MAPA.
23.05.2025
,
,
od prosince 1926 do 1939.
.
.
.
.
.
V letech 1932-34 (?) bylo vybudováno pomocné vojenské letiště pro účely střelnice: Dělostřelecká střelnice Brdy – Výcvikový tábor Jince.
Rozměry 370 x 640 m. Hangár a skladové prostory. Svažuje se k jižní straně.
12.7.1932 pilot Jaroslav Doktor a pozorovatel Havlík rozbili při přistání letoun Ab 111.54 "D7" od Letky 2. V pozadí je vidět vršek plotu továrny západně letiště.
.
.
Avro 671 (Cierva) C.30A
OK-IEA (od 10.10.1935) (v. č.
744) (ex. G-ACXV). Vojenský
technický a letecký ústav VTLÚ v
Letňanech, II.
odbor si tento vírník zapůjčil v červnu 1935, kdy se zkoušela spolupráce
s dělostřelci na letišti v Borku. Dostal označení "S8". (L+K
21/76)
6.6.1935 pilot škpt. Karel Brázda havaroval C.30A "S8" během přistání v Letňanech.
.
16.5-11.6.1937 měla Letka 1 se čtyřmi letouny Š 328 detašmán na Borku. Velitel por. Kašlík.
V květnu 1938 sem létaly letouny od Letky 11 z Jenče.
23.7.1938 se zabil npor. Miloš Rys na letounu Letov Š 328.142 od Letky 11. Skluz po křídle v zatáčce po vzletu. Letecká badatelna.
1.8.1938
,
.
Feldflugplatz Zbirow.
14.9.1938 přiletěla Letka 4.
25.9.1938 zařazena do Mobilisačního tělesa 601 jako 601-A-4. Polní letka 4, velitel kpt. let. Jan Bílek, 12 letounů Š.328. Krycí jméno "Bohdan".
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
22.10.1938 Polní letka 4 odletěla do Kbel.
Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Letiště sloužící potřebám leteckých střelnic. Jsou to Borek, Kamenice nad Cirochou, Humenné - Jovsa, Plavecké Podhradie A, Plavecké Podhradie B, Rachov.
Pravděpodobně letiště Borek nevyhovovalo, proto v sousedství se mělo vybudovat nové letiště Hořovice pro potřeby střelnice.
Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Letiště, které se po provedené revisi programu dobudovávají, jakožto nezbytně nutná. Letiště určená pro potřebu leteckých střelnic. Jsou to Milovice II, Milovice III, Hořovice, Studnice. Letiště Milovice II a Milovice III jsou na pozemcích vlastní střelnice.
.
.
.
V roce 1942 bylo dostavěno betonové letiště vedle cílové plochy Jordán na vojenské střelnici.
Hangár se demontoval a odvezl. Kdy?
.
7.7.1944 průzkum jihoafrickým Mosquitem od No. 60 Squadron, SAAF.
Přílet pilotů od Flugzeugüberführungsgeschwader 1 se stíhačkami Bf 109 z továren?
29.10.1944 v 16.48 hod. dvojice britských letounů Mosquito Mk. VI od No. 515 Squadron RAF ze základny St. Dizier podnikly po čtyřech útocích na asi dvanáct letounů Bf 109. Bylo to letiště Borek? MAPA. Byly to letouny pro přeškolení bombardovacích pilotů na stíhací piloty na letišti Plzeň-Skvrňany nebo Praha-Ruzyně? MAPA.
F/Lt Frederick T. L´Amie a navigátor F/O John W. Smith na Mosquitu Mk.VI "PZ344" a "3P-E" zničili tři a poškodili dva stroje.
P/O Terry A. Groves, DFC a navigátor F/Sgt R. B. Dockeray, DFM na Mosquitu Mk. VI "PZ217" a "3P-K" zničili tři a poškodili tři stroje.
28.4.1945 zde z obavy před hloubkaři přistálo německé letadlo asi z Plzně.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Našli se tu trosky letadel?
1.6.1945 byla zřízena Velitelství leteckých oblastí 1 až 3 a do jejich působnosti byla zahrnuta letiště. Letecká oblast 2 - Borek u Zbirohu, České Budějovice, Čáslav, Havlíčkův Brod, Heřmanův Městec, Cheb, Chrudim, Jiřičky - Senožaty, Klatovy, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Plzeň, Přibyslav, Skuteč, Zbraslavice.
Ortofotomapa 1946. Hangár již odvezen. Kdy? Zůstala tam cosi jako bouda.
.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
Ortofotomapa 1951. Už i bouda je pryč.