Vyprávění pana Roesslera
"Já, spolu s dvojicí techniků Hebelkou a Petříkem jsem byl v brněnských
opravnách na Slatině přebrat po nějaké opravě vrtulník Mi-1. Vrtulník
byl v pořádku a na závěr přebírání jsem s ním ještě provedl přebírací zálet.
Poté jsem odstartoval k letu do Bechyně. Ani ne po hodině letu se stala tato nepředvídatelná a nepříjemná událost. Letěli jsme ve stometrové výšce, nalevo od železniční tratě.
Najednou vysadil bez jakéhokoliv varování motor vrtulníku! Lépe řečeno,
to jsem si zprvu pomyslel, ale v momentu jsem zjistil, že pouze poklesly otáčky na
volnoběh. V podstatě to však bylo jedno! Plyn nešlo přidat! Reagovala pouze
cyklika a kolektiv. Měli jsme ale obrovské štěstí. Přímo pod námi bylo
brambořiště, která se ve směru letu mírně svažovalo. To bylo dobré.
Kdyby jeho sklon byl opačný, dopadla by celá událost pravděpodobně poněkud
hůře. Horší bylo, že za jeho poslední brázdou ve směru letu byl rybníček. Naštěstí se nám
povedlo mezi řádky brambor celkem lehce dosednout a zastavit ještě před
rybníčkem. Jelikož ty řádky s brambory byly poměrně vysoké, trochu jsem
o ně obrousil zadní vrtulku. Jinak jsme sedli rovně po řádkách, trochu jsme se
zabořili a klouzali kousek dopředu. Díky tomu, že řádky byli dokonale rovné,
neměl vrtulník ani snahu se převrátit.
Po tomto měkkém přistání jsme velice snadno zjistili, aniž bychom
projevovali větší snahu se v mašině nějak hrabat, že je rozpojené táhlo
od plynové páky ke karburátoru. Proto došlo k poklesu otáček na minimum. V
dálce jsme viděli střechu hangáru křižanovského aeroklubu, a tak tam Petřík
vyrazil ohlásit naše nouzové přistání. Zavolal odtud do Bechyně. Poslali nám
vrtulník Mi-4, který sedl opodál do trávy. Přiletivší technici potvrdili námi zjištěnou
závadu na táhle, ovládajícím karburátor, které bylo při opravě v Brně špatně
zajištěno a po nějaké době se za letu samovolně rozpojilo. Vrtulník se na místě
opravil a dolétl jsem s ním do Bechyně."