Eurocopter BK 117 B-2

16.8.2012

Na brněnském veletrhu v roce 1987 se "na skok" objevil i vrtulník BK 117 firmy Messerschmitt-Bolkow-Blohm, vyvinutý s japonským koncernem Kawasaki. Svým dobrým technickým řešením zaujal návštěvníky a při letových předváděních, uspořádaných společností Mercanta i v Bratislavě, Popradu a v Praze, potvrdil výtečné letové vlastnosti a přednosti při použití v letecké zdravotní službě. Předváděním vrtulníku BK 117 navázala společnost Mercanta na odbornou konferenci, kterou v květnu vzbudila značný zájem především v odborné zdravotnické i letecké veřejnosti, neboť otázka "záchranných" vrtulníků je nyní u nás více než živá.

Od 8.10. do 15.10.1990 se v Praze, Bratislavě, Bánské Bystrici a v Brně předváděl vrtulník BK 117 I-MABR.

Předvádění vrtulníku BK 117 I-MABR v Brně. (L+K 3/91) lzs/helo3015.jpg (113960 bytes) Foto Petr Šustek.

Od 29.6.1994 do 29.7.1994 byl zkoušen zapůjčený BK 117 D-HIMV do středisek LZS Plzeň, Hradec Králové a Praha Zhodnocení provozu BK 117  

BK 117 D-HIMV na letišti v Dobřanech.

lzs/helo3016.jpg (91592 bytes), lzs/helo3017.jpg (105492 bytes), lzs/helo3018.jpg (105527 bytes). Předvádění vrtulníku BK 117 D-HIMV v Hradci Králové. Foto: Mudr Anatolij Truhlář.

helo5220.jpg (498828 bytes)

Technické údaje:

Vývoj :

První vzlet prototypu 13. 6. 1979

Motor :

2 x Lycoming LTS 101-750 B-1 po 442 kW

Rotor :

Levotočivý o průměru 11,0 m ,čtyřlistý

Vrtulka :

Tlačná, dvoulistá

G / G max

1740 kg / 3350 kg

Osádka :

Pilot + 7/9 cestujících

Spotřeba :

320 l/hod JET A-1L

Použití :

Víceúčelový

Odkazy: L+K 22/87, 21/89, 3/91, 17,18/94