04.11.2019
Pan
Petr Kunc (firma Helicopter Pilot, s.r.o. od Jičína) navázal kontakt s výrobcem
vrtulníku Elisport o dealerství ale nakonec v létě 2000 dovezl stavebnici ultralehkého
vrtulníku CH-7 Kompress pan
Brumar (firma MAMBA AIR, s.r.o.)
První smontovaný kus dostal registrační značku OK-FHA 01.
Pan Karel Svoboda koupil dva CH-7 v roce 2001.
V roce 2001 VTÚPV ve Vyškově zakoupil vrtulník
CH-7 Kompress OK-GHA 05 ke zkouškám jako Průzkumný a monitorovací komplet
OKO. Vrtulník pilotoval Petr Novák. ,
,
. Účast při povodních 2002.
Se zánikem ústavu vrtulník koupil zpátky pan Brumar i s kompletním přenosem
obrazu v reálném čase za směšnou cenu!!!
OK-GHA 02 na letišti AirCon v Miroslavi u Znojma dna 1.10.2002. Foto Michal Mechy Eliáš
http://mechy.paraglide.cz
OK-HHA 07 - TL
Ultralight
Air Ambulance 2003, 16.5. 2003.
Letiště Kramolín kousek od Třeboně dne 12.10.2003. Nad krásnou
jihočeskou krajinou létal Milan Kubáň se svým Kompressem OK-HHA 06. ,
.
OK-FHA 01
a OK-GHA 05
na Helicoptershow 14.5.2005 v Hradci Králové.
Firma MAMBA AIR, s.r.o. smontovala již deset kusů vrtulníku CH-7 Kompress. Aby mohla montovat další kusy musela LAA certifikovat tento vrtulník. 18.7.2005 technická komise LAA ČR schválila vydání Typového průkazu č. ULL-03/2005 ultralehkému vrtulníku CH-7 Kompress. Tímto bylo ověřeno a potvrzeno, že vrtulník odpovídá aplikovatelným bodům předpisu JAR 27. (Odborný oponent ing. Jan Námisňák vydal oponentní posudek s doporučením vydat Ověření Typového průkazu.) Pilot 10/2005
Bohuňovice 7.9.2005. OK-GHA 02 ,
OK-HHA 07, OK-GHA 05 a OK-FHA 01
.
Firma FLY FOR FUN
s.r.o. na letišti Sazená zahájila v zimě 2006 provoz vrtulníku CH-7
Kompress OK-IHA 08 .
CH-7 Kompress OK-LHA 15 v Bohuňovicích vystrojen pro noční
provoz.
Podrobnosti na HANS
AIR NEWS.
Nad Českem krouží falešný policejní vrtulník.
CH-7 Kompress OK-NHA 31
na letišti v Kolíně v létě 2009.
CH-7 Cobra OK-OHA
v srpnu 213 na letišti v Olomouci.
CH-7 Kompress OK-NHA 37 ve Stichovicích 28.9.2013.
Modernizovaný vrtulník CH-7 Charlie.
Technické údaje:
Vývoj : |
První vzlet 1998 |
Motor : |
Rotax 914 Turbo 4 o výkonu 86 kW |
Rotor : |
Dvoulistý levotočivý o průměru 6,3 m |
Vrtulka : |
Dvoulistá tlačná |
G / G max |
245 kg / 450 kg |
Posádka : |
Pilot + 1 trpaslík |
Spotřeba : |
20-30 l/hod Naturalu |
Použití : |
Výcvik, rekreační létání. |
Odkazy: