Provoz vrtulníků u policie v Česku v EU od 1.5.2004

02.11.2021

Vrtulníky BO 105CBS4 B-5265, B-5278, Bell 412HP B-4362, B-4363, B-4369, B-4370, Bell 412EP B-4071 a EC 135 T2 OK-BYA.

Nové registrační značky byly policejním vrtulníkům přiděleny následovně: Bell 412 výr. č. 36062 (B-4362/OK-BYN), 36063 (B-4363/OK-BYO), 36070 (B-4370/OK-BYQ) a 36271 (B-4071/OK-BYR), BO 105CBS4 865 (B-5265/OK-BYX) a 878 (B-5278/OK-BYY).

Air Ambulance 2004 v Hradci Králové 14.-15.5.2004.

V úterý 27.7.2004 byl dodán druhý Eurocopter EC 135 T2 pro Policii ČR (reg. OK-BYB). helo2395.jpg (833331 bytes) Ruzyně 12.8.2004.

helo2426.jpg (55379 bytes), helo2427.jpg (49450 bytes), helo2428.jpg (72858 bytes) Letiště Karlovy Vary www.lkkv.info

Premiér Gross letěl ve středu 25.8.2004 na poslední rozloučení s hokejovou legendou Ivanem Hlinkou do Litvínova z Prahy vrtulníkem a po zemi ho ještě doprovázela kolona čtyř luxusních limuzín.

helo2399.jpg (69648 bytes)14.9.2004 přiletěl třetí vrtulník typu EC 135 T2 (výr. č. 0348) pro Leteckou službu Policie České republiky. Nový stroj je stejně jako jeho předchůdci v sanitní úpravě. Nový vrtulník přilétl s prozatímní německou poznávací značkou D-HECP. U letecké služby Policie ČR bude létat s poznávací značkou OK-BYC. I ta již byla několikrát použita, například u letounu LET L-200D nebo Tupolevu Tu-154B-2. Foto Jiří Kučírek.

helo2403.jpg (553823 bytes), helo2404.jpg (486707 bytes), helo2408.jpg (170142 bytes), helo2407.jpg (146075 bytes), helo2406.jpg (550059 bytes), helo2405.jpg (441613 bytes). Foto Petr Garaj.

Od 1.1.2005 stanici LZS Brno Kryštof 4 provozuje LS Policie ČR.

V úterý 8.2. se uvolnila lavina v blízkosti jezera Malý staw na polské straně Krkonoš. Dvojice zasypaných mužů patřila do týmu polských horských záchranářů. Sesuv laviny vidělo několik lidí, kteří okamžitě zavolali na pomoc horskou službu. Polským záchranářům při akci pomáhali i jejich čeští kolegové. Na místo vyslali psovody ze Špindlerova Mlýna a několik záchranných týmů, které přepravil na místo vrtulník LZS z nedalekého Hradce Králové. Přesto prvního muže záchranáři vyhrabali po skoro hodině. Polský vrtulník Mi-2 zraněného přepravil do nemocnice v polské Jelení Góře. Druhého muže našli záchranáři o několik desítek minut později a český vrtulník EC 135 T2 ho převezl do nemocnice v Hradci Králové. Na místě byl ještě vrtulník Bell 412 z Prahy. Podrobnosti.

7. ročník veletrhu integrovaného záchranného systému AIR AMBULANCE 2004  a Helicoptershow se konal 12.-14.5.2005 na letišti v Hradci Králové.

helo3919.jpg (180805 bytes)

8. Memorial Air Show v Roudnici nad Labem ve dnech 25. a 26.6. Účast BO 105 B-5265, EC 135 T2, Bell 412HP OK-BYO.

helo2639.jpg (310623 bytes)24.7.2005 v odpoledních hodinách přistál na letišti Liberec Bell 412HP B-4370 s lékařem, sestrou a inkubátorem na palubě za účelem transportu předčasně narozeného novorozence na specializované pracoviště do Prahy. Pod strojem se nacházel reflektor Spectrolab SX-16 Nighsun a termovizní komplet UltraForce II společnosti FLIR Systems. Foto Zdeněk Vrba.

 CzechTek 2005. Monitorování situace vrtulníkem Bell 412HP B-4370.

10. a 11.9.2005 se na mezinárodním letišti v Brně - Tuřanech uskutečnil XII. ročník leteckého festivalu Czech International Air Fest CIAF 2005. LS Policie předvedla zásah příslušníků speciální jednotky MV ČR a hašení bambi vakem vrtulníkem Bell 412HP OK-BYR s posádkou Forst, Panenka a Švarc.

V pátek 30.9.2005 byl v Praze, v kongresovém centru Na Spiritce, během slavnostního shromáždění k 70. výročí bezpečnostního letectva veřejnosti poprvé představen nový vrtulník EC 135 T2 Letecké služby Policie ČR. Vrtulník výrobního čísla 0424 a poznávací značky OK−BYD, čtvrtý tohoto typu u LS PČR, je prvním připraveným pro zástavbu speciálního policejního vybavení. Vrtulník bude postupně vybaven například světlomety, termovizí a pravděpodobně i navijákem, nicméně díky variabilnímu uspořádání může nadále sloužit i jako sanitní. Vrtulník přilétl do Prahy 23.9. má nalétáno 9 hodin a při teprve třetím a čtvrtém letu jej v pátek před pozvanými hosty pilotovali pplk. Ing. Pavel Forst a pplk. Ing. Jaroslav Minařík. Do konce října bude dodán pátý vrtulník (OK-BYE) z celkem osmi strojů EC 135 objednaných pro LS PČR. www.planes.cz

Hospodaření s majetkem státu a finančními prostředky určenými na leteckou techniku Policie České republiky. Kontrolovaným obdobím byly roky 2003 a 2004, v případě věcných souvislostí i období předchozí a období do ukončení kontroly. Kontrolu provedla v době od července 2005 do ledna 2006 skupina kontrolujících NKÚ z odboru obrany a bezpečnosti.

EC 135 T2 OK−BYD helo3873.jpg (126250 bytes) na letišti Brno 6.9.2006. Foto Vladislav Saladyga www.planes.cz

Dne 21.4.2006 proběhl v Rosicích u Brna výcvik záchranářů Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje a Jihomoravského kraje – specialistů pro práci v podvěsu vrtulníku. Vrtulník Bell 412 poskytla v rámci spolupráce Integrovaného záchranného systému LS Policie ČR.

30.4.2006 letecký den v Plasích (Den ve vzduchu s KISS PROTON) za účasti vrtulníku Bell 412HP OK-BYR helo2968.jpg (62142 bytes). Foto David Marek www.planes.cz

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjistil pochybení při nakládání s majetkem a penězi určenými na policejní leteckou techniku. Závěr, který se týká let 2003 až 2004, zveřejnil NKÚ na svých internetových stránkách. Za nejzávažnější označil neexistující koncepci policejní letecké služby a předčasné odchody pozemního i leteckého personálu, které mají vliv na nižší úroveň výcviku. Podle ředitele letecké služby Vladimíra Panenky již byla řada pochybení odstraněna a na vyřešení dalších nemá služba vliv. Zpráva také upozorňuje na velmi špatný stav hangáru v Praze -Ruzyni, který může způsobit nejen škodu na uskladněné technice, ale ohrožuje i lidské životy. Kontrolorům se také nelíbil způsob zadání tří veřejných zakázek na opravu vrtulníků v souhrnné ceně 81,5 milionu korun. Uskutečnilo se totiž pouze formou výzvy jednomu zájemci. S leteckou technikou v hodnotě 2,14 miliardy korun hospodaří ministerstvo vnitra. V praxi ji používá policie. Jde o 12 vrtulníků, které jsou využívány například při hledání pohřešovaných osob, zásazích proti nebezpečným pachatelům, při záchranných hasičských akcích nebo přepravě těžce zraněných. Panenka ČTK řekl, že například chybějící koncepce policejního letectví závisí na současné legislativě. Podle něho se policie už čtyři roky snaží zařadit do novely zákona o civilním letectví zmínku o policejní letce, návrh ale neprošel parlamentem. K odchodům zkušených policejních pilotů Panenka uvedl, že na závěrech se podepsala doba kontroly. Inspektoři NKÚ totiž s piloty hovořili právě v době, kdy poslanci odsunuli účinnost nového služebního zákona. Tento krok se pak podepsal na odchodu řady lidí ze všech policejních útvarů. Přesto podle Panenky není personální situace v útvaru nijak kritická. Loni například zaznamenal odchod jen dvou pilotů. U služby pracuje celkem 150 zaměstnanců, z toho 40 létá. V případě veřejné zakázky na opravu vrtulníků prý šlo spíše o administrativní chybu. Letecká služba nemohla NKÚ doložit všechny dokumenty dokazující, že postupovala v souladu se zákonem a co nejhospodárněji pro stát. Špatný stav ruzyňského hangáru Panenka vysvětlil nedostatkem peněz na jeho opravu. Tento rok dostala letecká služba pět milionů korun, příští rok má přislíbeno deset. Celková oprava ale vyžaduje téměř 250 milionů korun. (ČTK) A kde jsou offsety?

Mohutný požár, který vypukl v sobotu 22.7. po sedmnácté hodině v lese pod Kavčí skálou u Jetřichovic na Děčínsku, zdevastoval část Národního parku České Švýcarsko. Podle vyjádření operačního důstojníka děčínské policie pro Právo se hasičům podařilo oheň dostat pod kontrolu v neděli kolem 16. hodiny. Plameny šlehaly až do výše dvaceti metrů. "Na místě zasahovalo 190 hasičů z devatenácti dobrovolných a osmi profesionálních jednotek z Ústecka a Děčínska a jedné z německé Pirny. Situaci se podařilo zvládnout i díky dvěma vrtulníkům Bell 412 a jednomu letounu," sdělil operační důstojník děčínské policie.

V současné době probíhá zkušební provoz každodenní pohotovosti služby letových posádek letecké služby a dvou členů Hasičského záchranného sboru vybraných a vycvičených pro práci s policejním a záchranným vrtulníkem. Hlavním cílem společné práce je operativní nasazení týmu do jakékoliv mimořádné akce ohrožující životy nebo způsobující značné materiální a ekologické škody. K dispozici je záchranný vrtulník Bell 412 s výbavou pro evakuaci osob z nepřístupných míst, především palubním jeřábem a dále pro hašení požárů pomocí podvěsných hasících vaků o objemu 910 nebo 800 litrů vody. Dvoučlenná hlídka hasičských záchranářů má kromě slaňovacích prostředků k dispozici též kompletní vybavení pro zásahy k vyproštění osob z havarovaných vozidel. Takto je možné provést rychlý zásah především při závažných dopravních nehodách a hromadných nehodách na silniční a dálniční síti i v případech zablokování rychlého průjezdu záchranných vozidel. Podrobnosti.

Bell 412HP B-4369 byl prodán v roce 2006.

CIAF 2006 ve dnech 2.-3.9. v Brně. Bell 412EP OK-BYR helo3266.jpg (352261 bytes) a EC 135T2 OK-BYD. Foto Zdeněk Vrba.

Den NATO 2006 na letišti Mošnov 16.9. Petr Černý s Bell 412EP OK-BYR helo3390.JPG (2971314 bytes). Foto Roman Gřegoř. helo3401.jpg (532737 bytes). Foto Daniel Rybka.

28.9.2006 přiletěl do Prahy nový policejní vrtulník EC 135 T2, s/n 499, s dočasnou německou značkou D-HECV. U LS Policie dostal registrační značku OK-BYF helo3413.jpg (64401 bytes).

LS Policie obdržela nový vrtulník Bell 412EP výrobního čísla 36409. Dostal registraci OK-BYP. helo3566.jpg (798709 bytes)

Dva policejní vrtulníky parkují od 21.11.2006 ve zbrusu novém hangáru na brněnském letišti v Tuřanech za 74 milionů korun. Vznikla zde moderní letecká základna, která zajistí obyvatelům regionu rychlejší pomoc v nouzi. Oba vrtulníky, z nichž jeden bude sloužit pro potřeby zdravotníků (základní heliport HEMS) a druhý policistům a hasičům, pomohou při řízení dopravy, živelních katastrofách, pátrání po pohřešovaných či zločincích, dopravních nehodách a při mimořádných kulturních a sportovních akcích. Doposud měla police v Brně umístěný pouze jeden vrtulník na starém letišti ve Slatině, kde byl malý hangár, do kterého zatékalo. Stroj sloužil převážně zdravotníkům, záchranáři museli například při pátrání po pohřešovaných osobách žádat o zapůjčení dalšího vrtulníku z Prahy. Jen loni nalétaly policejní stroje při zásazích na jižní Moravě přes pět set hodin. Prozatím však budou vrtulníky vylétat z nového hangáru jen v denních hodinách, na nepřetržitý provoz se chystá základna přejít nejdříve za dva roky. Podobná regionální centra chce policie zřídit do tří let také v Ostravě, Karlových Varech a Českých Budějovicích. helo3599.JPG (1112539 bytes), EC 135 T2 OK-BYC helo3598.JPG (1217982 bytes). Foto Ondřej Šrámek.

EC 135 T2 OK-BYF helo3875.jpg (121919 bytes) na letišti Brno v prosinci 2006.

Činnost LS Policie CR v roce 2006.

V neděli 22.1.2007 se proletěl nad českou lesní kalamitou v Bellu 412 ministr Petr Gandalovič s lesním ředitelským Frantou Šemíkem.

Speciální cvičení profesionálních a dobrovolných záchranářů na Tesáku 20.2. Noční pozemní i vzdušná pátrací akce po ztraceném muži v lese.

EC 135 T2 OK-BYF helo3874.jpg (184396 bytes) na letišti Praha-Ruzyně v dubnu 2007. Foto Marek Novotný www.planes.cz

V Kolíně 8.5.2007 při Dni záchranářů předvedení vrtulníku Bell 412EP OK-BYP s bambivakem helo3688.jpg (698018 bytes), helo3689.jpg (770994 bytes). Foto David Modrý.

Klenoty policejního hangáru v červenci 2007 podle Zdeňka Vrby.

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 29. října 2007 č. 1211 o změně usnesení vlády ze dne 10. října 2001 č. 1029, k Současnému stavu plnění úkolů z usnesení vlády z 28. června 1999 č. 672, k organizačnímu a materiálnímu zajištění leteckých činností v Integrovaném záchranném systému.

Přišel další EC 135 T2 OK-BYG. Zde helo3872.jpg (149268 bytes) na letišti Ostrava v únoru 2008.

Policejní Letecká služba letos dostane poslední z objednaných vrtulníků, přitom už ale přemýšlí, jak se zbavit starších a přebytečných strojů. Poté, co vnitro zaplatí za poslední objednaný stroj typu Eurocopter více než 200 milionů korun, bude mít letecká služba čtrnáct strojů, které dohromady stály více než dvě a půl miliardy korun. Jenže od ledna příštího roku přestane tato součást policie zajišťovat záchrannou službu v Brně a Hradci Králové, stroje z tamních základen bude mít fakticky navíc. Pravděpodobně se jich tak bude muset zbavit. Ministr vnitra Ivan Langer totiž nechal ředitele Letecké služby Policie ČR Vladimíra Panenku zpracovat analýzu, jak dál s jeho službou. „Nyní probíhá připomínkování koncepce do roku 2010 a dále do roku 2015. Lze konstatovat, že budou vyřazeny oba starší vrtulníky,“ řekl LN Panenka. Na vyřazené stroje, které byly pořízeny v roce 1992 každý za více než 79 milionů korun, si už brousí zuby soukromí provozovatelé záchranné služby. „Nepotřebný materiál musíme nejprve nabídnout jiným složkám státu a pokud ty je nebudou chtít, můžeme jej nabídnout do dražby prodat za nejvýhodnější nabídku,“ dodává Panenka. Ministr Langer hodlá utržené peníze použít na investice. „Část peněz by mohla jít do oprav letecké základny v Praze, další peníze dle uvážení,“ řekl. Policejní vrtulníky mj. spolupracují se složkami Integrovaného záchranného systému či Horskou službou. Jsou však také k dispozici speciálním policejním útvarům pro jejich zásahy. V létě se pak často podílejí na hašení lesních požárů. Policejní piloti se účastní i hledání ztracených osob, jelikož některé jejich stroje jsou vybaveny termovizí. Jiří Reichl Lidové noviny 20.1.2008

?.2008

Bell 412

? ? Vysazení hydrauliky. Přistání.

8.4. od 15 hodin pohřešovala rodina svého 75letého otce, který odešel z místa trvalého bydliště Včelná pod Boubínem neznámo kam. Když rodina nenašla muže sama, v 17.30 kontaktovala policii. Protože muž trpí Alzheimerovou chorobou, vyhlásila policie rozsáhlou pátrací akci, při které byly provedeny prověrky zdravotnických, ubytovacích a restauračních zařízení, nádraží, příjezdových komunikací i čerpacích stanic. "Pátrací akce se zúčastnilo 30 policistů, na místě dále byla trojice služebních psů a 25 dobrovolníků. Prověřeno bylo okolí ve vzdálenosti přibližně 5 kilometrů od trvalého bydliště pohřešovaného. Na místo bylo vyžádán vrtulník s termovizí," dodala prachatická policejní mluvčí Radka Sovová. Kolem půl jedenácté večer byl pohřešovaný muž zaměřen termovizí na louce 300 metrů od obce Včelná pod Boubínem ve směru na Boubín. Během pěti minut od zaměření policisté muže nalezli sice podchlazeného, ale jinak nezraněného. Přivolaný lékař muže po vyšetření zanechal v domácí péči. www.rozhlas-cb.cz 9.4.2008

9.10.2008 byl představen LS Policie poslední dodaný EC 135 T2+ OK-BYH. Po patnácti letech existence letecké služby při policii byl dnes dokončen proces její modernizace. iDNES.cz, L+K 11/08

helo4423.jpg (223454 bytes) O pomoc při likvidaci požáru v asijské tržnici Sapa, který vypukl ve čtvrtek 6.11.2008 krátce po půlnoci v Libuši, požádali pražští hasiči také své kolegy ze Středočeského kraje. Z ruzyňského letiště v 15.15 hodin odstartoval vrtulník Bell 412EP OK-BYP, který se za pomoci 900 l bambi vaku pokoušel uhasit oheň. Bylo to první použití bambi vaku v zastavěné oblasti. Vrtulník provedl celkem 49 letů s bambi vakem. L+K 11/08

?.11.2008

Bell 412

Šimon, Jarský ? Po vypadnutí z mraku náraz do stromů. Poškozen spodek vrtulníku.

 helo4080.jpg (193818 bytes) Bez poznávací značky! policejní vrtulník nad Prahou 24.10.2008. Foto Milan K. www.planes.cz

 Policejní záchranáři končí po osmnácti letech v Hradci a v Brně.

Bilancování v L+K 12/08

20.2.2009 se uzavřela historie provozu vrtulníků BO 105CBS4 u Letecké služby policie ČR. L+K 4/09

V sobotu 11.4.2009 ve 12:12 hodin byl na tísňovou linku HZS Středočeského kraje ohlášen požár lesa v obci Pustověty na Rakovnicku. Vzhledem k nepřístupnému terénu byl na místo události povolán i vrtulník Policie ČR s leteckými záchranáři. Při požáru bylo shozeno celkem 37 bambivaků. Požáry.cz

Speciální výcvik hasičů – leteckých záchranářů Hasičského záchranného sboru Královéhradeckého kraje se uskutečnil ve čtvrtek v areálu letiště v Hradci Králové. Výcvik proběhl za podpory Letecké služby Policie ČR a účasti vrtulníku Bell 412. Katastrofy.com

Brno-Tuřany v dubnu 2009. Bell 412HP OK-BYQ helo4154.jpg (491277 bytes). Odlet EC 135 T2 OK-BYF helo4155.jpg (378066 bytes).

23.5. v Poděbradech byl třetí ročník Dne záchranářů.

Letečtí záchranáři z řad hasičů a posádka policejního vrtulníku 18.6.2009 celý den trénovali záchranu osob z klidné vodní hladiny na přehradě Hracholusky. Hasiči s Leteckou službou Policie ČR si vyzkoušeli cvičení vůbec poprvé. Dosud trénovali s vojáky z letiště Dobřany. Fotky.

8.7.2009 přistál na louce u fotbalového hřiště v Jindřichovicích pod Smrkem vrtulník EC 135 T2+ OK-BYF Letecké služby Policie ČR ze základny v Praze-Ruzyň. Důvodem příletu byla prezetance před účastníky dětského tábora. Pár snímků uvnitř v článku.

8.7.2009 jihočeská policie pátrá po muži z raftu, který se v úterý převrhl na řece Otavě ve Strakonicích. Okolí řeky sledovali z vrtulníku, pokračují prohledáváním jezů. Podrobnosti.

Od října 2009 slouží nový vrtulník Bell 412EP OK-BYS helo4302.jpg (357224 bytes).

helo4394.jpg (85368 bytes) 8.4.2010 kontrola ruzyňské dráhy 24 a jejího okolí EC 135 T2 OK-BYE před příletem prezidenta Obamy. Foto Petr Bitnar.

Posádky policejních vrtulníků se potýkají s ozařováním laserovým paprskem. První incident se odehrál 15.9. kolem 21.00 na Berounsku. Posádka vrtulníku, který byl nasazen do pátrací akce, byla opakovaně a cíleně oslňována laserovým paprskem. Další případ pak policie evidovala o den později kolem 21.30 v metropoli.

V říjnu 2010 byly BO 105CBS4 prodány za Kč 12 000 000,-.

2.3.2011

EC 135 T2 OK-BYD Fridrich, Panenka Letiště Slaný Tvrdé přistání. helo4521.jpg (278241 bytes)

Bell 412EP OK-BYS helo4540.jpg (273631 bytes) 21.04.2011 při požáru lesa mezi obcemi Choltice a Stojice.

Ředitel plk. Judr. Vladimír Panenka byl udán, že řídí opilí, zadržen, odvolán, nic mu nedokázali, znechucen a s velkou výsluhou odešel od Policie. Nový ředitel Tomáš Hytych, náměstek Pavel Forst.

Odborná komise ministra vnitra, která řešila, jak dospět k úspornějšímu a efektivnějšímu fungování policie, navrhla významně srazit výdaje policejní letecké služby. Úspora by mohla být až 50 milionů korun za rok. idnes.cz 19.10.2011

helo5191.jpg (430928 bytes) 26.7.2012 odvoz poškozené OK-BYD k výrobci.

helo5447.jpg (389425 bytes) Bell 412EP OK-BYS nad brněnskou přehradou v říjnu 2012.

helo8266.jpg (342552 bytes) EC 135 T2 OK-BYA a v pozadí Bell 412EP OK-BYS v červenci 2014 na letišti Praha-Ruzyně.

18.6.2015 Bell Helicopter podepsal memorandum o porozumění se státním podnikem LOM Praha. Podle něj by se mohly všechny vojenské vrtulníky pro Střední a Východní Evropu opravovat v Praze. idnes.cz  Dále společnost Bell Helicopter oznámila, že prodala první Bell 412EPI evropskému zákazníkovi, kterým je Česká policie. letectvi.cz

10.12.2015 přílet nového vrtulníku Bell 412EPI OK-BYT. helo9204.jpg (680943 bytes), helo9205.jpg (424229 bytes).

Od 1.1.2017 provoz LZS Brno.

Od 22.5.2017 v Ostravě-Zábřehu v sousedství střediska LZS začala působit posádka policejního vrtulníku. Stroj zatím bude přilétat ob týden z Brna, do budoucna by ale měl být v Ostravě jeden vrtulník nastálo. Na vybudování hangáru se podílel ostravský magistrát i Moravskoslezský kraj.  Celkové náklady na vybudování hangáru se zázemím pro posádku a heliportu dosáhly částky 19,5 milionu korun. Město Ostrava zaplatilo 10,8 milionu a kraj přispěl 8,7 milionu korun. V areálu vznikla i podzemní nádrž leteckých pohonných hmot a plocha před hangárem se zvětšila. idnes.cz helo9991.jpg (56903 bytes)

V roce 2017 vedení policie rozhodlo, že další rozvoj schopností a používání bezpilotních prostředků bude řízen centrálně a pověřilo tímto úkolem LS Policie České republiky. Začalo vznikat samostatné specializované oddělení. Na 20 policistů absolvovalo půlročním školení a jsou držiteli platného oprávnění pilota bezpilotních letadel vydaného ÚCL. L+K 2/2020

Od února 2018 provoz bezpilotních letadel.

20.4.2018 společnost Airbus Helicopters zmodernizovala osm vrtulníků EC 135, které využívá Letecká služba Policie České republiky, novým vybavením pro plnění misí a navigaci. Poslední policejní vrtulník si zákazník nedávno převzal v zařízení Airbus Helicopters v německém Kasselu. Součástí instalovaných systémů je výkonná, kompaktní a lehká kamera FLIR Systems Star Safire 380-HDc se čtyřmi elektrooptickými infračervenými senzory pro snímání za špatných světelných podmínek. Nové zařízení obsahuje také laser pro určení vzdálenosti, označení cíle a také identifikaci pohyblivých cílů. Nová generace ergonomického ovládacího panelu, instalovaného v kabině, nabízí špičkové funkce řídícího centra a chytré IT řešení včetně nahrávání, odesílání a přijímání snímků, videí a výměny dalších důležitých dat s pozemním řídícím centrem. Tato zařízení, v kombinaci s mapovacím systémem EURONAV 7 a funkcí BMS (Broadcast Microwave Services) pro downlink nabízejí pro policejní akce kompletní mapové a sledovací kapacity. Propojení reálných informací z elektrooptického systému EOS s daty z digitálních map představuje novou dimenzi virtuální reality s bezkonkurenčním taktickým využitím. Vybavení osmi vrtulníků dále zahrnuje navigační/komunikační systém nové generace Garmin 650/750, který zajišťuje moderní satelitní komunikaci. Celková cena modernizace osmi vrtulníků EC 135 T je v přepočtu 103,7 milionu korun bez DPH. Více na: https://www.euro.cz/byznys/policie-ma-modernejsi-vrtulniky-renovace-vysla-na-104-milionu-1403010#utm_source=euro&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=eurorss#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink Zdroj.

Od 1.7.2018 zajišťuje Oddělení bezpilotních prostředků LS Police České republiky také denní hotovost dvou členů obsluhy v Praze a v Ostravě.

17.12.2018 se Ministerstvu vnitra podařilo na jednání vlády zajistit do rozpočtu resortu finanční prostředky na nákup a provoz dvou transportních vrtulníků těžké váhy pro potřeby policie a dalších složek integrovaného záchranného systému.

Ministerstvo vnitra vyhlásilo tržní konzultaci na nákup transportních vrtulníků. mvcr.cz

12.11.2019 přiletěl H 135 T3H D-HECH, budoucí policejní OK-BYI.

Od února 2020 je ostravský heliport bez stálého vrtulníku.

8.9.2020 vrtulník H 135 OK-BYH v Ostravě-Zábřehu .

Heliport ve Fakultní nemocnici v Motole byl modernizován zavedením přistávacího postupu EGNOS. Ten umožňuje pilotům vrtulníků bezpečné přistání na jejím střešním heliportu i za nepříznivého počasí. EGNOS (The European Geostationary Navigation Overlay Service) je evropský regionální augmentační satelitní systém. Zlepšuje výkon globálních navigačních satelitních systémů tím, že poskytuje vyšší úroveň přesnosti během přistání. Ukázkový let toho přistání proběhl začátkem prosince 2020, kdy vrtulník Airbus H135 od LS Policie České republiky vybavený systémem EGNOS, přistál na Motolském heliportu za pomocí navigace EGNOS. Zdroj. Agentura pro evropský GNSS.

31.12.2020 ukončen provoz stanice LZS Brno.

Ostravský heliport za dvacet milionů zůstává bez vrtulníku. impuls.cz