04.11.2019
* 3.11.1941. Kvalifikace: na UL letounech jako instruktor a na UL vrtulnících jako instruktor, inspektor a zkušební pilot. Sportovní pilot letouny 1962, výsadky 1963, vleky 1971, instruktor 1972, radiotelefonista 1974, sportovní pilot vrtulníky 1971, obchodní pilot letouny 1975, obchodní pilot vrtulníky 1977, instruktor vrtulníky 1980, zkušební lety 1987, noční lety LZS 1988, angličtina 1991. 1037 seskoků padákem, instruktor I. třídy. Nalétáno (mimo ultralightů) na letounech 448.13, vrtulnících 6003.12. Celkem 6451 hod 25 min.
1968 Svazarm Hořice, vrtulníky HC-102
a
Mi-1
.
Na vojně v Pardubicích v letech 1972 - 1976 jako pilot vrtulníků Mi-1 létající ve dne i v noci.
1977 SLOV-AIR, vrtulník Mi-2, LCHČ ,
.
1989 SLOV-AIR, Mi-2, zahájení provozu LZS v Ostravě
1990 SLOV-AIR, Mi-2, zahájení provozu LZS v Mariánských Lázních
1991 duben, SLOV-AIR, Francie, přeškolení na
vrtulník AS 350 B 2 Ecureuil ,
.
1991 listopad, BEL-AIR, USA, přeškolení na
Bell 206L-3
Založení společnosti ULTRALIGHT HELICOPTERS,
s.r.o.
1994 Bassano Itálie, přeškolení na Dragon
Fly 333
1994 Praha, zapůjčený BK 117 D-HIMV
1995 Dnem 22.2.1995 byl povolen zkušební provoz ultralehkých vrtulníků (do konce roku) s typem Dragon Fly 333 OK-AHA01. Inspektorem provozu a inspektorem technikem byl jmenován pan Otto Zemek
V pátek 10.3.1995 byl na letišti Hosín
zahájen provoz. (L+K
10/9) ,
,
,
.
1996 Mini 500 (v Monte Carlu ) .
Dovoz a smontování ultralehkého vrtulníku Ultrasport
331.
,
,
.
1997 AIR-TRANSA, vrtulník Mi-8
1997 LZS Plzeň, AEROCENTRUM, vrtulník
Bell 222UT ,
Mi-2
.
1997 Taiwan, přeškolení na Ultrasportu 496
,
,
2000 AEROCENTRUM - vápnění s Mi-8
2002 přeškolení na vrtulník CH-7 Kompress
2003 Zálet ultralehkého vrtulníku Ultrasport 496
firmy ROGI,
k.s. na letišti v Benešově 10.3. ,
,
.
2006 Zálet vrtulníku RotorWay
EXEC 162F v listopadu 2006 .
2007 Dvoumístný ultralehký vrtulník
NOTAR KR-1 pana Josefa Króla, AIR HOBBY - Kostelní 123 Kaplice 382 41. ,
,
,
.
Pan Król a zalétávač pan Zemek 31.7.2007.
2007 přeškolení na vrtulník Robinson R22
Hosín 25.4.2009.
2008 vyzkoušení si vrtulníku
Dragonfly typ 334 v Itálii
2008 přeškolení na Safari Helicopter
v USA .
Zabil se s ním 14.5.2012.
Od 13.5.2011 létá u nás pan Klásek s vrtulníčkem
Innovator Mosquito XEL Helicopter OK-PHA-052.
Otto Zemek při záletu.
Závěrečná zpráva nehody 14.5.2012.