06.12.2022
Letecké oddělení firmy Baťa, a.s. ve Zlíně.
Od října 1933 letoun Stinson SR 5 Reliant OK-ATP. Podrobnosti.
1934
Stinson SR 5 Reliant OK-ATP na letišti Vajnory .
1935
1936
1937
1938
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
1939
Civilní znaky od května 1939.
1940
V roce 1940 zaistilo oddelenie pre civilné letectvo pri slovenskom MNO nákup dvoch lietadiel a to Stinson SR-10C Reliant a Airspeed AS.6 Envoy, ktoré však boli neletuschopné. Po nutných opravách mali byť použité pre potreby vnútroštátnej linky Bratislava - Piešťany - Zvolen - Spišská Nová Ves. Z technických dôvodov sa však tento projekt neuskutočnil.
1941
1942
1943
Stinson SR-10C Reliant OK-ATZ na lince Bratislava - Piešťany - Zvolen - Spišská Nová Ves. Piešťany. Kdy?
Letecký park SVZ se skládal z: Technické letky Leteckého parku, Letecké dílny a Leteckého skladu. Výzbroj: pět letounů Letov Š.328, 13 kusů letounů Avia B.534, tři letouny Bf 109 E, Heinkel Ke 111 H-10, Arado Ar 96, Klemm Kl 25, devět letounů Praga E.39, Caudron C.445M Goéland, dva letouny Praga E.114, dva letouny Zlín Z.XII, Stinson SR-10C Reliant, sedm letounů Klemm Kl 35 D, Tatra T.131, dva letouny Be.50, dva letouny Be.60, Be.555, tři letouny Praga E.241.
1944
1945
Stinson Reliant SR-10C prežil rozobraný v leteckých dielňach v Nitre a stopy po ňom miznú s príchodom frontu.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----