Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
MAPA.
15.11.2019
od 27.12.1921 do prosince 1926.
.
4. a 5.9.1923 z letiště na poli zvaném Široké u vodojemu létaly dva letouny Aero A 15, pravděpodobně ze stavu Letecké roty 34, během cvičení 5. divize.
.
.
, , od prosince 1926 do 1939.
.
28.10.1928 slavnostně otevřen most Bechyňská duha.
.
.
.
.
.
.
.
5.6.1936 dopoledne při Dnech brannosti dvojice letadel imitovala útok na město.
V létě 1937 pilot čet. Josef Bláha a pozorovatel des-aspirant Jiří Sehnal s letounem Š 328 "B8" od Letky 2 podlétl most přes Lužnici.
19.12.1937 založení Místní skupiny MLL v Bechyni.
28.8.1938 se uskutečnil letecký den na strništi panského pole za Kamenným dvorem. Účast dvou letounů Tatra T 131, Aero A 38, Caproni Ca 100 a kluzák pana Sodomky typu Göppingen 1 Wolf. Přiletěl i nakrátko letoun Praga E 114 B Air Baby.
V neděli 11.9. 1938 se na Dubičném sešlo asi 50 plachtařů z jižních Čech. Všichni se těšili a připravovali na letecký den, naplánovaný na 25.9.1938, kterého se měli zúčastnit plachtaři z celých jižních Čech - Č. Budějovic, Jindřichova Hradce, Kamenice n. Lipou, Lišova, Tábora, Bechyně, Strakonic, Písku, Vodňan a další. Bohužel sílící agresivní politika sousedního Německa tuto akci zmařila.
Polní letiště.
29.9.1938 ze Zbraslavic přiletěla Polní letka 2.
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
Npor. Guljanič s letounem Š 328 podlétl most přes Lužnici.
7.10.1938 odlet do Zbraslavic.
.
.
.
.
Nouzový odhoz pumy z amerického bombardovacího svazu.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
.
.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
.
Od roku 1952 probíhalo vyměřování letištní plochy.
Ortofotomapa z roku 1952 a 2011(?).
16.5.1953 byla zahájena výstavba betonové dráhy o rozměrech 2 000 x 60 m.
Ještě na nedokončeném letišti byl zahájen letecký provoz v prosinci 1954 nejprve s cvičnými letouny C-2 od 9. slp a 19. slp z Českých Budějovic a postupně i s letouny MiG-15.
V květnu 1955 se na nové letiště přestěhoval 19. slp z Českých Budějovic.
Pravidelný letecký provoz letouny C-2 a MiG-15 od 9. slp a 19. slp.
Koncem roku dostavěn hangár č. 1.
V roce 1956 dostavěn hangár č. 2, dokončeny pojížděcí dráhy a stojánky letadel.
Zahájena stavba budov "T" pro pluk a zabezpečující útvary.
15.9.1957 se 9. slp z Českých Budějovic přestěhoval do Bechyně. Umístěn byl v hangáru č. 2.