Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
16.8.2012
Na brněnském veletrhu v roce 1987 se "na skok" objevil i vrtulník BK 117 firmy Messerschmitt-Bolkow-Blohm, vyvinutý s japonským koncernem Kawasaki. Svým dobrým technickým řešením zaujal návštěvníky a při letových předváděních, uspořádaných společností Mercanta i v Bratislavě, Popradu a v Praze, potvrdil výtečné letové vlastnosti a přednosti při použití v letecké zdravotní službě. Předváděním vrtulníku BK 117 navázala společnost Mercanta na odbornou konferenci, kterou v květnu vzbudila značný zájem především v odborné zdravotnické i letecké veřejnosti, neboť otázka "záchranných" vrtulníků je nyní u nás více než živá.
Od 8.10. do 15.10.1990 se v Praze, Bratislavě, Bánské Bystrici a v Brně předváděl vrtulník BK 117 I-MABR.
Předvádění vrtulníku BK 117 I-MABR v Brně. (L+K
3/91)
Foto Petr Šustek.
Od 29.6.1994 do 29.7.1994 byl zkoušen zapůjčený BK 117 D-HIMV do středisek LZS Plzeň, Hradec Králové a Praha. Zhodnocení provozu BK 117
BK
117 D-HIMV na letišti v Dobřanech.
,
,
.
Předvádění vrtulníku BK
117 D-HIMV v Hradci Králové. Foto: Mudr Anatolij Truhlář.
Od 26.6.2019 firma ABS Jets, a. s. provozuje vrtulník Airbus
Helicopters H145 OK-RDS.
Letiště Ruzyně 1.3.2020.
Technické údaje:
Vývoj : |
První vzlet prototypu 13.6.1979. H145 12.6.1999 |
Motor : |
2 x Lycoming LTS 101-750 B-1 po 442 kW, H145 Arriel 2E po 667 kW |
Rotor : |
Levotočivý o průměru 11,0 m, čtyřlistý, H145 10,8 m |
Vrtulka : |
Tlačná, dvoulistá, H145 má fenestron |
G / G max. : |
1 740 kg / 3 350 kg, H145 G max. 3 800 kg |
Posádka : |
Pilot + 7/9 cestujících, H145 1-2 piloti a do 10 cestujících |
Spotřeba : |
320 l/hod JET A-1L |
Použití : |
Víceúčelový |
Odkazy: L+K 22/87, 21/89, 3/91, 17,18/94 EC 145 T2 L+K 7/14, H145 2/20
OK-RDS (výr. č. 20252) KPRHT 4 CZ, s.r.o., provozuje ABS Jets, a. s.