12.07.2019
Na konci roku 1994 se přestěhoval 11. vrp z Dobřan a 51. vrp z Prostějova (L+K 3/95) do Přerova, kde byla založena 1.12.1994 33. základna vrtulníkového letectva. Velitel plk.Ing. Čajka Vladimír. Základna patřila pod 3. sbor TL.
331. letka bojových vrtulníků s vrtulníky Mi-24 a 332. letka dopravních a spec. vrtulníků s vrtulníky Mi-2, Mi-8, Mi-9 a Mi-17 (včetně roje SAR).
Mi-2: 0240, 0241, 0712, 0714, 0715, 2508, 2509, 3302, 4526, 5432, 7740, 7742, 7743, 8214, 8218, 8747, 8749, 9427, 9428 a 9429. Mi-8: 7522 a 7523. Mi-9: 0001 Mi-17: 0801, 0802, 0804, 0806, 0810, 0813, 0814, 0815, 0816, 0818, 0819, 0832, 0835, 0836, 0837, 0838 a 0839. Mi-24D: 0102, 0103, 0140, 0142, 0146, 0147, 0151, 0214, 0216, 0217, 0218, 0219, 0220, 0221, 4010 a 4011. Mi-24V: 0701, 0702, 0703, 0705, 0709, 0710, 0788, 0789, 0790, 0812, 0815, 0816, 0834, 0835, 0836, 0837, 0838, 0839 a 0928. Mi-24DU: 6050.
V Líních zůstal 6. hotovostní roj Mi-24V s velitelem mjr. Schejbalem, který později se přesunul též do Přerova a středisko VLZS Kryštof 7 se střediskem SAR pod velením pplk. Jogla.(L+K 26/93)
12.-14.5. CIAF 1995 v Hradci Králové.
20.-21.5 SIAD 1995 v Bratislavě
25.5. - letecký den, pořádaný na francouzské základně transportního letectva Orleans-Bricy.
31.5.1995 |
Mi-24 0214 |
Podolský, Špaček, Furda |
Přerov |
Vysazení hlavního hydraulického systému. |
1.6. Völkel v Nizozemí.
4.6. Aviatická pouť 1995 Pardubice.
Memorial Air Show 1995 v Roudnici nad Labem.
7.6.1995 |
Mi-24 0142 |
Maťašovský, Macura, Tóth |
Přerov |
Závada na vypouštění podvozku. |
.
13.6.1995 |
Mi-24 0142 |
Pospíchal, Masařík, Janeček |
Přerov |
Závada na vypouštění podvozku. |
15.6.1995 |
Mi-2 9428 |
Srnec, Ambróž, Pospíchal |
Přerov |
Střet s ptákem. |
.
19.6.1995 |
Mi-24 0218 |
Borsicský, Šejban, Petržela |
? |
Pokles tlaku oleje v motoru na 0. Vada ukazatele. |
.
21.6.1995 |
Mi-24 0220 |
Kolompár, Zapletal, Petržela |
? |
Pokles tlaku oleje v hlavním reduktoru. |
.
28.6.1995 |
Mi-24 0216 |
Vavřička, Berčík, Janeček |
Přerov |
Neúplné zasunutí podvozku po vzletu. |
15. a 16.7. Flug-show v jihorakouském Klagenfurtu.
International Air Tatoo ´95, 22.-23.7., Mi-24 ve
Fairfordu. (L+K 18,19/95)
29. a 30.7. Sanicole v Belgii.
10.8.1995 |
Mi-17 0837 |
Jenčík, Papš, Křižan |
U Rousínova |
Střet s ptákem. přistání v Rousínově. |
3.9. Líně.
5.9.1995 |
Mi-2 2508 |
Havala, Súkup |
? |
Zvýšení teploty oleje hlavního reduktoru. Přistání do terénu. |
9.-10.9. Pisa v Itálii.
12.9.1995 |
Mi-24 0214 |
Hanyk, Juračka, Medzihradský |
Přerov |
Závada na vypouštění podvozku. Podrobnosti. |
.
14.9.1995 |
Mi-2 8218 |
Mede |
? |
Pokles otáček rotoru na ukazateli na 25 %. |
Biggin Hill v Spojeném království.
21.9.1995 |
Mi-24 0102 |
Vavřička, Šajban, Linhart R. |
U Prostějova |
Střet s ptákem. |
.
26.9.1995 |
Mi-24 0702 |
Jindrák, Juračka, Pavlovic |
U Obrataně |
Střet s ptákem. Přistání v Pacově. |
20.10. Přerov.
7.11.1995 |
Mi-24 6050 |
Kostelník, Babinec, Tisoň, Šebesta |
? |
Nezvyklý hluk a nárůst teploty hlavního reduktoru. |
.
15.11.1995 |
Mi-24 4010 |
Šuta M., Novák P., Synek, Pírek |
? |
Závada hydraulického systému. |
.
6.12.1995 |
Mi-24 0221 |
Hurčík, Vaniš, Pospíšil |
? |
Vysazení pomocného hydraulického systému. |
.
20.12.1995 |
Mi-2 8214 |
Dědoch, Sikora, Klinger |
? |
Závada pravého motoru. Přistání. |
Sezona 1995 byla nejúspěšnější v dosavadní historii týmu a dosažené úspěchy asi již nikdy nebudou překonány. (L+K 4,8/96) HINDS Czech Air Force Display Team Historie předvádění Mi-24.
Air Fete ´96, 25.-26.5.1996, Mi-24 v Mildenhallu.
Pardubice
Náměšť nad Oslavou. Nácvik 14.6.1996. Mi-24V 0705 ,
a 0702
.
Po čtyřech letech první střelby (20.6.1996) na střelnici Libavá. (L+K
8/97)
CIAF 1996 v Hradci Králové 29. - 30.6.1996. Přerovská Mi-24V 0703 s posádkou Valach, Martínek, Babinec, Mi-24V 0705 Mirohna, Berčík, Janeček, Mi-24V 0702 Šebesta, Pecha, Horák a Mi-24V 0710 Chromý, Valvoda, Pavlovič. Mi-17 0835 s posádkou Jenčík, Pacovský, Omelka.
International Air Tattoo ´96, 20.-21.7., Mi-24 ve Fairfordu.
Návštěva třech Mi-24 v Ambri ve Švýcarsku. (AR 60)
Jihlava
Otevřený dopis od létajícího personálu prezidentu republiky a poslancům, kde upozorňují na zoufalý stav letectva a na svoji nedůvěru ve své nadřízené. (L+K 26/96, 3/97)
23.8.1996 začalo první bojové nasazení vrtulníků Armády ČR v rámci mise IFOR. Dvě Mi-17 se třemi posádkami pod velením pplk. Dočekala odletěly do Bosaňské Krupy.Mise skončila 27.9.1996. IFOR-SFOR.
K 8.10.1996 armáda převzala nové vrtulníky PZL W-3A Sokol (celkem 11
kusů, z toho dva ve verzi LZS). (L+K 19,20/96, ATM
12/96)
Koncem roku 1996 byl zrušen Display team 1993-1996.
Dnem 1.1.1997 byl reorganizován systém obrany vzdušného prostoru a tak stíhací
Mi-24 v Líních a Přerově skončily. (L+K
1/97)
Základna přešla v roce 1997 pod VVzS.
Téma - budoucnost vojskového letectva, není na pořadu dne, ale dobrý nástin
pomůže, např. článek
(L+K 19,20,21/97). Smíšená posádka Mi-24V. (L+K
25-26/97)
332. letka Přerov dostala z LOKu po generální opravě modifikovanou Mi-17 pro SFOR (0838). (L+K 14/97) Mi-17 pro SFOR
V září 1997 se 331. letka bojových vrtulníků rozdělila na 331. a 332. ltbvr. 332. letka dopravních a spec. vrtulníků se rozdělila na 333. (Mi-8PPA, Mi-9 a Mi-17) a 334. vrlt. (Mi-2, Mi-17 a W-3A).
8.1.1998 |
Mi-17 0802 |
Balek, Grutman, Omelka, 21 vojáků |
Bosanská Krupa, Bosna |
Závada transmise při startu. Otáčení a pád z výšky asi 35 m. Podrobnosti. |
Armáda nakoupila staré listy nosných rotorů pro vrtulníky Mi-24 se zfalšovanými
výrobními čísly. (L+K 18/98)
4.-5. 6. Celje ve Slovinsku. Mi-24 s mjr. Špačkem.
Bodensee Air show - Altenrhein Švýcarsko. Mi-24 s mjr. Novákem.
V. CIAF 98 Hradec Králové 29.-30.8.
Mi-24 s mjr. Novákem a druhý den s mjr. Špačkem. Nově nastříkaný tygr
.
24.-25.8.1998 Letecký den velitele vzdušných sil AČR v Brně-Tuřanech. 10 sec
do srážky .
24.8.1998 |
Mi-24V |
Mirohna, ?, ? |
Tuřany |
Srážka ve skupině. Očesání koncových oblouků. |
24.5.1998 |
Mi-24V |
Šebesta, ?, ? |
Tuřany |
Srážka ve skupině. Očesání koncových oblouků. |
V září Kleine Brogel v Belgii. Mi-24 s mjr. Špačkem.
(L+K 23/98)V září Ambri ve Švýcarsku. Mi-24 s mjr. Šebestou.
V září Košice. Mi-24 s mjr. Valachem.
(L+K 24/98)
10.11.1998 |
Mi-24V 0928 |
+ Chromý, + Josza, + Cihlář, + Hurčík |
Slatinice u Olomouce |
Přelet v noci za špatného počasí. Vysazení umělých horizontů. Nezvládnutí letu podle zbývajících přístrojů. Přechod do spirály a náraz do země. (L+K 2/99) Záznam SSR. Podrobnosti. |
V Přerově vzniklo od 1.1.1999 detašované pracoviště letky letecké služby pátrání a záchrany Plzeň - Líně s vrtulníkem W-3A Sokol. 334. vrlt. (Mi-2, Mi-17 a W-3A) byla zrušena. Vrtulníky Mi-2 byly předány do Pardubic k 34. zŠL.
V Přerově se vyčleňují čtyři Mi-17 pro síly okamžité reakce NATO (mobilní
síly AMF(L) (ATM 3/99, Reflex 10)
Plánuje se modernizace vrtulníků Mi-24.(ATM 3/99)
12.3.1999 Česko vstoupilo do NATO.