Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
29.04.2020
Firma CAR Car Auto Rent si pronajala v roce 1990 od MHS Helicopter - Flugservice vrtulník Bell 206L D-HHOO. Po dvouměsíčním provozu ho vrátila pro administrativní potíže.
Od 28.4.1991 se v Praze, Ostravě (1.5.), Bratislavě, Nových Zámcích, B. Bystrici a v Popradě předváděl vrtulník Bell 206L3 Long Ranger D-HIBS.
Předvádění 1.5.1991 v Ostravě. Foto Martin Vavroš.
Firma
BEL-AIR, s.r.o. ve dnech 15.-19.11.1991 zajistila přeškolení
na Bella 206L-3 ve Forth Worth. V Bratislavě v březnu 1992 zdokonalovací výcvik
na Bell 206L-3 C-FLWC (OK-WIO).
Od 12.4.1992 OK-WIO využíván pro LZS v Ostravě (Kryštof 5) a OK-WIP byl na Slovensku - od 12.4. stanoviště Bánská Bystryca a Bratislava.
27.5.1992 převzala firma ALFA
- HELIKOPTER, spol. s r. o. vrtulník Bell 206L-3 OK-WIR. Sloužil většinou
na stanici LZS Olomouc.
V červnu 1994 na starém heliportu v Olomouci.
Foto Martin Vavroš.
Od 25.3.93 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. další vrtulník Bell 206L-3
OK-XIS. ,
,
.
Sloužil většinou na stanici LZS Brno.
V
roce 1994 přichází k ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. nový typ Bell 206L-4 OK-YIP .
Sloužil většinou na stanici LZS Jihlava.
Bell 206L-3 OK-WIR na Air Ambulance Show 2000
.
Na konci roku 2001 vznikla nová firma HELIWORK CZ, s. r. o., která se odštěpila od ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Ta převzala vrtulník Bell 206L-3 OK-XIS.
Hosín 24.4.2003 a pilot Jaromír Krestýn.
Vrtulník Bell 206L-3 OK-WIR firma ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. prodala na jaře 2004. Firma se k 7.5.2004 přejmenovala na ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o.
Vrtulník Bell 206L-4 OK-YIP firma ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o. prodala v létě 2005.
Vrtulník Bell 206L-3 OK-XIS firma HELIWORK CZ, s.r.o. prodala na jaře 2006.
Od 25.2.2016 firma LPS, letecké práce a služby, s.r.o. provozovala vrtulník Bell 206L-3 OK-BWR.
Odkazy: L+K 21/78, 12,17/91, 12,17/92, 4/93, 10/94 - L-4
Technické údaje:
Vývoj : |
První vzlet 1974 |
Motor : |
Allison 250-C20 o 294 kW (400 shp), C20B o 308 kW |
Rotor : |
Levotočivý o průměru 11,28 m, dvoulistý |
Vrtulka : |
Tlačná, dvoulistá |
G / G max |
859 kg / 1882 kg |
Osádka : |
Pilot + 5 cestující |
Spotřeba : |
140 l/hod JET A1-L |
Použití : |
Víceúčelový |
LZS |
Na palubu se vejde jeden ležící pacient, stísněný prostor pro ošetřování |
Seznam kusů provozovaných u nás
Bell 206L-3
OK-TIT (v. č. 51239) (ex. TC-HTH, N2271M), OK-TIT, N62510, 4X-BJL
OK-WIO (v. č. 51541) (ex. C-FLWC), OK-WIO od 4.6.1992 Bel-air, OM-WIO, N210PH)
OK-WIP (v. č. 51542) (ex. C-FLWE), OK-WIP Bel-air, OM-WIP, N42EA, (N420PH), N42EA
OK-WIR (v. č. 51511) (ex. C-FLSV), OK-WIR od 4.6.1992 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do 1.3.2004, N 199TB
OK-XIS (v. č. 51602) (ex. N5129G), OK-XIS od 25.3.1993 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. , HELIWORK CZ, s.r.o., od 2006 C-GSHW Kanada
OK-BWR (v. č. 51112) od 25.2.2016 LPS, letecké práce a služby, s.r.o., od 2017 UNILEASING a. s., provozuje KTS servis s. r. o.
OK-DEN (v. č. 51497) od 19.8.2019 KTS servis s. r. o. od 15.4.2020 provozuje Heli4U s. r. o.
Bell 206L-4
OK-YIP (v. č. 52068) (ex. N2137P), OK-YIP od 6.4.1994 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do léta 2005