Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Bell 206L-3 LongRanger III. a L-4 LongRanger IV.

01.03.2018

Firma CAR Car Auto Rent si pronajala v roce 1990 od MHS Helicopter - Flugservice vrtulník Bell 206L D-HHOO. Po dvouměsíčním provozu ho vrátila pro administrativní potíže.

Od 28.4.1991 se v Praze, Ostravě (1.5.), Bratislavě, Nových Zámcích, B. Bystrici a v Popradě předváděl vrtulník Bell 206L3 Long Ranger D-HIBS.

../lzs/helo3029.jpg (1196770 bytes) Předvádění 1.5.1991 v Ostravě. Foto Martin Vavroš.

helo799.jpg (38995 bytes)Firma BEL-AIR, s.r.o. ve dnech 15.-19.11.1991 zajistila přeškolení na Bella 206L-3 ve Forth Worth. V Bratislavě v březnu 1992 zdokonalovací výcvik na Bell 206L-3 C-FLWC (OK-WIO).

Od 12.4.1992 OK-WIO využíván pro LZS v Ostravě (Kryštof 5) a OK-WIP byl na Slovensku - od 12.4. stanoviště Bánská Bystryca a Bratislava.

27.5.1992 převzala firma ALFA - HELIKOPTER, spol. s r. o. vrtulník Bell 206L-3 OK-WIR. Sloužil většinou na stanici LZS Olomouc. lzs/helo3023.jpg (1082473 bytes) V červnu 1994 na starém heliportu v Olomouci. Foto Martin Vavroš.

Od 25.3.93 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. další vrtulník Bell 206L-3 OK-XIS. helo84.JPG (120842 bytes), helo835.JPG (23751 bytes), helo598.JPG (23668 bytes). Sloužil většinou na stanici LZS Brno.

V roce 1994 přichází k ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. nový typ Bell 206L-4 OK-YIP helo94.JPG (60548 bytes). Sloužil většinou na stanici LZS Jihlava.

Bell 206L-3 OK-WIR na Air Ambulance Show 2000 lzs/helo793.jpg (42142 bytes).

Na konci roku 2001 vznikla nová firma HELIWORK CZ, s. r. o., která se odštěpila od ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Ta převzala vrtulník Bell 206L-3 OK-XIS.

helo1553.jpg (57708 bytes) Hosín 24.4.2003 a pilot Jaromír Krestýn.

Vrtulník Bell 206L-3 OK-WIR firma ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. prodala na jaře 2004. Firma se k 7.5.2004 přejmenovala na ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o.

Vrtulník Bell 206L-4 OK-YIP firma ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o. prodala v létě 2005.

Vrtulník Bell 206L-3 OK-XIS  firma HELIWORK CZ, s.r.o. prodala na jaře 2006.

Od 25.2.2016 firma LPS, letecké práce a služby, s.r.o. provozovala vrtulník Bell 206L-3 OK-BWR.

 

Odkazy: L+K 21/78, 12,17/91, 12,17/92, 4/93, 10/94 - L-4

 

Technické údaje:

Vývoj :

První vzlet 1974

Motor :

Allison 250-C20 o 294 kW (400 shp), C20B o 308 kW

Rotor :

Levotočivý o průměru 11,28 m, dvoulistý

Vrtulka :

Tlačná, dvoulistá

G / G max

859 kg / 1882 kg

Osádka :

Pilot + 5 cestující

Spotřeba :

140 l/hod JET A1-L

Použití :

Víceúčelový

LZS

Na palubu se vejde jeden ležící pacient, stísněný prostor pro ošetřování

 

Seznam kusů provozovaných u nás

Bell 206L-3

OK-TIT (v. č. 51239) (ex. TC-HTH, N2271M), OK-TIT, N62510, 4X-BJL

OK-WIO (v. č. 51541) (ex. C-FLWC), OK-WIO od 4.6.1992 Bel-air, OM-WIO, N210PH)

OK-WIP (v. č. 51542) (ex. C-FLWE), OK-WIP Bel-air, OM-WIP, N42EA, (N420PH), N42EA

OK-WIR (v. č. 51511) (ex. C-FLSV), OK-WIR od 4.6.1992 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do 1.3.2004, N 199TB

OK-XIS (v. č. 51602) (ex. N5129G), OK-XIS od 25.3.1993 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. , HELIWORK CZ, s.r.o., od 2006 C-GSHW Kanada

OK-BWR (v. č. 51112) od 25.2.2016 LPS, letecké práce a služby, s.r.o., od 2017 UNILEASING a. s., provozuje KTS servis s. r. o.

 

Bell 206L-4

OK-YIP (v. č. 52068) (ex. N2137P), OK-YIP od 6.4.1994 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do léta 2005