Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Provoz LZS v Praze

25.12.2018

27.8.1956 byla uskutečněna první přeprava raněného vrtulníkem Mi-4 (1. letecký dopravní pluk VÚ 2073 ze Kbel) z Terezína do ÚVN v Praze-Střešovicích. Přistání osádka vrtulníku provedla přímo před hlavním vchodem nemocnice.

V období od 1.4.1987 do 30.5.1987 se uskutečnil ve Středočeském kraji a v oblasti Praha Kryštof 01 zkušební provoz LZS zabezpečován vrtulníkem Mi-2 LS FMV. Zkušební provoz zahájil v 7.15 hod dne 1.4.1987 pilot Josef Knotek, MUDr. Václav Zábrodský a záchranář František Eder s vrtulníkem Mi-2 B-2401.

V druhé etapě, od 15.7. do 30.9.1987 vykonával tutéž službu vrtulník Slov-airu. Podrobnosti. ../lzs/helo77.jpg (173616 bytes)

Mi-2 B-2401 na letiště Karlovy Vary helo8539.jpg (422864 bytes).

Od 1.7.1988 byla zahájena další etapa zkušebního provozu LZS.

Ve dnech 13.-19.5.1989 se uskutečnila návštěva prezidenta ISAS a prezidenta AAMS , kteří navštívili čtyři střediska experimentálního provozu LZS. (L+K 9,14,18/89)

helo525.JPG (178100 bytes) Krátkodobý zkušební provoz W-3A v srpnu 1989 v Popradě a v Praze ve střediscích LZS. (L+K 22/89).  

---------- Převrat 17.11.1989 ----------

Heliport Vypich v létě 1990. Mi-2 B-2744 helo4522.jpg (473265 bytes). Foto Petr Popelář.

Od 8.10.1990 se v Československu předváděl vrtulník BK 117. (L+K 3/91)  

../police/helo118.JPG (88493 bytes) 8.8.1991 byl poprvé nasazen v LZS vrtulník BO 105CBS4 B-5292. (L+K 21/91)  

 helo4121.jpg (276002 bytes), helo4526.jpg (442748 bytes) Mi-2 B-2047 v Suchdole v říjnu 1991. Foto Petr Popelář.

../police/helo538.JPG (57059 bytes)

Dvoudenní zkušenosti z provozu vrtulníku Bell 412HP v pražské LZS. (L+K 17/92)

helo6531.jpg (334941 bytes), ../police/helo81.JPG (118526 bytes) Vrtulník PZL Kania B-3211 byl ověřován v LZS od 13.4.1992. Od 1.9.1992 do 1.8.1993 byl zkušebně provozován v LZS. (L+K 9/92)

----------- Vznik Česka k 1.1.1993. ----------

helo7109.jpg (629187 bytes) Mi-2 B-2929 v červenci 1993. Foto Petr Popelář.

../police/helo86.JPG (105639 bytes) První vrtulník Bell 412HP sloužil od 10.8.1993. (L+K 21/93)

Od 29.6.1994 do 29.7.1994 byl zkoušen zapůjčený BK 117 D-HIMV do středisek Plzeň (letiště Dobřany), Hradec Králové a Praha (letiště Ruzyně). Zhodnocení provozu BK 117 (L+K 17,18/94)

Koncem června 1995 cvičení LS Policie s Báňskou záchrannou službou (L+K 15/95)

Osm let provozu LZS v Praze.

helo7111.jpg (422157 bytes) Bell 412HP B-4370 v říjnu 1997. Foto Petr Popelář.

Na stanovišti Letecké záchranné služby v Praze je od 1.1.1998 zaveden nepřetržitý pohotovostní provoz. Tomuto 24 hodinovému nasazení předcházelo v roce 1997 zkušební období, ve kterém se na tento provoz připravovali jak pracovníci Územního střediska záchranné služby v Praze, tak i pracovníci LS Policie ČR. Noční provoz je zajišťován pro celé území České republiky, i když je převážně využíván pro transport pacientů na území Čech.

V lednu 2004 se poprvé objevil na stanovišti vrtulník EC 135 T2 OK-BYA.

helo2639.jpg (310623 bytes)24.7.2005 v odpoledních hodinách přistál na letišti Liberec Bell 412HP B-4370 s lékařem, sestrou a inkubátorem na palubě za účelem transportu předčasně narozeného novorozence na specializované pracoviště do Prahy. Pod strojem se nacházel reflektor Spectrolab SX-16 Nighsun a nový komplet pro noční vidění ULTRA FORCE II společnosti FLIR Systems. Foto Zdeněk Vrba. 

Od prosince 2005 slouží vrtulník EC 135 T2.

helo7112.jpg (426384 bytes) EC 135 T2 OK-BYC v září 2010.

Pražská záchranná služba si stěžuje na nevyhovující stav přistávacích míst pro vrtulníky. Heliporty jsou často od přijímací nemocniční budovy vzdáleny několik set metrů. Pacienty, kteří mají většinou vážná poranění, tak musí lékaři překládat do sanitek, a ztrácí tak deset až patnáct minut drahocenného času. ČT24 6.6.2009

helo7110.jpg (304596 bytes) EC 135 T2 OK-BYC na heliportu v Motole v červenci 2013.

helo8266.jpg (342552 bytes) EC 135 T2 OK-BYA a v pozadí Bell 412EP OK-BYS v červenci 2014 na letišti Praha-Ruzyně.

15.12.2018 před 5 hod

H135 OK-BYB LS Policie ČR ?, ?, ? Stará Huť Při přistávání v noci střet rotoru s konstrukcí plotu hřiště. he435.jpg (169096 bytes)