 a Mi-4.
Velitel pluku pplk. Kvarda byl v září 1969 nahrazen pplk. Jiřím Kubů.
K 1.1.1971 se stal velitelem pluku pplk. Ing. Jozef Racko.
Přestavby vrtulníků Mi-4 na retranslační stanice pro MiG-21R (příchod v roce 1969) v LOKu. Sloužily v Pardubicích u 47. pzlp a v Bechyni u 1. vellt.
V roce 1971 byla 5. letka posílena o
roj tří-čtyř retranslačních vrtulníků Mi-4 čísel 1274, 6552 a 8150 pro předávání
průzkumných zpráv od letounů Mig-21R. Zde sloužili piloti Vladimír Osovský
- velitel roje, Jan Novák, Miroslav Vystavěl, Miroslav Bukový, Jaroslav Sejpal,
Alois Ondřej, palubní
technici Ervín Chrenko, Václav Zahradníček, Slavomír Čičko, Roman Stupka,
Jan Slapnička, Jaroslav Vítek, Milan Pacolák, a operátoři Jan Venclík, Jan
Pohl, Jan Szabo, Alois Zatloukal, radista Jiří Doležal a pozemní technik Michal Lavrovič.
Roj disponoval také Mi-1 4009 s pilotem Veselým. U pluku sloužili ještě Mi-4 čísel 1093 a 3152.
16.8.1974 Jan Novák přeplaval kanál La Manche.
47. pzlp byl k 9.5.1975 přejmenován na "Letecký pluk Klementa Gottwalda".
K 1.11.1975 byl roj retranslačních vrtulníků zrušen.
K 3.11.1977 se stal velitelem pluku mjr. Ing. Rudolf Koubek.
10.11.1981 |
Mi-1 3051 |
kpt. Břicháček Pavel |
Bechyně |
Utržení levého stabilizátoru. |
K 27.11.1981 se stal velitelem pluku mjr. Ing. Ján Mokoš.
V roce 1985 se 47. průzkumný letecký pluk přemístil z Pardubic do Hradce Králové a naopak z Hradce do Pardubic se přesídlil 30. bitevní letecký pluk.