Údržba v Brně
04.08.2016
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Černovicích: LP 7 1945-50, LP 8 1946-50, Letecká hlídka Letectva SNB 1.10.1946-47, Letecká hlídka Bezpečnostního letectva 12.12.1947-50, LP 9 1950, 3. ld 1945-50, 3. slp 1949-64, 4. ld 1950-51, 47. lp 1950-51, 34. bild 1951-58, 28. bilp 1952-58, 32. bilp 1952-54, 22. sld 1958-61, 2. sbor PVOS 1961-69, 24. vrp 1964-69, Svazarm 1964-74, VSL 1968-69, 2. velitelský roj a 2. vlt 1961-74. Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Tuřanech: 3. slp 19?-64
46. LVO byly přestěhovány z Přerova do Brna v roce 1964. Byly v podřízenosti 10. LA . Stalo se tak v souvislosti se vznikem 46. dvld. a tak "sloužila"pro opravy letounů Il-14/Av-14, ale především vrtulníků pro 12. vrp a 24. vrp.
Zalétávací pilot - pplk. Grmela Radek, později od roku 1969 pplk Miroslav Zamykal, mjr. Svatopluk Spousta, Vlastislav Školný, ...PT - ?
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Černovicích: 2. sbor PVOS 1961-69, 24. vrp 1964-69, Svazarm 1964-74, VSL 1968-69, 2. div PVOS 1969-94, 2. velitelský roj a 2. vlt 1961-74. Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Tuřanech: 8. slp 1983-90.
10.12.1969 |
Mi-1 1004 |
mjr. Spousta Svatopluk |
Černovice |
Po vzletu otáčení doleva. Utržené táhlo ovládání ocasní vrtulky. Pád. Utržení ostruhy a poškození ocasní vrtulky. Otáčení na zemi bez převrácení. |
V březnu 1970 se technický personál 1. velitelské letky z Bechyně zúčastnil školení na provádění revizí I. a II. v Plzni na Borech a v LVO Brno-Černovice. Kronika 33.
10. 4. 1973 "Úlet" z cesty na politické školení do zahraničí?
? |
Mi-1 9.slp |
Roessler, Hebelka, Petřík |
U Křižanova |
Táhlo ovládající karburátor bylo špatně zajištěno a po nějaké době se za letu samovolně rozpojilo. Podrobnosti. |
.
?.8.1983 |
Mi-4 |
? |
? |
Při vzletu zachycení rotorem o strom. Poškození okrajových oblouků. |
Revize Mi-4. Likvidace vyřazených Mi-4 v roce 1986.
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Černovicích: 2. div PVOS 1969-94, 2. div PVO 1992-94. Údržba letecké techniky útvarů a jednotek na letišti v Tuřanech: 8. slp 1983-90.
Probíhají testy nových provozních náplní, mění se např. Shell-555 za B-3V. (L+K 8/93, ATM 3/98)
19.4.1994 |
Mi-2 4526 |
Hrabica |
Mariánské údolí Brno |
Střet s dráty. |
Při reorganizaci již značně zeštíhleného českého letectva v r.1994 přechází opravna pod "Logistiku" letectva AČR, což je "vyjádřeno přečíslováním a přejmenováním" na 53. LOZ VÚ 8502.
Po vzniku Vzdušných sil AČR v létě 1997 dochází k zatím poslednímu „přečíslování“. Počáteční číslice je změněna na 3. Sloučením se 3. LVO z Havlíčkova Brodu vznikla v Brně 33 . LOZ.
Zkušební piloti ? Palubní technik - Miroslav Bělik.
Práce na Mi-24. (ATM 3/98), skupina oprav
letecké výzbroje (ATM 2/98)
Práce na Mi-17 0816 na jaře 2000.
Práce na W-3A.
20.9.2001 | Mi-24 33.zVrL | Varga, ?, ? | ? | Během přeletu z Černovic do Přerova odpadnutí palubního kulometu. |
Piloti Jiří Závěta a František Hrabica, PT Jaroslav Pluner.
Zrušeno.