20.10.2022
MAPA.
2.9.1894 vzlétli vzduchoplavci Hůlka s Wandasem v balonu Ressel z pražského Výstaviště se záměrem doletět co nejdál. Vlétli ale do mraku, ochladilo se a byli rádi, že přistáli u Kutné Hory.
5.5.1912 veřejný vzlet Evžena Čihák v Kutné Hoře.
.
od února 1914
od října 1914
.
od listopadu 1916
.
od konce července 1918
od 1.11.1918 do 27.11.1918.
od 27.11.1918 do 1919.
1919-27.12.1921.
.
od 27.12.1921 do prosince
1926.
.
.
.
.
,
,
od prosince 1926 do 1939.
.
.
.
1930
.
.
.
Od roku 1934 budování letiště na vojenském cvičišti v Kutné Hoře.
Od roku 1934 stavba větroně Praha plachtaři z Kutné Hory. Plány stály 480 Kč i s licenčním poplatkem.
Od roku 1935 stavba dvojmístného kluzáku EL 2 M Šedý vlk.
.
Pomocné vojenské letiště. Rozměry 320 x 360 m. Hangár. Od kdy?
1.7.1938 ortofotomapa.
12.7.1938 v 15.20 hod. přistál vojín Heinz Eisner s letounem Fw 44 D-EOKI.
Armádní obrana proti letadlům AOPL. Podrobnosti.
Rota VKPL 15 s 2 cm VKPL vz.36 - Kutná Hora (SV I. armády).
27.9.1938 vzniklo Velitelství letectva I. armády ve stavu Mobilizačního tělesa 102 jako součást mobilizovaného útvaru 102-A-1. Krycí jméno Havlíček. Funkci velitele letectva zastával brigádní generál Karel Janoušek. Ve věcech odborných podléhalo veliteli Velitelství letectva hlavního velitelství a od 14.10.1938 přednostovi III. odboru (leteckého) ministerstva, ve věcech ostatních podléhalo veliteli I. armády.
27.9.1938 z Hradce Králové se přesunula Kurýrní letka 101.
27.9.1938 z Hradce Králové se přesunula Polní povětrnostní stanice 1.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
17.10.1938 se Polní povětrnostní stanice 1 přesunula do Hradce Králové.
19.10.1938 se Velitelství letectva I. armády přesunulo do Prahy.
19.10.1938 se Kurýrní letka 101 přesunula do Ruzyně.
Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Vojenská pomocná letiště a současně vojenská cvičiště. Jsou to Čtyři Dvory, Vysoké Mýto, Prostějov III, Klatovy, Bohdaneč, Josefov, Čáslav, Přelouč, Dašice, Nový Hradec Králové, Mladá Boleslav, Kutná Hora, Turnov, Nový Bydžov, Bzenec, Kroměříž, Plzeň-Bory, Terezín, Jindřichův Hradec.
.
.
.
.
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice výrobce letadlových motorů měla pobočný provoz v Kutné Hoře.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
.
1.6.1947 ortofotomapa. Kde bylo nové letiště?
V roce 1947 homologováno letiště Kutná Hora s jedním hangárem a plochou 1 000 x 400 m.
Kutnohorský plachtaři létali na letišti ve Zbraslavicích, kde byly lepší podmínky. Od kdy?
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
.
V roce 1952 u Chotusic zahájení výstavby betonového letiště Čáslav. Letiště Kutná hora zrušeno kdy?