PZL-Swidnik Kania

19.03.2007

Vrtulník PZL Kania si pronajala LS Policie. B-3211(SP-SSE) byl ověřován v LZS od 13.4.1992. police/helo81.JPG (118526 bytes)

Od 1.9.1992 do 1.8.1993 byl zkušebně provozován v LZS.

Předvedení vrtulníku PZL Kania SP-SSA na Aero Salon 93 ve Kbelích v září 1993.

Od června 1995 vrtulník PZL Kania si pronajala firma HELICOPTER, s.r.o.

Ta ho používala pro geofyzikální průzkum, kontrolu nadzemního vedení a v LZS.

OK-WIM helo284.jpg (67213 bytes), helo285.JPG (42358 bytes). Nehoda 30.9.1997.

OK-VIL (od 19.07.1996) helo311.jpg (42415 bytes), , helo329.jpg (59956 bytes), lzs/helo797.JPG (34594 bytes), helo803.JPG (32653 bytes), helo808.JPG (31436 bytes), helo1063.jpg (49701 bytes).

OK-MIK (od 18.03.1998) helo310.jpg (34685 bytes), helo804.JPG (43919 bytes), , helo1084.jpg (57686 bytes).

OK-MIK a OK-VIL v roce 1998 helo806.JPG (50465 bytes).

V létě 2002 firma AWAS Air, a. s. si pronajala vrtulník Kania OK-VIL od firmy HELICOPTER, s.r.o. Brzy ho vrátila.

V roce 2004 firma HELICOPTER, s.r.o. vrátila ještě zcela nesplacený vrtulník Kania OK-MIK výrobci PZL Swidnik. V roce 2006 vymazán z rejstříku.

Kania OK-VIL je bez práce v hangáru na Hosíně.

 

Technické údaje:

Vývoj:

První vzlet 1979

Motor:

2 x Allison 250 C20 B po 308 kW

Rotor:

Pravotočivý o průměru 14,56 m, třílistý

Vrtulka:

Tlačná, třílistá

G / G max:

2000 kg / 3550 kg

Osádka:

Pilot (2) + 8 cestujících

Spotřeba:

220 l/hod JET A1-L

Použití:

Víceúčelový

LZS:

Na palubě místo pro jednoho ležícího pacienta s dobrým přístupem k němu.

Odkazy: L+K 20/88, 9,24/92, 4/93, 24/97

Seznam kusů provozovaných u nás

V.č. 900202, SP-SSE, B-3211, OM-TFA ATE

OK-WIM HELICOPTER, s.r.o. Nehoda 30.9.1997.

V.č. 900305 OK-VIL od 19.07.1996 HELICOPTER, s.r.o. 

V.č. 900103 SP-SPA, OK-MIK od 18.03.1998 HELICOPTER, s.r.o., od roku 2006 odstaven ve Swidniku.