Letový oddíl 103 Chrudim letiště 537 01
04.11.2019
Letový oddíl 103 Slov-airu v Chrudimi vznikl k 1.7.1981 a měl kolem 20 vrtulníků Mi-2.
Vedoucím LO 103 byl Josef Polívka a později Josef Vaněk a Miroslav Havelka.
Vedoucím posádek byl Josef Rýdl a později Průša, Josef Vaněk, Tomáš Suchánek
Technik oddílu Emil Dosoudil.
Vedoucí servisu Michal Filek. Technici servisu: Zd. Šturma, L. Peřina, St. Jaroška, J. Šebek, J. Brokeš, L. Petrus, P. Víšek, J. Cetkovský, Jerzy Golecki, M. Láznička, M. Bárta, J. Tlustý, M. Koláček, P. Polívka, A Eremiaš, Fr. Šindelář, B. Válek, V. Zakl, J. Strašek, I. Trojan.
Náplň práce - geofyzikální průzkum, LCHČ a LZS.
Základní stanice:
Cheb - Krutina
Krásná Lípa - Remenec
Libouchec - Mazura
Most - Adamík
Strunkovice - Blábolil
Strakonice - Markes
Křenov u Českého Krumlova - Zemek, taky Dlouhá Ves u Sušice v letech 1983 ? - 1989 ?
Žďár nad Sázavou - Průša
Chotěboř - Havelka, Vaněk
Jičín - Suchánek
Brno - Zahradníček
Hustopeče - Šustek
17.3.1982 |
Mi-2 OK-HIV |
Vobr |
? |
ZPLP. ? |
.
3.7.1982 |
Mi-2 OK-HIV |
? |
? |
PN. ?? |
.
21.3.1983 |
Mi-2 OK-HIV |
+ Zahrádka |
Zahradnice u Olbramovic |
Střet s dráty. |
.
29.6.1983 |
Mi-2 OK-FIQ |
Zemek |
Olbramov u Horní Stropnice |
Neřiditelnost po vlétnutí do svého úplavu v zatáčce. Střet s dráty. Utržení stabilizátoru a ocasní vrtulky. Převrácení. Podrobnosti. |
.
5.9.1983 |
Mi-2 OK-LJN |
Hloušek |
? |
ZPLP. ? |
.
6.8.1984 |
Mi-2 OK-KJO |
Rýdl Josef |
Srbín, okr. Praha-Východ |
Střet s 22 kV, poškození ocasní vrtulky, převrácení při dojezdu |
Květen 1985 a pracovní plocha Studánka v Lužických horách, Mi-2 OK-KJQ . Foto Petr Popelář.
26.8.1985 |
Mi-2 OK-GIT |
+Vávra, +Hrnčiřík |
Velká Lubeň v Polsku |
Při přeletu ze Swidniku vlétli do mraku. Náraz do kopce. |
.Mi-2 OK-LJP na kalendáři 1986.
23.4.1986 |
Mi-2 OK-OIO |
Polívka |
? |
PLN. ? |
Květen 1986 a pracovní plocha Studánka v Lužických horách, Mi-2 OK-PIR , , , . Foto Petr Popelář.
Dlouhá Ves u Sušice a Mi-2 PK-KJN
Servis provedl zástavbu zdravotnického vybavení do vrtulníku Mi-2 pro účely letecké záchranné služby.
20.6.1987 |
Mi-2 OK-FIN |
Blábolil |
? |
ZPLP. ? |
.
25.6.1987 |
Mi-2 OK-KJO |
Polívka |
? |
PLN. ? |
.
19.7.1987 |
Mi-2 OK-LJR |
Polívka |
? |
ZPLP. ? |
.
12.8.1987 |
Mi-2 OK-HIW |
Vobr |
? |
ZPLP. ? |
.
10.5.1988 |
Mi-2 OK-FIS |
Vacek |
? |
ZPLP. ? |
.
26.5.1988 |
Mi-2 OK-FIS |
Nedbalec |
? |
PLN. ? |
.
1.6.1988 |
Mi-2 OK-KJQ |
Remenec |
? |
PLN. ? |
.
3.6.1988 |
Mi-2 OK-NIN |
Adamík |
? |
ZPLP. ? |
.
9.6.1988 |
Mi-2 OK-FIO |
Vaněk |
? |
ZPLP. ? |
.
28.6.1988 |
Mi-2 OK-PIR |
Holec |
? |
PLN. ? |
.
5.7.1988 |
Mi-2 OK-FIN |
Holec |
? |
ZPLP. ? |
.
15.11.1988 |
Mi-2 OK-PIP |
Krestýn |
? |
PLN. ? |
.
20.3.1989 |
Mi-2 OK-KJQ |
Remenec |
? |
ZPLP. ? |
.
16.6.1989 |
Mi-2 OK-LJN |
Rogl |
Žírovnice u Pelhřimova |
Prosednutí. Dopad na pravý bok. |
.
6.7.1989 |
Mi-2 OK-KJQ |
Zpěváček |
? |
ZPLP. ? |
K 1.10.1989 byly vyřazen z LS FMV a Slov-airu předány vrtulníky Mi-2: B-2401 OK-EIT a B-2542 OK-FIU.
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
31.5.1990 |
Mi-2 OK-JIY |
Kubát |
? |
PLN. ? |
Mi-2 OK-LJP Holešov srpen 1990.
V dubnu 1991 přeškolení na AS 350B2 ve Francii.
1.5.1991 premiéra filmu Tankový prapor. Vrtulník Mi-2 OK-FIU létal v Praze u Kongresového centra. Video kolem 18 minuty záznamu.
V září 1991 zkouška Mi-2
upravené firmami Intes.s.f. z Prahy a Inteco, s.r.o. ze Starého Města u
Uherského Hradiště. Speciální přípravek pro uchycení kamerového systému
Wescam, který slouží k pořizování mimořádně kvalitních záběrů z
vrtulníků. Systém je vlastně gyroskopicky stabilizovanou plošinou, ovládanou
z místa operátora na pravém sedadle vrtulníku. Z tohoto místa, bezpečně a
navystaven venkovním vlivům, je kameraman schopen pořídit ty nejatraktivnější
záběry. Po USA a Kanadě je ČSFR další zemí, kde systém jako celek získal
letové osvědčení. Letové ověřování proběhlo na letišti v Brně na
vrtulníku Mi-2 OK-PIS s.p. Slov-air,
závod Chrudim.(L+K 26/91)
Stanice v Jihlavě a Mi-2 OK-FIS , .
Stav k 10.12.1991: OK-FIU, KJQ, MIP, NIN, OIO, PIO, KJO, FIN, JIX, JIY, PIS, PIP, OIS, PIR, HIW, FIS, KJN, LJR.
OK-FIN v roce 1992 Mlada Boleslav (pravděpodobně jeden z posledních snímku Mi-2 pro LCHČ.
V roce 1992 LO 103 převzala firma BEL-AIR, s.r.o.