Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Bechyně Bechin

MAPA.

15.11.2019

od 27.12.1921 do prosince 1926.


.


4. a 5.9.1923 z letiště na poli zvaném Široké u vodojemu létaly dva letouny Aero A 15, pravděpodobně ze stavu Letecké roty 34, během cvičení 5. divize.


.


.


, , od prosince 1926 do 1939.


.


28.10.1928 slavnostně otevřen most Bechyňská duha.


.


.


.


.


.


.


.


5.6.1936 dopoledne při Dnech brannosti dvojice letadel imitovala útok na město.


V létě 1937 pilot čet. Josef Bláha a pozorovatel des-aspirant Jiří Sehnal s letounem Š 328 "B8" od Letky 2 podlétl most přes Lužnici.

19.12.1937 založení Místní skupiny MLL v Bechyni.


28.8.1938 se uskutečnil letecký den na strništi panského pole za Kamenným dvorem. Účast dvou letounů Tatra T 131, Aero A 38, Caproni Ca 100 a kluzák pana Sodomky typu Göppingen 1 Wolf. Přiletěl i nakrátko letoun Praga E 114 B Air Baby.

V neděli 11.9. 1938 se na Dubičném sešlo asi 50 plachtařů z jižních Čech. Všichni se těšili a připravovali na letecký den, naplánovaný na 25.9.1938, kterého se měli zúčastnit plachtaři z celých jižních Čech - Č. Budějovic, Jindřichova Hradce, Kamenice n. Lipou, Lišova, Tábora, Bechyně, Strakonic, Písku, Vodňan a další. Bohužel sílící agresivní politika sousedního Německa tuto akci zmařila. 

Polní letiště.

29.9.1938 ze Zbraslavic přiletěla Polní letka 2.

----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------

Npor. Guljanič s letounem Š 328 podlétl most přes Lužnici.

7.10.1938 odlet do Zbraslavic.



.


.


.


.


Nouzový odhoz pumy z amerického bombardovacího svazu. 


------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----


.


.


---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------


.


--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------


.


Od roku 1952 probíhalo vyměřování letištní plochy.

Ortofotomapa z roku 1952 a 2011(?).


16.5.1953 byla zahájena výstavba betonové dráhy o rozměrech 2 000 x 60 m.


Ještě na nedokončeném letišti byl zahájen letecký provoz v prosinci 1954 nejprve s cvičnými letouny C-2 od 9. slp a 19. slp z Českých Budějovic a postupně i s letouny MiG-15.


V květnu 1955 se na nové letiště přestěhoval 19. slp z Českých Budějovic.

Pravidelný letecký provoz letouny C-2 a MiG-15 od 9. slp a 19. slp.

Koncem roku dostavěn hangár č. 1.


V roce 1956 dostavěn hangár č. 2, dokončeny pojížděcí dráhy a stojánky letadel.

Zahájena stavba budov "T" pro pluk a zabezpečující útvary.


15.9.1957 se 9. slp z Českých Budějovic přestěhoval do Bechyně. Umístěn byl v hangáru č. 2.